Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6td] wyminana silnika po panewce

dbojar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2010, 22:27

[B3 1.6td] wyminana silnika po panewce

Post autor: dbojar » 18 sty 2012, 12:50

Witam,
obróciła mi się panewka w silniku. Remont raczej nie wchodzi w grę z racji kosztów. Jaki silnik można założyć bez żadnych przeróbek (chodzi o blok z głowicą, bo mój osprzęt z 1.6 jest dobry)? 1.6td z Audi B3 jest ciężko dostępny, za to z VW jest ich sporo, czy będzie pasował? Ewentualnie z czego mogę założyć kompletny blok by wszystko działało poprawnie i żeby nic nie trzeba było przerabiać? Jakieś 1.9 jest które pasuje p&p z moim osprzętem?
Z góry dziękuję za odpowiedź

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 19 sty 2012, 10:43

jeśli masz nadwozie B3 to pasują bez przeróbek sinilki z z golfa i passata do B4 włącznie.

ze swojego przekładasz koła pasowe na pasek klinowy i miskę olejową z przewodem powrotu oleju z turbosprężarki.


a jak masz ochotę na więcej załóż 1.9TD AAZ. jedynie co będziesz musiał przerobić to wydłużyć przewód spływu oleju u kolektora przynajmniej dolna część ssącego musi być z AAZ'a bo są inne kształty kanałów w głowicy i kolektorze. reszta włącznie z kolektorem wydechowym pasuje bez przerubek. przekręcasz osprzęt ze swojego silnika i pasuje bez nikaki

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 19 sty 2012, 11:31

No i lapy silnika raczej trzeba przelozyc bo w b4 jest mocowany do podluznic. AAZ najlepszy wybor mocy tyle samo a pojemnosc wieksza wiec i zywotnosc dluzsza. 1.6td w dobrym stanie napewno nie znajdziesz a AAZ nawet z jakiegos golfa sie da wydlubac duzo mlodszego. Ssacy najlepiej z 1Y podobno lepszy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 sty 2012, 13:51

Skąd jesteś dbojar?

dbojar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2010, 22:27

Post autor: dbojar » 19 sty 2012, 14:57

Najchętniej jednak kupiłbym 1.6, bo zależy mi na czasie, a inne mocniejsze auto do zabawy mam:d. Czyli 1.6 z Vw pasuje, a to już ciesząca mnie informacja.
Jestem z Warszawy. A może ktoś z szanownych forumowiczów ma takowy silnik to sprzedania?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 19 sty 2012, 17:12

Fighter001 pisze:No i lapy silnika raczej trzeba przelozyc bo w b4 jest mocowany do podluznic.
kolego doczytałeś że mowa o B3? tam jest wszystko niemal P&P

dbojar pisze:Najchętniej jednak kupiłbym 1.6, bo zależy mi na czasie, a inne mocniejsze auto do zabawy mam:d. Czyli 1.6 z Vw pasuje, a to już ciesząca mnie informacja.
pod warunkiem że pakujesz do B3 bo jeśli do B4 to czeka się wymiana sanek pod silnikiem.


a tak samo jak 1.6 będzie pasować 1.9
co do 1.6 to faktycznie ciężko jest o silnik w dobrym stanie ale nie jest to niemożliwe.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 19 sty 2012, 18:52

arwam pisze: kolego doczytałeś że mowa o B3? tam jest wszystko niemal P&P
No wlasnie wiec lapy od AAZ nie beda pasowaly tylko trzeba zostawic od 1.6 bo AAZ w b4 byl mocowany na podluznice. Tak? ;-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 19 sty 2012, 19:20

Fighter001 pisze:
arwam pisze: kolego doczytałeś że mowa o B3? tam jest wszystko niemal P&P
No wlasnie wiec lapy od AAZ nie beda pasowaly tylko trzeba zostawic od 1.6 bo AAZ w b4 byl mocowany na podluznice. Tak? ;-)
ale doczytałeś również że pisałem żeby szukał silników od golfa?
tam paasuje P&P poza wymienionymi punktami <ok>

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 19 sty 2012, 20:26

Mi chodzilo o 80 b4 oczywiscie. Łapy silnika z golfa pasuja na sanki od b3? A jak jest z tdi tez pasuja czy juz nie bo nigdy sie nie przygladalem jak to jest w golfie III

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 19 sty 2012, 20:35

jak masz B3 a chcesz włożyć powiedzmy TDI z golfa mk3 to odkręcasz łapy od swojego silnika i przykręcasz do TDI. jedynie co musisz jeszcze zmienić a o czym wcześniej zapomniałem wspomnieć i podstawa mocowania filtra oleju

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 20 sty 2012, 11:34

arwam pisze:jak masz B3 a chcesz włożyć powiedzmy TDI z golfa mk3 to odkręcasz łapy od swojego silnika i przykręcasz do TDI. jedynie co musisz jeszcze zmienić a o czym wcześniej zapomniałem wspomnieć i podstawa mocowania filtra oleju
Ny dy rydy :mrgreen: W b3 sedan silniki były mocowane do sanek a TDI jest do podłóżnic. TDI ma w innym miejscu otwory pod łapy, tak jak każdy silnik w b4.

Ja mam do sprzedania dół z 1.6 TD, blok bez progów. Więcej info na PW.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 20 sty 2012, 12:08

trepek pisze:Ny dy rydy W b3 sedan silniki były mocowane do sanek a TDI jest do podłóżnic. TDI ma w innym miejscu otwory pod łapy, tak jak każdy silnik w b4.
nie kłóć się bo przegrasz.
blok np 1.9D z B3 niczym się nie różni z golfa MK3 tak samo jest z golfem mk2 i 1.6TD
w obydwóch przypadkach przyrkęcasz łapy do bloku i sadzasz na sankach. wiem bo tak sadzałem AAZ'a w coupe.
z tym że tam była potrzebna wymiana sanek. i cieszę się że mocowania na podłużnicach nie były wtedy usunięte. teraz mam sanki z B4 a 2.5 wisi na podłużnicach.

również w B3 wsadzałem 1.6D JP jeszcze na płytkach z golfa więc nie mów że nie pasuje bo przegrasz. a jeśli mówisz że się nie da to pokaż mi czym się różni blok np z golfa 1.6TD od bloku z B3 1.6TD

dbojar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2010, 22:27

Post autor: dbojar » 20 sty 2012, 22:11

Mam B3, tak jak w temacie, więc nie wiem po co rozpatrywać temat pasowania silnika do B4.
trepek pisze:
arwam pisze:Ja mam do sprzedania dół z 1.6 TD, blok bez progów. Więcej info na PW.
Czekam na PW z ceną, zależy mi na czasie.
arwam pisze: blok np 1.9D z B3 niczym się nie różni z golfa MK3 tak samo jest z golfem mk2 i 1.6TD
w obydwóch przypadkach przyrkęcasz łapy do bloku i sadzasz na sankach. wiem bo tak sadzałem AAZ'a w coupe.
Dziękuję, to jest odpowiedź w pełni mnie satysfakcjonująca.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 sty 2012, 00:39

to pokaż mi czym się różni blok np z golfa 1.6TD od bloku z B3 1.6TD
Chyba noc ciężka była bo ja pisałem odnośnie silników, które były w audi 80 b4 a b3 ;-) To, że bloki w Audi a VW są takie same to wiadomo. Problem jest taki, że najprawdopodobniej nie ma ori łap silnika, które przymocują silnik z b4 do sanek z b3. Nawet sam zastanawiałem się przy swapie 1Z do b3 czy nie wykorzystać łap z 1Y i posadzić silnik na sankach ale z jakiegoś powodu odszedłem od tego pomysłu i do podłużnic przyspawałem łapy w swojej byłej b3. Muszę sobie przypomnieć co było tego powodem... jutro zmierze położenie otworów pod śruby łap w bloku 1.6 TD i w bloku 1.9 TDI.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 21 sty 2012, 10:07

dbojar pisze: arwam napisał/a:
Ja mam do sprzedania dół z 1.6 TD, blok bez progów. Więcej info na PW.
pomyliłeś przyciski. to Trepek pisał o bloku 1.6TD

[ Dodano: 2012-01-21, 10:11 ]
trepek pisze: To, że bloki w Audi a VW są takie same to wiadomo.
tu również jesteś w błędzie. ja jeszcze półtora roku wstecz też tak myślałem.

poczynając od B4 już blok się różni np silnika 1Z z golfa a z Audi. masz inne punkty mocowania łap do silnika i inny układ punktów mocowania pompy wody,


jeszcze raz powtórzę że silniki wzdłóżne z B3 i poprzeczne są takie same, potem masz różnice tylko w osprzęcie. natomiast od B4 wzwyż już się różnią

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl