[B3 2.0 6A] za co odpowiada moduł zapłonowy???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
[B3 2.0 6A] za co odpowiada moduł zapłonowy???
witam, za co odpowiada modul zaplonowy? samochod ma objawy wypadania zaplonu mimo ze ustawiony na 6stopni. Druga rzecz nie wkreca sie na obroty jak nalezy... Trzecia rzecz jak swiece lampa stroboskopowa to kat wyprzedzenia sie nie zmienia wraz z dodawaniem gazu ... na chwilke lekko ucieka potem wraca. Czy uszkodzony w jakims stopniu ten element moglby dawac takie objawy? Dodam ze silnik faluje tylko na wolnych i tylko jak jest cieply... Zalozylem tez drugi temat w ktorym pytam o przyczyny falowania, tam tez opisalem co zostalo juz w aucie wymienione... Uwazam ze motronic powinien dzialac bez zarzutu ...
Moduł zapłonowy odpowiada za chwilowe przerwanie prądu w uzwojeniu ??? cewki zapłonowej, po to żeby tym przerwaniem spowodować w uzwojeniu ??? tej cewki napięcie wysokie napięcie ~15000 V , które powinno wywołać w odpowiednim momencie zaiskrzenie na świecy zapłonowej.
Rozkaz ( impuls ), kiedy moduł ma spowodować przerwę tego prądu, podawany jest mu z czujnika Halla w aparacie zapłonowym, lub jakiegoś innego czujnika na jakimś innym wałku, w zależności jak i gdzie to zastosowano.
A falowanie obrotami nie musi być od modułu.
Rozkaz ( impuls ), kiedy moduł ma spowodować przerwę tego prądu, podawany jest mu z czujnika Halla w aparacie zapłonowym, lub jakiegoś innego czujnika na jakimś innym wałku, w zależności jak i gdzie to zastosowano.
A falowanie obrotami nie musi być od modułu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
Jako że mój RU jest bezkolizyjny, pouczyłem się nie dawno w ustawianiu zapłonu i rozrządu stosując różne konfiguracje kółek zębatych.- Ząbek w lewo, dwa ząbki w prawo i takie tam różne cuda.
I tylko w przypadku kiedy na wałku pośrednim przyspieszyłem ( czyli kółko w lewo o jeden ząbek ) zapłon, pojawiło się falowanie WOLNYCH obrotów. No i oczywiście prędkość max.50/godz. Odpał był od strzała i na zimnym nie było widać że coś nie tak.
I tylko w przypadku kiedy na wałku pośrednim przyspieszyłem ( czyli kółko w lewo o jeden ząbek ) zapłon, pojawiło się falowanie WOLNYCH obrotów. No i oczywiście prędkość max.50/godz. Odpał był od strzała i na zimnym nie było widać że coś nie tak.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy