Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 abk] rozrząd nie do ustawienia-ukręcony wał?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bulo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 sty 2011, 19:04

[b4 abk] rozrząd nie do ustawienia-ukręcony wał?

Post autor: bulo » 10 sty 2012, 21:07

Witam
Nie mogę dojść do ładu z tym silnikiem. Padła pompa paliwa potem urwał się przewód od zasilania wtrysków, cewka. Dziś ustawiłem zapłon i nie mogę ruszyć, słabe i na niskich i na wysokich więc myślę co jest bo to nie zapłon. Patrze na rozrząd a ten przekręcony o 180 stopni :shock: Koło na wale ustawione na znak a zero w skrzyni chowa się gdzieś o centymetr. Zapewne ścieło klina to sprawdzę jutro. Jednak ciekawi mnie to dlaczego zero nie zgadza się ze znakiem na kole? Wał by się przekręcił?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 11 sty 2012, 08:51

Do sprawdzenia :

1. Klin na wale korbowym na zębatce napędzającej pasek rozrządu

2. klin na wałku rozrządu

3. klin na wałku pośrednim napędzającym pompę oleju i aparat zapłonowy.

Napisz czy ustawiając znak "0" na wale do osłony rozrządu pokrywa się on ze znakiem na kole zamachowym we wzierniku skrzyni biegów.

Dziwne jest to że na przekręconym zapłonie (lub wale -> rozrząd) o 180 stopni wogóle odpalił. Teoretycznie powinna być kolizja tłoków z zaworami.

może ten temat coś Ci podpowie
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-zerwa ... t29619.htm

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 11 sty 2012, 09:14

bulo, <ok>
Obrazek

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 11 sty 2012, 09:17

andi77,
w Przypadku ABK trzeba tylko dodać o konieczności ustawienia zapłonu za pomocą VAG lub blokowaniu sterownika ECU poprzez odpięcie czujnika temperatury 2 PIN w zależności od wersji sterownika ECU <ok>
Ale poza tym grafika pomocna <ok>

bulo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 sty 2011, 19:04

Post autor: bulo » 11 sty 2012, 20:25

Ustawiłem rozrząd poskładałem odpalił i nawet przyśpiesza. Zamykam garaż i jade testować. 1500RPM do 2000RPM słychać jakieś pukanie ale jade zobaczyć co będzie. 1km jest ok silnik się zagrzał i powoli słabnie, podjechałem na parking, palą 2 cylindry. Zgasiłem i już nie zapaliłem, rozrząd nadal dobrze a zapłon się nie przestawił. Możliwe, że jeszcze cewka, którą kupiłem ma wadę i jak się zagrzeje to wariuje albo ścięty klin na wałku pośrednim. Jak ustawie na wale znak z obudową to zero jest schowane tak, że go nie widać jednak jest zaraz pod tym okienkiem, pisało w książce aby się tym nie sugerować. Sprzęgło było kiedyś zmieniane więc może się przestawilo troszkę. Jutro pale wartburga i znowu holuje audi do garażu. W planie rozbebeszyć wałek na wale i wałek pośredni jak będzie ok to składam i czekam aż się zagrzeje czy znowu będzie to samo.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 11 sty 2012, 20:32

widmo, Silnik jest bezkolizyjny, zawory nie spotkaja sie z tłokami. Możliwe, że odpalił jesli faktycznie był obrócony o 180* być może w lewo albo w prawo na zamionionych suwach. Być moze jest ukręcony tryb na wałku aparatu zapłonowego.

bulo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 sty 2011, 19:04

Post autor: bulo » 11 sty 2012, 21:57

Jeszcze mam 2 pytania:
- zwykła lampa bez regulacji kata ma go jako zero? czy tak jak gdzieś było, że 10 stopni?
- jaki macie sposób na ustawienie obrotów na 2250RPM przy ustawianiu jak nie ma 2 osoby?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 12 sty 2012, 05:18

Lampą bez regulacji kąta ustawiasz na kreskę (nacięcie) oznaczającą 6 stopni.Co do ustawienia, nie szukaj patentu tylko zapytaj o pomoc kogokolwiek, wcisnąć pedał gazu i trzymać na obrotach da radę każdy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 sty 2012, 05:53

karolas123 pisze:widmo, Silnik jest bezkolizyjny, zawory nie spotkaja sie z tłokami.

ABK jest kolizyjny.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 12 sty 2012, 09:41

Udowodnij.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 sty 2012, 20:38

Temat hybryda ABT/ABK jest bardzo ładnie opisane ze zdjęciami różnice tłoków ABT i ABK.

ABT nie jest kolizyjny z powodu dużej komory spalania. ABK jest mniejsza bo silnik musiał być doprężany, przecież musieli jakoś wydusić więcej te 25KM. A co za tym idzie jest kolizyjny. I tak podają programy.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 sty 2012, 21:09

karolas123 pisze:Udowodnij.
Miałem na warsztacie ABK po zerwanym pasku
założyłem nowy zestaw rozrządu.
Wkręcone 4 świece i kręcę wałem bez żadnego oporu.
Pogięte zawory. Głowica poszła do remontu.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 12 sty 2012, 21:41

Ok na własnej skórze sprawdziłem tylko ABT wiec nie bede tu sie zakładał o uciecie reki ale przy najblilżesz okazji sam to sprawdze.

bulo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 sty 2011, 19:04

Post autor: bulo » 13 sty 2012, 16:31

Rozkręciłem wszystko w drobny mak, klin na kole uległ degradacji, na moje oko jest za lichy, w dodatku była popuszczona śruba trzymająca koło to też szok, nie ma żadnego zabezpieczenia. Popatrze na inne koła te małe jak te kliny będą też takie małe to dorabiam nowego w inny sposób, wał naszczęście nie rozbity znacznie. Jak poskładam to napisze czy u mnie silnik jest kolizyjny czy nie, dla mnie znaczenie ma jeszcze to czy głowica była już regenerowana, bo jeśli została splanowana to ma znaczenie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 sty 2012, 19:28

bulo pisze:Rozkręciłem wszystko w drobny mak, klin na kole uległ degradacji, na moje oko jest za lichy
W każdym przypadku kiedy konstruktor użył klin czy to samochody czy inna motoryzacja czy mechanika itd. Nie miał na uwadze że klin będzie brał na siebie całą siłę. Klin służy tylko do precyzyjnego ustawienia koła-wałek i tym podobne. Całą silę przenosi stożek lub spasowanie. Kiedy urywa klin to albo była nakrętka dociskowa luźna albo wyrobione płaszczyzny.

Jest jeszcze wielofrez ale to inna bajka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl