Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 6A] za co odpowiada moduł zapłonowy???

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

[B3 2.0 6A] za co odpowiada moduł zapłonowy???

Post autor: audi_sport » 18 sty 2012, 22:23

witam, za co odpowiada modul zaplonowy? samochod ma objawy wypadania zaplonu mimo ze ustawiony na 6stopni. Druga rzecz nie wkreca sie na obroty jak nalezy... Trzecia rzecz jak swiece lampa stroboskopowa to kat wyprzedzenia sie nie zmienia wraz z dodawaniem gazu ... na chwilke lekko ucieka potem wraca. Czy uszkodzony w jakims stopniu ten element moglby dawac takie objawy? Dodam ze silnik faluje tylko na wolnych i tylko jak jest cieply... Zalozylem tez drugi temat w ktorym pytam o przyczyny falowania, tam tez opisalem co zostalo juz w aucie wymienione... Uwazam ze motronic powinien dzialac bez zarzutu ...

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 19 sty 2012, 08:26

Moduł zapłonowy odpowiada za chwilowe przerwanie prądu w uzwojeniu ??? cewki zapłonowej, po to żeby tym przerwaniem spowodować w uzwojeniu ??? tej cewki napięcie wysokie napięcie ~15000 V , które powinno wywołać w odpowiednim momencie zaiskrzenie na świecy zapłonowej.
Rozkaz ( impuls ), kiedy moduł ma spowodować przerwę tego prądu, podawany jest mu z czujnika Halla w aparacie zapłonowym, lub jakiegoś innego czujnika na jakimś innym wałku, w zależności jak i gdzie to zastosowano.

A falowanie obrotami nie musi być od modułu.

audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

Post autor: audi_sport » 19 sty 2012, 10:03

Aha, dzięki rozjaśniłeś mi nieco działanie tego, wiesz po prostu szukam falowania wszędzie stąd moje pytanie.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 19 sty 2012, 11:18

Jako że mój RU jest bezkolizyjny, pouczyłem się nie dawno w ustawianiu zapłonu i rozrządu stosując różne konfiguracje kółek zębatych.- Ząbek w lewo, dwa ząbki w prawo i takie tam różne cuda.
I tylko w przypadku kiedy na wałku pośrednim przyspieszyłem ( czyli kółko w lewo o jeden ząbek ) zapłon, pojawiło się falowanie WOLNYCH obrotów. No i oczywiście prędkość max.50/godz. Odpał był od strzała i na zimnym nie było widać że coś nie tak.

audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

Post autor: audi_sport » 19 sty 2012, 12:41

kurcze teoria miałaby sens gdybym miał wałem pośredni ... ja mam głowice z dwoma wałkami, a aparat jest spięty bezpośrednio z jednym z wałków ...

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 19 sty 2012, 13:03

Tak tylko palnąłem , że u mnie manewry na przyspieszonym ? zapłonie miały wpływ na pływanie wolnych obrotów.
Zaraz ruszą fachowcy to coś wyjaśnicie.

audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

Post autor: audi_sport » 19 sty 2012, 13:34

Nie no palnąłeś czy nie, ważne że jest dyskusja, bo razem dojdziemy do konkretnych wniosków tak myślę, a wiesz trudno się znać na wszystkich silnikach, ja o Twoim na przykład też wielu rzeczy nie będe wiedział :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl