Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] Chłodnica oleju

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9 tdi 1z] Chłodnica oleju

Post autor: hudy » 19 sty 2012, 22:26

Witam.Zakładam nowy temat gdyż zauważyłem że większość z was jak widzi nowy temat to chętniej do niego zagląda. ;-) Problem polega na tym iż mam zaślepioną chłodnice oleju.Wąż wychodzi z jednego króćca i wchodzi do drugiego.Mam zamiar jutro podpiąć to do układu chłodzenia tak jak powinno być.Dziś zdjąłem wąż z króćca chłodnicy oleju i zauważyłem że wąż jaki i chłodnica w środku jest sucha.Jak dmucham w jeden króciec to powietrze ucieka drugim więc jest drożna.Zatkałem jeden króciec i dmuchałem w drugi i powietrze nigdzie nie uciekało.Nie wiem po co ktoś ją zaślepił.Ale do rzeczy.Czy jeśli wąż którym była zaślepiona chłodnica jest suchy,nie ma w nim oleju, to mogę mieć pewność że chłodnica nie przepuszcza?? Jeżdżę już tak 6 lat więc przez tak długi czas chyba olej by się pojawił w tym wężu?? Czy jest możliwość by mimo że oleju nie widać to gdzieś przepuszcza w środku chłodnicy ale nie wydostaje się na zewnątrz przez króćce?? Jak bym przepuścił jakiś płyn np wodę przez chłodniczke to jak by była nieszczelna to powinien pojawić się olej?? Pytam bo nie chce sobie zawalić płynu olejem jak by czasami coś było nieszczelne.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 19 sty 2012, 22:33

Poweim Ci hudy, ze wszystko fajnie ale jak wlejesz cos w chłodniczke niekoniecznie Ci pokaze czy jest szczelna. Ja kiedys zrobiłem tak na agregacie było okey póki nie pojawiło sie cisnienie 0,5Mpa..i zaczeło puszczac..

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 sty 2012, 22:43

No tak ciśnienie może mieć tu kluczowe znaczenie.Kurcze nie wiem jak ją sprawdzić bez wyciągania z samochodu.Mam zalany nowy olej i trochę mi się nie uśmiecha rozkręcać całej chłodniczki.Macie jakieś pomysły jak można ja sprawdzić gdy jest zamontowana??

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 19 sty 2012, 23:04

Nie wiem jak jest zbudowana chłodniczka oleju w naszych audi, ale jezeli jest chociaz troche podobnie jak w wolach h12 to nie sądze, źeby był jakiś sposób na sprawdzenie bez ściągania. Można by było zaślepić wyjscie podłączyć z manometrem gruszke albo kompresor i podać cisnienie..no ale jakbyś miał mega pecha nie zobaczyłbyś czy przypadkiem do oleju sie cos nie dotaje..

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 19 sty 2012, 23:14

Chłodniczki sprawdzam w zaprzyjaźnionej szlifierni i zdarza się, że puszczają olej dopiero po 80ciu stopniach na testerze. Przy kolejnej zmianie oleju ja zdemontuj i daj na tester lub zapobiegawczo wymień. Już nie raz widziałem akcje ze zdejmowaniem głowicy, a przyczyna leżała w chłodniczce.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 sty 2012, 06:19

A Paweł powiedz mi czy jest jakaś możliwość by sprawdzić chłodniczkę bez wykręcania jej?? Jak by podpiąć manometr i podać ciśnienie to powinno coś to chyba dać?? Temperatura chyba nie ma tu znaczenia tylko ciśnienie które wraz z nią wzrasta...

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 21 sty 2012, 11:48

Moim zdaniem większe znaczenie ma temperatura. Przy wyższej temperaturze aluminium się rozszerza. Zauważ, że ciśnienie oleju w układzie 2-5barów w tej chwili nie przebija Ci oleju przez potencjalne pęknięcie. Na aucie tego nie sprawdzisz. Chłodniczki kosztują po 50PLN średnio. Tyle samo może kosztować sprawdzenie jej na testerze. Jeżeli nie jest priorytetem ustaleniew jakim celu ktoś ją zaślepił, to zmień ją na druga i zapomnij o temacie. Koszty wymiany samodzielnie, to filtr oleju, oring pod chłodniczkę i godzinka czasu.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 sty 2012, 12:01

Piszesz że większe znaczenie od ciśnienia ma temperatura to olej tez powinno przepuszczać gdyż on też ma wysoką temperaturę a nawet wyższą niż płyn.Cała chłodnica i filtr są przecież gorące podczas eksploatacji.Co do kupna chłodnicy to dam 50zł ale skąd będę miał pewność że jest szczelna.A nowa to już wydatek kilku stówek bo te z allegro nie są warte zachodu...A jak w zakładzie sprawdzają chłodniczki?? co do wymiany to myślę że góra 10 minut ;-) przynajmniej tyle ostatnio zmieniałem oring...

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 21 sty 2012, 12:14

W zakładzie zaślepiają ją dwiema płytkami plexy, podłączają sprężone powietrze do króćców i podgrzewają w wannie do 80-100 st. Masz szansę, że Twoja jest ok, bo to własnie zawsze przebija olej do wody a nie odwrotnie i zapewne już miałbyś wyciek. Tak myślę, że ktoś kiedyś szukał przyczyny i zrobił to dla wykluczenia. I nie powrócił do stanu poprzedniego. Pewnie poszła do wymiany uszczelka głowicy.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 sty 2012, 12:34

To można by było rozgrzać silnik by chłodnica i filtr też się nagrzały i wtedy wpiąć do tych króćców sprężone powietrze i np do drugiego manometr i sprawdzić czy nigdzie ciśnienie nie ucieka...Właśnie wydaje mi się że olej powinien się przedostać do tego węża zwłaszcza że nie od wczoraj tak mam zrobione tylko już 6 lat a kto wie ile wcześniej było to tak spięte... Druga sprawa to jeśli nie uda mi się sprawdzić szczelności to podepnę pod układ i będę obserwował czy pojawia się olej.jak się pojawi to będzie sprawa jasna no i wtedy wymiana płynu mnie będzie czekała...

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 21 sty 2012, 13:16

Szybciej to sprawdzisz przy aucie, a nie przed komputerem :-D Podepnij w układ i sprawdź tak jak piszesz...będzie nie tak, to w zbiorniczku pojawi się olej...tyle, że będziesz miał płyn do wymiany jak już to nastąpi.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 sty 2012, 15:27

No i tego włąsnie chcę uniknąć.No cóż po weekendzie zabiorę się za to i będziemy widzieć efekty...

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 21 sty 2012, 17:40

No dobra Hudy a brałes pod uwage jak bedzie w druga strone płyn do oleju?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 sty 2012, 19:05

No myślę że jak będzie nieszczelność to ciśnienie które podam na chłodniczke będzie uciekało do oleju.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 21 sty 2012, 20:26

Szczerze chudy ja bym to załatwił albo przed samą zmianą oleju albo w trakcie wymiany ją sprawdził

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl