Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9Tdi 1Z] Uszkodzony czujnik grzania świec?

bartek1605
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 23 gru 2011, 22:17
Lokalizacja: Kalino

Post autor: bartek1605 » 30 gru 2011, 23:20

podaj jaką masz wartość stat. kąta wtrysku

tasioreq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 29 sie 2010, 21:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: tasioreq » 10 sty 2012, 17:21

Ja mam takie same objawy jak poprzednicy i doszedłem do wniosku, że jest to wina nieszczelnej (cieknącej) pompy wtryskowej, która nie daje wystarczającego ciśnienia. Wiadomo, jak świecę pogrzeją to wzrasta temperatura w cylindrach, a wraz z tym ciśnienie i pali od strzała ; ). Więc możecie posprawdzać, czy macie szczelne wszystko.

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 10 sty 2012, 22:30

ja mialem pompe tez nieszczelna i lecialo mi z niej ale zrobilem to i nic nie dalo objaw dalej taki sam ......jedynie co mnie nie pokoji to ze na zimnym silniku przez chwile na niebiesko mi idzie z wydechu ale to sa pierscienie olejowe zgarniajace ........podłaczeg vag zobacze co pokaze moze....... w lato sie skusze na zmierzenie cisnienia z ciekawosci ......narazie jezdze musi sie cos zwocic to co wsadzilem juz do tego zetora.......

tasioreq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 29 sie 2010, 21:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: tasioreq » 10 sty 2012, 23:12

U mnie akurat jest ta pewność, że to na 100 % przez pompę muszę grzać świece. Ewentualnie u Ciebie mogą także być wtryski przyczyną. Przez chwilę to znaczy przez ile ? Podłączać Vag'a i sprawdzić wszystkie parametry, czy są w normach. Nie wiem, czy kąt wtrysku będzie miał coś wspólnego z grzaniem świec, aby odpalił, to już niech odpowiedzą doświadczeni ; ).

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 14 sty 2012, 19:53

Vag podłaczylem dzis i tylko bledy sprawdzilem nic nie mam , co zrobic zeby te wtryski sprawdzic jaki ma byc odczyt?? a te kopcenie na niebiesko trwa chwile z pare sekund potem jest normalnie. na autostradzie sprawdzałem auto i tak 185 km/h idzie i nie kopci mi jak do dechy trzymam........

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 14 sty 2012, 20:02

tsmoluch pisze:co zrobic zeby te wtryski sprawdzic jaki ma byc odczyt??
Zmierz opór na wtrysku sterującym.
tsmoluch pisze:a te kopcenie na niebiesko trwa chwile z pare sekund potem jest normalnie.
Pewnie uszczelniacze zaworów dają już o sobie znać.

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 22 sty 2012, 21:21

Witam udalo mi sie ustalic usterke odpalenia zetorka w zimne poranki bez podgrzewania swiec temp np 8st C a powodem nie byla kompresja tylko zły kąt wtrysku mialem 17 wg pomiaru na vagu ustawilem go jak ksiazka pisze i teraz pali bez swiec na tyk :)
oczywiscie koledzy z forum pomogli tak jak pisaliscie kat wtrysku:) sam bym do tego nie doszedł

czarny1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 01 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: sztum / pomorskie

Post autor: czarny1 » 04 wrz 2012, 20:29

witam wszystkich.mam podobny problem.tylko ze,wczorej odebralem auto od mechanika i bylo ok.robiony byl remont silnika wszystko nowe oprucz walu i tlokow.silnik cyka slicznie,palil ok,a dzis rano nie zapalil.podczas krecenia tylko dym z tlumika i nic,tel do mechanika,podjechal,psiknal jakims sprejem i od strzala zapalil,on twierdzi ze nie grzeje swiec idla tego nie odpalil, a przed remontem palil ok.twierdzi ze kat wtrysku jest tak jak nalezy i to nie ma z tym nic wspolnego.i teraz moje pytanie;co wy otym sadzicie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 wrz 2012, 21:08

Samostartu prysnął to i zapalil. Tak wogóle to masz TD czy TDI, popraw u siebie w profilu.
W tdi pali bez grzania swiec i o tej porze nawet nie grzeją jeszcze. Rozrząd dobrze spięty :?:

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 04 wrz 2012, 21:08

Kolego przy tej temperaturze świece nie grzeją dopiero gdy silnik ma poniżej 5 stopni plus tak ze to na pewno nie wina grzania świec, a ten dym to jakiego koloru jak kręciłeś rano?

czarny1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 01 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: sztum / pomorskie

Post autor: czarny1 » 04 wrz 2012, 21:27

mam tdi i wlasnie mnie zdiwilo ze mechanik gada cos o grzaniu swiec.moze jakis forumowicz jest gdzies z okolic sztumu i mialby chwile czasu aby zerknac na mojego ciapka,bo mam wrazenie ze nie jest tak idealnie ustawiony.wedlug mechanika przed remontem mial podkrecone wartosci na mxa a teraz on ustawil go wedlug jakiejs normy i niby tak powinno byc.jestem laikiem jesli chodzi o diesle :oops:

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 04 wrz 2012, 21:47

Może kolego kat wtrysku nie taki albo dawka paliwa niska, dobrze jakbyś vag podpiął.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 wrz 2012, 21:49

To może ten kąt wtrysku nie wiadomo jaką ma wartość i temu tak jest.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 04 wrz 2012, 21:59

czarny1, a z którego roku masz Audiczkę?
Jeżeli silnik jest po remoncie i nie może odpalić, to coś jest nie tak z kątem wtrysku, albo pasek o ząb przeskoczył na pompie, albo kąt jest bardzo źle ustawiony.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 wrz 2012, 22:01

czarny1 pisze:on twierdzi ze nie grzeje swiec idla tego nie odpalil, a przed remontem palil ok.twierdzi ze kat wtrysku jest tak jak nalezy i to nie ma z tym nic wspolnego.i teraz moje pytanie;co wy otym sadzicie?
Że pierd...li jak potłuczony ...spytaj go jaką ustawił dawkę i kąt wtrysku ...zobaczymy czy wogóle wie jakie powinny być wartości ....bo może i silniki umie składać ,ale z tego co twierdzi na temat grzania świec i kąta wtrysku ,to pojecie o tdi ma żadne 8-) Ja nie twierdze że kazdy kto składa silniki ,musi mieć pojecie jak powinny być poustawiane ,ale jak ktoś mówi takie żeczy jak ten gościu ,które świadczą o jego kompletnym braku wiedzy w temacie ,to szczeka mi opada ....przynajmniej niech się przyzna ze nie ma zielonego pojecia jak i czym to ustawić ,a nie opowiada bzdury o grzaniu świec ,które jak powszechnie wiadomo w tdi nie grzeją wcale ,powyżej + 5 stopni ,i nie mają kompletnie żadnego wpływu na odpalanie silnika
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2012, 22:10 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl