[B4 2.0 ABT+LPG] Prawidłowe podłączenie WEBASTO
[B4 2.0 ABT+LPG] Prawidłowe podłączenie WEBASTO
Witam. Od czasu gdy zaczęło robić się chłodniej (około zera stopni i mniej) mam problem z LPG - zamarza mi parownik. Poprzedniej zimy gdy na pokładzie nie miałem jeszcze ogrzewania postojowego tego problemu nie było (mógł stać kilka dni przy -20 a i tak zawsze odpalał i nie było problemu zamarzającego parownika). Wcześniej parownik był podłączony równolegle na wężach od nagrzewnicy (wsadzone trójniki i do nich parownik). Teraz z ogrzewanie wszystko jest połączone szeregowo nagrzewnica > parownik > webasto (po to by nie robiły się dwa obiegi). Webasto pochodzi również z Audi 80 B4 z tego samego rocznika i z tym samym silnikiem (1992r 2.0 90KM ABT) - w poprzednim aucie było podłączone szeregowo z nagrzewnicą. Jak rozwiązać problem zamarzającego parownika?? Silnik jest oczywiście po regulacji gazu wymianie wszystkich filtrów (również gazu) i oleju. Może podłączyć ogrzewanie szeregowo z nagrzewnica i wpiąć w węże trójniki podłączając do nich parownik?? Czy nie będą się wtedy robić dwa mniejsze obiegi??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
ja posiadam takowe ogrzewanie tylko eberspacher i podlaczylem je tak silnik potem specialny zaworek z kulka ze jak nie chodzi piec to idzie obieg tak jak fabryka dala a jak chodzi to obieg idzie przez piec i potem idzie na nagrzewnice a potem wraca do ori ukladu a wode na parownik wziolem od czhlodnicy oleju czyli wypiolem waz z chlodnicy oleju dalem na parownik a powrot dopiero do chlodnicy oleju. tylko to jest ABK i mam chlodnice oleju a ABT nie maja. Ja na twoimmmiejscu zrobil bym tak zaczal sie rozgladac za tym rozdzielaczem z kulka a jak narazie podlaczylbym SILNIK>WEBASTO> trojnik NAGRZEWNICA i PAROWNIK
Kolego , musisz dobrze odpowietrzyć parownik sokro zamarza .
Ja mam podłączone następująco : z tylnego króćca na głowicy wychodzi trójnik na połączone równolegle
1. parownik
2. WEBASTO szeregowo z nagrzewnicą
Powroty z parownika i nagrzewnicy łączą się na trójniku i wracają do bloku silnika . Przy takim połączeniu nie mam żadnych problemów z zamarzaniem parownika oraz ogrzewaniam .
Ja mam podłączone następująco : z tylnego króćca na głowicy wychodzi trójnik na połączone równolegle
1. parownik
2. WEBASTO szeregowo z nagrzewnicą
Powroty z parownika i nagrzewnicy łączą się na trójniku i wracają do bloku silnika . Przy takim połączeniu nie mam żadnych problemów z zamarzaniem parownika oraz ogrzewaniam .
jagna, układ jest szczelny (nie ubywa płynu w zbiorniczku) i nie jest zapowietrzony (automatycznie się odpowietrza przez korek w zbiorniczku wyrównawczym).
konradnutlok, rozejrze sie za takim zaworem i chyba musze podłączyć tak jak piszesz... podłączyć nagrzewnice z ogrzewaniem szeregowo i na trójnikach parownik. Tylko w którym miejscu wpiąć trójniki?? Wejście chyba najlepiej przed nagrzewnicą a powrót za Webasto.
marko, a jak należy do odpowietrzyć parownik? Bo układ chłodzenia w B4 sam się odpowietrza przez korek w zbiorniczku.
konradnutlok, rozejrze sie za takim zaworem i chyba musze podłączyć tak jak piszesz... podłączyć nagrzewnice z ogrzewaniem szeregowo i na trójnikach parownik. Tylko w którym miejscu wpiąć trójniki?? Wejście chyba najlepiej przed nagrzewnicą a powrót za Webasto.
marko, a jak należy do odpowietrzyć parownik? Bo układ chłodzenia w B4 sam się odpowietrza przez korek w zbiorniczku.
Można to robić na włączonym silniku , tylko trzeba uważać żeby się nie poparzyć ewentualnie na wyłączonym tylko wtedy węże muszą być w miarę twarde - oznacza to , że jest ciśnienie w układzie chłodzenia . Wówczas delikatnie poluzuj opaskę na górnym wężu wodnym wchodzącym do parownika . Jeżeli jest powietrze powinno zasyczeć , poczekaj aż delikatnie poleci płyn i zakręć opaskę .
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
Ja mam tak połaczone i jest ok grzeje przepływ dobry i wszystko rowno sie nagrzewa parownik i chlodnica oleju tez
A na twoim miejscu zrobilbym tak jak jest na ABT osobiscie mailem problem skad wziac ogrzewanie do parownika bo jeszcze jak nie mialem webasta i podlaczylem uklad nagrzewnica i parownik szeregowo to pompa nie wyrabiala i slabo grzalo i dlatego podlaczylem go szeregowo z chlodnica oleju i teraz jest dobrze
[ Dodano: 2012-01-16, 02:28 ]
aha ta niebieska strzalka pokazuje bieg wody bez wlaczonego webasta
A na twoim miejscu zrobilbym tak jak jest na ABT osobiscie mailem problem skad wziac ogrzewanie do parownika bo jeszcze jak nie mialem webasta i podlaczylem uklad nagrzewnica i parownik szeregowo to pompa nie wyrabiala i slabo grzalo i dlatego podlaczylem go szeregowo z chlodnica oleju i teraz jest dobrze
[ Dodano: 2012-01-16, 02:28 ]
aha ta niebieska strzalka pokazuje bieg wody bez wlaczonego webasta
HeavenQueen, z tego wynika z Twojego obrazka to najlepiej zeby parownik był jak najbliżej silnika ?? (możliwe jak najkrótsze węże oczywiście w granicach rozsądku ) Z obrazka wynika rowniez to iż Webasto powinno byc przed nagrzewnica... u mnie jest na koncu... Jakoś to ogarnę w wolny dzien :mrgreen:
Co do chlodnicy oleju to zawsze moge sobie zalożyc ale czy mi to potrzebne w ABT...? Chyba nie...
Co do chlodnicy oleju to zawsze moge sobie zalożyc ale czy mi to potrzebne w ABT...? Chyba nie...
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Pompa obiegowa płynu chłodzącego silnika jest to pompa wirowa i charakteryzuje się dużą wydajnością i małą wysokością podnoszenia, dlatego należy minimalizować straty przepływu, takie jak długie węże, małe średnice, kolanka, szeregowe odbiorniki.
Lepiej jest relizować dwa obiegi krótkie niż jeden długi.
Drugą sprawą jest to że parownik ma określone zapotrzebowanie energetyczne, które przy niskiej temperaturze cieczy grzejącej, może być zapewnione tylko poprzez odpowiednio wysoki strumień przepływu cieczy.
Lepiej jest relizować dwa obiegi krótkie niż jeden długi.
Drugą sprawą jest to że parownik ma określone zapotrzebowanie energetyczne, które przy niskiej temperaturze cieczy grzejącej, może być zapewnione tylko poprzez odpowiednio wysoki strumień przepływu cieczy.
Podlaczylem dzis Webasto tak jak wyzej pokazal to kolega HeavenQueen, zobaczymy jak auto bedzie sie zachowywalo :mrgreen: Co do samego ogrzewania mam jedno pytanie czy plyn chlodniczy bedzie teraz przeplywal rowniez przez webasto i nagrzewnice?? Czy bedzie mial zbyt ciezko by przeplywac i pojdzie tylko przez parownik?? Co za tym idzie aby w aucie bylo cieplo bedzie musialo ciagle biegac webasto?
marko, układ z czasem (nie wiem ile to moze trwać) powinien sam sie odpowietrzyc przez korek w zbiorniczku wyrownawczym lecz teraz gdy sa dwa obiegu - pierwszy z parownikiem, drugi webasto z nagrzewnica moze to trwac bardzo dlugo. Powiedz mi gdzie kupiles taki odpowietrznik i jak on wyglada. Jak mozesz wrzuc foto