[b4 1.9 tdi 1z] Chłodnica oleju
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9 tdi 1z] Chłodnica oleju
Witam.Zakładam nowy temat gdyż zauważyłem że większość z was jak widzi nowy temat to chętniej do niego zagląda. Problem polega na tym iż mam zaślepioną chłodnice oleju.Wąż wychodzi z jednego króćca i wchodzi do drugiego.Mam zamiar jutro podpiąć to do układu chłodzenia tak jak powinno być.Dziś zdjąłem wąż z króćca chłodnicy oleju i zauważyłem że wąż jaki i chłodnica w środku jest sucha.Jak dmucham w jeden króciec to powietrze ucieka drugim więc jest drożna.Zatkałem jeden króciec i dmuchałem w drugi i powietrze nigdzie nie uciekało.Nie wiem po co ktoś ją zaślepił.Ale do rzeczy.Czy jeśli wąż którym była zaślepiona chłodnica jest suchy,nie ma w nim oleju, to mogę mieć pewność że chłodnica nie przepuszcza?? Jeżdżę już tak 6 lat więc przez tak długi czas chyba olej by się pojawił w tym wężu?? Czy jest możliwość by mimo że oleju nie widać to gdzieś przepuszcza w środku chłodnicy ale nie wydostaje się na zewnątrz przez króćce?? Jak bym przepuścił jakiś płyn np wodę przez chłodniczke to jak by była nieszczelna to powinien pojawić się olej?? Pytam bo nie chce sobie zawalić płynu olejem jak by czasami coś było nieszczelne.
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Nie wiem jak jest zbudowana chłodniczka oleju w naszych audi, ale jezeli jest chociaz troche podobnie jak w wolach h12 to nie sądze, źeby był jakiś sposób na sprawdzenie bez ściągania. Można by było zaślepić wyjscie podłączyć z manometrem gruszke albo kompresor i podać cisnienie..no ale jakbyś miał mega pecha nie zobaczyłbyś czy przypadkiem do oleju sie cos nie dotaje..
Moim zdaniem większe znaczenie ma temperatura. Przy wyższej temperaturze aluminium się rozszerza. Zauważ, że ciśnienie oleju w układzie 2-5barów w tej chwili nie przebija Ci oleju przez potencjalne pęknięcie. Na aucie tego nie sprawdzisz. Chłodniczki kosztują po 50PLN średnio. Tyle samo może kosztować sprawdzenie jej na testerze. Jeżeli nie jest priorytetem ustaleniew jakim celu ktoś ją zaślepił, to zmień ją na druga i zapomnij o temacie. Koszty wymiany samodzielnie, to filtr oleju, oring pod chłodniczkę i godzinka czasu.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Piszesz że większe znaczenie od ciśnienia ma temperatura to olej tez powinno przepuszczać gdyż on też ma wysoką temperaturę a nawet wyższą niż płyn.Cała chłodnica i filtr są przecież gorące podczas eksploatacji.Co do kupna chłodnicy to dam 50zł ale skąd będę miał pewność że jest szczelna.A nowa to już wydatek kilku stówek bo te z allegro nie są warte zachodu...A jak w zakładzie sprawdzają chłodniczki?? co do wymiany to myślę że góra 10 minut przynajmniej tyle ostatnio zmieniałem oring...
W zakładzie zaślepiają ją dwiema płytkami plexy, podłączają sprężone powietrze do króćców i podgrzewają w wannie do 80-100 st. Masz szansę, że Twoja jest ok, bo to własnie zawsze przebija olej do wody a nie odwrotnie i zapewne już miałbyś wyciek. Tak myślę, że ktoś kiedyś szukał przyczyny i zrobił to dla wykluczenia. I nie powrócił do stanu poprzedniego. Pewnie poszła do wymiany uszczelka głowicy.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
To można by było rozgrzać silnik by chłodnica i filtr też się nagrzały i wtedy wpiąć do tych króćców sprężone powietrze i np do drugiego manometr i sprawdzić czy nigdzie ciśnienie nie ucieka...Właśnie wydaje mi się że olej powinien się przedostać do tego węża zwłaszcza że nie od wczoraj tak mam zrobione tylko już 6 lat a kto wie ile wcześniej było to tak spięte... Druga sprawa to jeśli nie uda mi się sprawdzić szczelności to podepnę pod układ i będę obserwował czy pojawia się olej.jak się pojawi to będzie sprawa jasna no i wtedy wymiana płynu mnie będzie czekała...
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia