[b4 abk] rozrząd nie do ustawienia-ukręcony wał?
[b4 abk] rozrząd nie do ustawienia-ukręcony wał?
Witam
Nie mogę dojść do ładu z tym silnikiem. Padła pompa paliwa potem urwał się przewód od zasilania wtrysków, cewka. Dziś ustawiłem zapłon i nie mogę ruszyć, słabe i na niskich i na wysokich więc myślę co jest bo to nie zapłon. Patrze na rozrząd a ten przekręcony o 180 stopni :shock: Koło na wale ustawione na znak a zero w skrzyni chowa się gdzieś o centymetr. Zapewne ścieło klina to sprawdzę jutro. Jednak ciekawi mnie to dlaczego zero nie zgadza się ze znakiem na kole? Wał by się przekręcił?
Nie mogę dojść do ładu z tym silnikiem. Padła pompa paliwa potem urwał się przewód od zasilania wtrysków, cewka. Dziś ustawiłem zapłon i nie mogę ruszyć, słabe i na niskich i na wysokich więc myślę co jest bo to nie zapłon. Patrze na rozrząd a ten przekręcony o 180 stopni :shock: Koło na wale ustawione na znak a zero w skrzyni chowa się gdzieś o centymetr. Zapewne ścieło klina to sprawdzę jutro. Jednak ciekawi mnie to dlaczego zero nie zgadza się ze znakiem na kole? Wał by się przekręcił?
Do sprawdzenia :
1. Klin na wale korbowym na zębatce napędzającej pasek rozrządu
2. klin na wałku rozrządu
3. klin na wałku pośrednim napędzającym pompę oleju i aparat zapłonowy.
Napisz czy ustawiając znak "0" na wale do osłony rozrządu pokrywa się on ze znakiem na kole zamachowym we wzierniku skrzyni biegów.
Dziwne jest to że na przekręconym zapłonie (lub wale -> rozrząd) o 180 stopni wogóle odpalił. Teoretycznie powinna być kolizja tłoków z zaworami.
może ten temat coś Ci podpowie
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-zerwa ... t29619.htm
1. Klin na wale korbowym na zębatce napędzającej pasek rozrządu
2. klin na wałku rozrządu
3. klin na wałku pośrednim napędzającym pompę oleju i aparat zapłonowy.
Napisz czy ustawiając znak "0" na wale do osłony rozrządu pokrywa się on ze znakiem na kole zamachowym we wzierniku skrzyni biegów.
Dziwne jest to że na przekręconym zapłonie (lub wale -> rozrząd) o 180 stopni wogóle odpalił. Teoretycznie powinna być kolizja tłoków z zaworami.
może ten temat coś Ci podpowie
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-zerwa ... t29619.htm
Ustawiłem rozrząd poskładałem odpalił i nawet przyśpiesza. Zamykam garaż i jade testować. 1500RPM do 2000RPM słychać jakieś pukanie ale jade zobaczyć co będzie. 1km jest ok silnik się zagrzał i powoli słabnie, podjechałem na parking, palą 2 cylindry. Zgasiłem i już nie zapaliłem, rozrząd nadal dobrze a zapłon się nie przestawił. Możliwe, że jeszcze cewka, którą kupiłem ma wadę i jak się zagrzeje to wariuje albo ścięty klin na wałku pośrednim. Jak ustawie na wale znak z obudową to zero jest schowane tak, że go nie widać jednak jest zaraz pod tym okienkiem, pisało w książce aby się tym nie sugerować. Sprzęgło było kiedyś zmieniane więc może się przestawilo troszkę. Jutro pale wartburga i znowu holuje audi do garażu. W planie rozbebeszyć wałek na wale i wałek pośredni jak będzie ok to składam i czekam aż się zagrzeje czy znowu będzie to samo.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Rozkręciłem wszystko w drobny mak, klin na kole uległ degradacji, na moje oko jest za lichy, w dodatku była popuszczona śruba trzymająca koło to też szok, nie ma żadnego zabezpieczenia. Popatrze na inne koła te małe jak te kliny będą też takie małe to dorabiam nowego w inny sposób, wał naszczęście nie rozbity znacznie. Jak poskładam to napisze czy u mnie silnik jest kolizyjny czy nie, dla mnie znaczenie ma jeszcze to czy głowica była już regenerowana, bo jeśli została splanowana to ma znaczenie.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
W każdym przypadku kiedy konstruktor użył klin czy to samochody czy inna motoryzacja czy mechanika itd. Nie miał na uwadze że klin będzie brał na siebie całą siłę. Klin służy tylko do precyzyjnego ustawienia koła-wałek i tym podobne. Całą silę przenosi stożek lub spasowanie. Kiedy urywa klin to albo była nakrętka dociskowa luźna albo wyrobione płaszczyzny.bulo pisze:Rozkręciłem wszystko w drobny mak, klin na kole uległ degradacji, na moje oko jest za lichy
Jest jeszcze wielofrez ale to inna bajka.