[B4 2,0 ABT] problem z zamuleniem gdzie dalej szukac??
- homer
- Forum Audi 80
- Posty: 392
- Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
- Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
- Kontakt:
[B4 2,0 ABT] problem z zamuleniem gdzie dalej szukac??
witam jakis czas temu mialme problme z UPG po wymianie autko jezdzilo ale na cieplym silniku lapalo mula domyslilem sie to Sonda Lambda (zalalo ja) wymienilem i zrobilem reseta co by wykasowac blad, jest duzo lepiej ale autko dalej zachowuje sie czasami mulowato pomyslalem ze lapie lewe powietrze wiec wymienilem ta podstawe gumowa pod przepustnica ale nic nie pomoglo, :cry: juz nie wiem co dalej moze byc a jeszcze jest tak ze na biegu jalowym po przegazowaniu obroty spadaja do ok 200-300 po czym wracaja do normy(domyslam sie ze to krokowy), ale czy to moglo by byc tez powodem zamulenia samochodu?? dzieki wielkie za wszelkie porady pozdrawiam :mrgreen:
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
gaz
witam ,mam pytanie do Danka ( bo z tego co czytam różne posty widze że się dobrze orientujesz w temacie LPG) : mam lpg w ABK Landi renzo reduktor EC04 układ sterujący LCS zawór tankowania i wielozawór tomasetto. ogólnie wszystko chodzi ok, nie mam problemów z odpalaniem ,wolnymi obr, mocą ale pali diabelnie dużo 15-17l. byłem u gaziarza tego co montował żeby sprawdził na kompie, tam wychodzi że wszystko jest ok, inst. ma 1 rok. co ciekawe przez pierwsze 3 zbiorniki gazu spalanie utrzymywało sie na poziomie 12l potem nagle sie podniosło, co o tym sądzisz Kolego?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Wydaje mi się, że jest nieco za bogato. Albo reduktor ma ustawioną za wysoką czułość, albo PWA krokowego jest za wysokie, albo próg sondy został ustawiony za wysoko, albo wszystkiego po trochu. Może też być tak, że masz gdzieś niewielką nieszczelność i gazik spitala bokiem (np. przy wyjściu gazu ze zbiornika, albo zaworze tankowania), na tyle małą, że nie widać i nie czuć, ale na tyle dużą, że rośnie zużycie.
Proponuję podjechać na analizator spalin i sprawdzić skład spalin. Jak będziesz miał wyniki to podaj je tu (tylko wszystkie 4 wartości - to ważne) i zobaczymy, czy mieszanka jest optymalna.
Może też być tak, że parownik jest niedogrzany (zwłaszcza w pierwszych minutach po odpaleniu) i źle odparowuje gaz przez co również mieszanka jest za bogata.
Proponuję podjechać na analizator spalin i sprawdzić skład spalin. Jak będziesz miał wyniki to podaj je tu (tylko wszystkie 4 wartości - to ważne) i zobaczymy, czy mieszanka jest optymalna.
Może też być tak, że parownik jest niedogrzany (zwłaszcza w pierwszych minutach po odpaleniu) i źle odparowuje gaz przez co również mieszanka jest za bogata.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Homer, sprawdź czujnik temperatury zasysanego powietrza. To ten cycek na kapslu wtryskiwacza. Gdzieś na forum podawałem wartości rezystancji dla poszczególnych temperatur. Jak siada ten czujnik to robią się niezłe szopki, a może przy wymianie uszczelki ktoś nieostrożny go upitolił, byłoby nieciekawie.
PS. A na przyszłość staraj się nie używać takich skrótów, zostaw to kaczorom, niech oni się tłumaczą co autor miał na myśli.
PS. A na przyszłość staraj się nie używać takich skrótów, zostaw to kaczorom, niech oni się tłumaczą co autor miał na myśli.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
parownik pod względem montazu wody jest wpięty równolegle do nagrzewnicy tuż przy wejsciu węży do przedziału pasażerskiego, za 500km wypada mi przegląd gazu, wtedy wezme jakiś wydruk z kompa z tymi wartościami i coś bede myślał. jedną nieszczelność usunąłem sam przy parowniku właśnie. qrde chyba wróce odo diesla...