[B3 1.6td] wyminana silnika po panewce
[B3 1.6td] wyminana silnika po panewce
Witam,
obróciła mi się panewka w silniku. Remont raczej nie wchodzi w grę z racji kosztów. Jaki silnik można założyć bez żadnych przeróbek (chodzi o blok z głowicą, bo mój osprzęt z 1.6 jest dobry)? 1.6td z Audi B3 jest ciężko dostępny, za to z VW jest ich sporo, czy będzie pasował? Ewentualnie z czego mogę założyć kompletny blok by wszystko działało poprawnie i żeby nic nie trzeba było przerabiać? Jakieś 1.9 jest które pasuje p&p z moim osprzętem?
Z góry dziękuję za odpowiedź
obróciła mi się panewka w silniku. Remont raczej nie wchodzi w grę z racji kosztów. Jaki silnik można założyć bez żadnych przeróbek (chodzi o blok z głowicą, bo mój osprzęt z 1.6 jest dobry)? 1.6td z Audi B3 jest ciężko dostępny, za to z VW jest ich sporo, czy będzie pasował? Ewentualnie z czego mogę założyć kompletny blok by wszystko działało poprawnie i żeby nic nie trzeba było przerabiać? Jakieś 1.9 jest które pasuje p&p z moim osprzętem?
Z góry dziękuję za odpowiedź
jeśli masz nadwozie B3 to pasują bez przeróbek sinilki z z golfa i passata do B4 włącznie.
ze swojego przekładasz koła pasowe na pasek klinowy i miskę olejową z przewodem powrotu oleju z turbosprężarki.
a jak masz ochotę na więcej załóż 1.9TD AAZ. jedynie co będziesz musiał przerobić to wydłużyć przewód spływu oleju u kolektora przynajmniej dolna część ssącego musi być z AAZ'a bo są inne kształty kanałów w głowicy i kolektorze. reszta włącznie z kolektorem wydechowym pasuje bez przerubek. przekręcasz osprzęt ze swojego silnika i pasuje bez nikaki
ze swojego przekładasz koła pasowe na pasek klinowy i miskę olejową z przewodem powrotu oleju z turbosprężarki.
a jak masz ochotę na więcej załóż 1.9TD AAZ. jedynie co będziesz musiał przerobić to wydłużyć przewód spływu oleju u kolektora przynajmniej dolna część ssącego musi być z AAZ'a bo są inne kształty kanałów w głowicy i kolektorze. reszta włącznie z kolektorem wydechowym pasuje bez przerubek. przekręcasz osprzęt ze swojego silnika i pasuje bez nikaki
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
No i lapy silnika raczej trzeba przelozyc bo w b4 jest mocowany do podluznic. AAZ najlepszy wybor mocy tyle samo a pojemnosc wieksza wiec i zywotnosc dluzsza. 1.6td w dobrym stanie napewno nie znajdziesz a AAZ nawet z jakiegos golfa sie da wydlubac duzo mlodszego. Ssacy najlepiej z 1Y podobno lepszy.
kolego doczytałeś że mowa o B3? tam jest wszystko niemal P&PFighter001 pisze:No i lapy silnika raczej trzeba przelozyc bo w b4 jest mocowany do podluznic.
pod warunkiem że pakujesz do B3 bo jeśli do B4 to czeka się wymiana sanek pod silnikiem.dbojar pisze:Najchętniej jednak kupiłbym 1.6, bo zależy mi na czasie, a inne mocniejsze auto do zabawy mam:d. Czyli 1.6 z Vw pasuje, a to już ciesząca mnie informacja.
a tak samo jak 1.6 będzie pasować 1.9
co do 1.6 to faktycznie ciężko jest o silnik w dobrym stanie ale nie jest to niemożliwe.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
ale doczytałeś również że pisałem żeby szukał silników od golfa?Fighter001 pisze:No wlasnie wiec lapy od AAZ nie beda pasowaly tylko trzeba zostawic od 1.6 bo AAZ w b4 byl mocowany na podluznice. Tak?arwam pisze: kolego doczytałeś że mowa o B3? tam jest wszystko niemal P&P
tam paasuje P&P poza wymienionymi punktami <ok>
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Ny dy rydy :mrgreen: W b3 sedan silniki były mocowane do sanek a TDI jest do podłóżnic. TDI ma w innym miejscu otwory pod łapy, tak jak każdy silnik w b4.arwam pisze:jak masz B3 a chcesz włożyć powiedzmy TDI z golfa mk3 to odkręcasz łapy od swojego silnika i przykręcasz do TDI. jedynie co musisz jeszcze zmienić a o czym wcześniej zapomniałem wspomnieć i podstawa mocowania filtra oleju
Ja mam do sprzedania dół z 1.6 TD, blok bez progów. Więcej info na PW.
nie kłóć się bo przegrasz.trepek pisze:Ny dy rydy W b3 sedan silniki były mocowane do sanek a TDI jest do podłóżnic. TDI ma w innym miejscu otwory pod łapy, tak jak każdy silnik w b4.
blok np 1.9D z B3 niczym się nie różni z golfa MK3 tak samo jest z golfem mk2 i 1.6TD
w obydwóch przypadkach przyrkęcasz łapy do bloku i sadzasz na sankach. wiem bo tak sadzałem AAZ'a w coupe.
z tym że tam była potrzebna wymiana sanek. i cieszę się że mocowania na podłużnicach nie były wtedy usunięte. teraz mam sanki z B4 a 2.5 wisi na podłużnicach.
również w B3 wsadzałem 1.6D JP jeszcze na płytkach z golfa więc nie mów że nie pasuje bo przegrasz. a jeśli mówisz że się nie da to pokaż mi czym się różni blok np z golfa 1.6TD od bloku z B3 1.6TD
Mam B3, tak jak w temacie, więc nie wiem po co rozpatrywać temat pasowania silnika do B4.
trepek pisze:Czekam na PW z ceną, zależy mi na czasie.arwam pisze:Ja mam do sprzedania dół z 1.6 TD, blok bez progów. Więcej info na PW.
Dziękuję, to jest odpowiedź w pełni mnie satysfakcjonująca.arwam pisze: blok np 1.9D z B3 niczym się nie różni z golfa MK3 tak samo jest z golfem mk2 i 1.6TD
w obydwóch przypadkach przyrkęcasz łapy do bloku i sadzasz na sankach. wiem bo tak sadzałem AAZ'a w coupe.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Chyba noc ciężka była bo ja pisałem odnośnie silników, które były w audi 80 b4 a b3 To, że bloki w Audi a VW są takie same to wiadomo. Problem jest taki, że najprawdopodobniej nie ma ori łap silnika, które przymocują silnik z b4 do sanek z b3. Nawet sam zastanawiałem się przy swapie 1Z do b3 czy nie wykorzystać łap z 1Y i posadzić silnik na sankach ale z jakiegoś powodu odszedłem od tego pomysłu i do podłużnic przyspawałem łapy w swojej byłej b3. Muszę sobie przypomnieć co było tego powodem... jutro zmierze położenie otworów pod śruby łap w bloku 1.6 TD i w bloku 1.9 TDI.to pokaż mi czym się różni blok np z golfa 1.6TD od bloku z B3 1.6TD
pomyliłeś przyciski. to Trepek pisał o bloku 1.6TDdbojar pisze: arwam napisał/a:
Ja mam do sprzedania dół z 1.6 TD, blok bez progów. Więcej info na PW.
[ Dodano: 2012-01-21, 10:11 ]
tu również jesteś w błędzie. ja jeszcze półtora roku wstecz też tak myślałem.trepek pisze: To, że bloki w Audi a VW są takie same to wiadomo.
poczynając od B4 już blok się różni np silnika 1Z z golfa a z Audi. masz inne punkty mocowania łap do silnika i inny układ punktów mocowania pompy wody,
jeszcze raz powtórzę że silniki wzdłóżne z B3 i poprzeczne są takie same, potem masz różnice tylko w osprzęcie. natomiast od B4 wzwyż już się różnią