Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] szklanki, utrzymanie oleju w nich po zgaszeniu

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

[AAH] szklanki, utrzymanie oleju w nich po zgaszeniu

Post autor: klusek » 15 sty 2012, 14:55

witam


co odpowiada z utrzymanie oleju po zgaszeniu w nich. Ostatnio zauważyłem ze potrafi mi zaklepać zaworami(nie zawsze i tylko po dłuższym postoju ponad dniowym, kilkudniowy) tak jak by nie było oleju w kastorach przy rozruchu(napełniają sie dośc szybko do 2s max) ale problem wcześniej nie występował, olej w miarę świeży 5tkm(10w60 syntetyk shela) olej raczej nie ma wpływu koło 100tkm na takim latam jest ok no chyba ze kasatory mogą mówić papa :/



jakieś sugestie ?



pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 16:18 przez klusek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 15 sty 2012, 20:20

mam podobnie jak olej zejdzie poniżej 3/4 stanu, to nie trwa chyba nawet 2 sekund u mnie. spróbuj zalać na max oleju i zobacz czy się to powtórzy.

Niestety nie wiem czy tak ma być.

[ Dodano: 2012-01-15, 20:23 ]
olej 10W40 valvoline maxlife

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8392
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 sty 2012, 20:37

klusek pisze:no chyba ze kasatory mogą mówić papa :/
Nie kasatory a szklanki, popychacze hydrauliczne. Mają w sobie zaworek i jak nie trzyma to uszkodzone. Ale według książki to normalne po dłuższym postoju.

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 15 sty 2012, 22:54

jak zwał tak zwał regulatory hydrauliczne...


sprawdzę ta oliwę, 2 sekundy to tak orientacyjnie ale to faktycznie po tym jak zakręcę to od razu zagra i przestaje


a co do dłuższego postoju kiedyś stał i po kilka dni nic takiego nie było, pamiętam jak go kupowałem to stał długo ponad miesiąc to faktycznie zagrały przez chwile nawet dłużej tak kilkanaście sekund

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 16 sty 2012, 16:29

klusek pisze:kasatory
nie moge sie powstrzymac od smiechu :mrgreen: . Moze masz uszkodzony zaworek trzymajacy cisnienie na glowicy .

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 16 sty 2012, 17:03

:d no tak to jest jak sie zabiera do napraw domorosły mechanik :D no ale pomijamy fakt nazewnictwa jak zauważyłem wszyscy wiedzą o co chodzi


a wracając do tematu to one też mają na to wpływ? są jak wiem dwa wymieniałem je kiedyś u kolegi wraz z regulatorami ale tam cykało przy odpalonym hmm możesz dokładniej rozwinąć?! fakt to się stało z dnia na dzień na odpalonym silniku jest ok, cisza nic nie słychać motor ok 100% ori przebieg 190tkm jestem drugim właścicielem wiec moze to nie te samo regulatory a faktycznie te zaworki tylko czy one odpowiadają za utrzymanie tego oleju w nich. rozumiem ze tak samo w serwie po kilkunastu dniach moze uciec podciśnienie(choć nigdy tego nie zauważyłem w tym przypadku) tak samo jak oleum z nich ale tego nie było po 2 dwóch dniach postoju nigdy...

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 16 sty 2012, 18:02

jesli zaworek sie rozleci bo zwylke tak jest , wtedy jest za niskie cisnienie oleju na szklanki ( kasatory :mrgreen: ) i za wolno sie napelniaja czytaj dluzej stukaja . Zaworki znajduja sie pod dekielkami glowic na klucz chyba 10 lub torx .

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 16 sty 2012, 18:07

no tak może faktycznie zamówię dwa ostatnio były gdzieś koło 70zł wyminie je bo bo mnie to wkurza strasznie moze przejdzie. a co do nich to wiesz w której głowicy odpowiada za wskazania w na desce?

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 17 sty 2012, 10:21

po co chcesz wydawac odrazu 150 zl wykrec i sprawdz je poprostu potem kupuj

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 17 sty 2012, 15:35

sprawdz? myslisz że po wykręceniu usterkę da sie zauważyć bo to, że jak sie rozleci to wiadomo ale taką usterkę jak wychwycić ? jak mam to sprawdzić dokładnie by mieć pewność tej usterki ? zaszkodzić wymiana na nowe nie zaszkodzi gorzej chyba nie będzie choć fakt i uszczelki przydadzą sie nowe a w zeszłym roku też je wymieniałem

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 17 sty 2012, 18:20

to zwykla prosta konstrukcja w obudowie znajduje sie sprezynka i korek ktory otwiera sie przy za duzym cisnieniu

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 17 sty 2012, 19:14

hmm czyli rozumiem ze ona pod wpływem ciśnienia odpuszcza... niby prosta rzecz ale ciekzo tak do końca sprawdzić rozumiem ze bez ciśnienia ma byc zamknięty tak ? a jakie ciśnienie otwarcia coś mi swita 4 bary, moze sie mylę to mnie poprawcie


w moim przypadku pewnie musi byc delikatnie podparta ta zapadka ewentualnie zużyta na tyle ze usterki nie wykryję a zaworek kwalifikuje sie do wymiany spróbuję to jakoś obadać i sprawdzę to co i jak do końca tygodnia jak znajdę natchnienie co i jak dam znać ....

a popa oleju? może ona ma usterkę i problem w pierwszej fazie rozruchu ? ? i ma problem jakiś też może być ? tak ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl