[b3 1.8 RU] Modyfikacje przy remoncie silnika
[b3 1.8 RU] Modyfikacje przy remoncie silnika
takie pytanie do zorientowanych podpowiedzcie co można wykonać, zmodyfikować przy okazji wymiany uszczelki, czy wogóle warto coś robić, coś typu polerowanie kolektora wydechowego, splanowanie głowicy itp itd bez większych modyfikacji oczywiście chodzi mi o to żeby zrobić coś przy okazji czy lepiej dać sobie spokój bo to śmiechu warte i lepiej np.umyć silnik i komorę
Ostatnio zmieniony 16 sty 2012, 12:53 przez waldik, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli chcesz się trochę pobawić to wyrównaj kanały wydechowe do rozmiaru uszczelki, zeszlifuj nierówności i wypoleruj na błysk, tak samo w kolektorze wydechowym wyrównaj do rozmiaru uszczelki i o ile się da wypoleruj w środku. Nikt nie powie ile to mocy CI da ale na pewno będzie pożyteczne. Najlepiej bawić się Dremelem.. jeśli się postarasz to parę godzinek i będzie cacy ale niech wypowiedzą się inni znawcy tematu
powiem ci ze jezeli masz checi to mozesz wypolerowac kanały w glowicy i kolektorach zawsze to mniejsze tarcie przy przeplywie...
edit by ufotm: masz jakies podstawy by tak twierdzisz? - takie wypowiedzi bez dowodów powodują zbędne dyskusje, przez co taki wątek staje się bezużyteczny. Miej to na względzie przy kolejnych wypowiedziach.
edit by ufotm: masz jakies podstawy by tak twierdzisz? - takie wypowiedzi bez dowodów powodują zbędne dyskusje, przez co taki wątek staje się bezużyteczny. Miej to na względzie przy kolejnych wypowiedziach.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2012, 12:48 przez stawiik, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak bedziesz mial czapke na stole to:
-Dotrzyj zawory
-Wymiana uszczelniaczy
-Mozesz tez sie pobawic w rozwiert ale to dosc precycyjna praca jak juz koniecznie chcesz polerowac to tylko wydech i nie do konca na lustro.
Robilem dokladnie rok temu u siebie taka dlubanine i z reka na sercu moge powiedziec ze czuc znaczna roznice...
edit by UFOtm: następnym razem powyższe zdanie proszę poprzeć dowodami !!!
-Dotrzyj zawory
-Wymiana uszczelniaczy
-Mozesz tez sie pobawic w rozwiert ale to dosc precycyjna praca jak juz koniecznie chcesz polerowac to tylko wydech i nie do konca na lustro.
Robilem dokladnie rok temu u siebie taka dlubanine i z reka na sercu moge powiedziec ze czuc znaczna roznice...
edit by UFOtm: następnym razem powyższe zdanie proszę poprzeć dowodami !!!
Ostatnio zmieniony 16 sty 2012, 12:51 przez konrad81, łącznie zmieniany 1 raz.
Zobacz czy wałek z DZ/3A nie jest czasem ostrzejszy, nie wiem jaki tam jest wydech ale jak kolektor 4-1 to daj z 4-2-1 z DZ/3A, zamiast katalizatora masz chyba tłumik więc wywal, daj pojedynczą rure od poczatku wydechu do srodkowego, środkowy przelotowy, porting tak jak koledzy wyzej pisali, i najwazniejsze to zamienić ten gaźnik na wtrysk albo na taki np. z poloneza Weber na forum golfa jest szeroki opis jak to zrobić. Po tych zmianach poczujesz różnicę.