Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 14 sty 2012, 01:02

Fajne fotki aż łza się kręci Szkoda że nie mam takich zdjęć bo można by temat założyć z takimi oldschoolami :mrgreen:

Świetne pamiątki. U mnie w 91 r była B3 trend edition ale krótko. NIestety brak zdjęć.

Pozdro ;-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 sty 2012, 19:25

B3 jest od 1998 roku o ile dobrze pamiętam :-)
Początek 1998 roku chyba.
Kolorowa nie była, fotki nie były skanowane, tylko sfotografowane lustrzanką cyfrową, więc niestety jakieś odbicia na powierzchni zdjęć (zdjęcia z powierzchnią błyszczącą) są widoczne i dają złudzenie różnicy w kolorach :-P
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2012, 11:07 przez pawelrybak15, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 14 sty 2012, 19:30

pawelrybak15, Teraz wiem, dlaczego masz taki sentyment do swojej B3 ;-)
Paweł, tak trzymaj <piwo>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 sty 2012, 16:01

Dziś przeprowadziłem poprawkę Gov Moda :-)
Obecnie grubość podkładek wynosi około 4,5mm a bezpieczne maksimum to 5mm, tak więc na upartego można by jeszcze poprawiać :mrgreen:
Cała operacja przebiegła gładko, po poskładaniu pompy samochód odpalił od pierwszej próby, obroty na zimnym i ciepłym silniku są OK, wkręcanie/schodzenie także jest OK <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 sty 2012, 16:04

To super, czekamy na filmiki :D

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 sty 2012, 16:16

Filmiki dopiero na wiosnę i pewnie po zamontowaniu Big Turbo, bo sama poprawka do Gov Moda wiele nie zmieniła, ale różnica jest odczuwalna :-D

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 16 sty 2012, 16:37

Po tytule myślałem, że auto sprzedane...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 sty 2012, 16:40

MIODEK pisze:Po tytule myślałem, że auto sprzedane...
<rotfl>
Never ! Nigdy nie pozbęde się swojej B3ki :-) <piwo>

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 16 sty 2012, 16:44

pawelrybak15 pisze:Nigdy nie pozbęde się swojej B3ki
Nigdy nie mów "nigdy". :-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 sty 2012, 16:47

OK, czas na foty <ok>

Pompa po zdjęciu czapki

Obrazek

Przyjrzyjmy się bliżej i co widzimy ? Rdza :evil: Dużo rdzy, szczególnie na ciężarkach odśrodkowych <zly> Opiłków pływających w pompie się nie dopatrzyłem, więc długie życie przed nią :-)

Obrazek

Czapka pompy od spodu, inżynierowie pomyśleli i tzw. "wrednej" sprężynki tutaj nie ma <ok>

Obrazek

Stary Gov Mod

Obrazek

I Gov Mod Uno Duo :mrgreen:

Obrazek

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 sty 2012, 16:50

Wspomnienia :(

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 sty 2012, 17:10

Gov Mod poprawiony, zatem aby polepszyć osiągi pozostaje wymiana turbosprężarki i pusty wydech :roll:
Na wiosnę będę zmieniać olej, nie chcę już więcej minerału, przejdę na półsyntetyk. Jaki to będzie olej, to jeszcze się okaże, liczę na to, że pomożecie mi dokonać słusznego wyboru :-)
Przed wlaniem nowego oleju chciałbym też silnik wypłukać i zastanawiam się jak to zrobić :roll:
Czy wylanie starego oleju i zalanie silnika denaturatem a po chwili zlanie tego denaturatu (oczywiście silnik nie będzie odpalany !) to dobry pomysł ? Czy lepiej zastosować co innego a jeśli tak, to co ?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 16 sty 2012, 17:20

może po prostu engine flush?

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 16 sty 2012, 17:21

Sa specjalne plukanki do silnika wiec ja bym zalal cos takiego, ale najlepiej zrobisz jak zalejesz polsyntetyk i wymienisz przed czasem i do tego porzadny filtr oleju.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 sty 2012, 17:26

Mabrothrax, Dzięki za podpowiedź, zaraz poszukam coś więcej o tym Engine Flush :-)
Fighter001, Półsyntetyk i wymiana przed czasem to też jest jakieś wyjście, ale to niestety drogi olej :evil:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl