quote="Avocado"]Właśnie dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem i powiedział praktycznie to samo, trzeba się po nowym roku wziąść. Dzięki za pomoc[/quote]
A Ja bym tak nie szalal z kaska .......czemu?
=audi80 szczeg. B4 ABT jesien zima razy*2 puszczaja pare a+ lpg NA ZIMNYM SILNIKU to zadyma latem z ukl. wydech. natomiast potrafi wyleciec ok. 1litra wody przy ostrym ruszeniu
posiadalem B3 5lat a od10 B4 I uwierz mi to normalne szczeg.z lpg a jesli jeszcze kataliz. jest wywalony to dopiero daje ...
=co do wody to sprawdz rano przed odpaleniem czy nie masz wyciekow o okolicach
kruccow wodnych w glowicy wej. wyj. czesto ulegaja degradacji lub na dole pod termostatem wszystkie sa z odmia.plastiku z oringiem lub trujniki WODNE od LPG
=A CO DO OLEJ to radze wymien. uszczelniacze na zaworach
mojeB4 ma 405tys.km z czego205na LPG I TYLKO uszczelka uszczelniacze i hydro wymien <ok>
[2.0 abt] problem ze zbyt dużą ilością spalin
Obserwowałem trochę samochód i nadal jest tak samo. Ciągle ubywa oleju i teraz zauważyłem, że płynu chłodzącego. Dzisiaj zauważyłem wode w spalinach, zostawia ślad na chodniku w czasie postoju. Po wymianie filtru gazu i regulacji pali mi 13-15 l. To chyba nie jest z tym związne. Wymiana uszczelki pod głowicą rozwiąże sprawę ?
- LoveShakerz
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 maja 2011, 20:57
Avocado pisze:na benzynie i na lpg jest podobnie.
Spaliny mają kolor lekko szary.
Ubywa oleju i płynu chłodzącego, w ciągu miesiąca mniej więcej 1cm ubyło ze zbiornika.
No cóż pozostaje mi się udać znowu do mechanika.
w ciepłe dni jak było około 10-15 stopni było tak samo.
Sprawdź czy w zbiorniku płynu chłodzącego nie ma oleju podnieś korek od oleju i sprawdź czy nie ma na nim osadu szarego. Jak jest olej w zbiorniku i osadzony na korku no to łatwa sprawa że to uszczelka pod głowicą. Spalanie Oleju może być powodowane zużyciem uszczelniaczy Zaworów natomiast ostatnia opcja to poprostu pierścienie. Ja ostatnio też się wystraszyłem bo silnik zaczął mi pobierać dużo oleju i zaczęło ubywać płynu chłodzącego. Pomyślałem tak samo ale wystarczyło obejrzeć dokładnie silnik ... okazało się że ubytek oleju spowodowany jest poluzowaną pokrywą bloku silnika i olej wydostawał się na zewnątrz, a borygo ubywało przez to że opaska zaciskowa poluzowała się na przewodzie podawającym płyn chłodzący do chłodnicy wszystko podokręcałem i teraz jest ok. Przed zaprowadzeniem do mechanika też radziłbym wszystko posprawdzać żeby nie wywalać kasy w błoto a mechanik jak to mechanik policzy jak za wymiane części ... Pozdrawiam !!
1. woda jest głównym produktem spalania LPG, więc naturalnym jest że będzie się wydostawać z wydechu
2. ubytek płynu chłodniczego - zobacz na kolanko do którego masz włączony parownik do obiegu, podejrzewam że masz tak jak wszyscy czyli na węży idącym do nagrzewnicy. Mi ciekło w tamtym miejscu.
Jak będziesz miał rozgrzany samochód to złap to kolanko i poruszaj i zobacz czy się nic nie wydostaje. jeśli cieknie to na pewno poczujesz na ręce :mrgreen:
oprócz tego obejrzyj wszystko dokładnie ( szczególnie zakamarki różne dziwne )
3. co do brania oleju. wymień uszczelniacze i jeśli jeździsz na mobilu to go odstaw bo gorszego oleju na rynku nie ma.
u mnie po wymianie uszczelniaczy spokój.
sprawdź również czy nie masz wycieków oleju jak kolega wyżej napisał.
dla przykładu ja miałem pękniętą uszczelkę przy filtrze oleju, oraz pęknięty czujnik ciśnienia, niby nic a uciekało duuużo.
osobiście bym się tak nie wyrywał do ściągania głowicy ( chyba, że już nie ma innego wyjścia ) - raz że wydatek, a dwa, że to jest zawsze ryzyko że mechanik coś spierdzieli i wpakujemy się w większe koszta.
2. ubytek płynu chłodniczego - zobacz na kolanko do którego masz włączony parownik do obiegu, podejrzewam że masz tak jak wszyscy czyli na węży idącym do nagrzewnicy. Mi ciekło w tamtym miejscu.
Jak będziesz miał rozgrzany samochód to złap to kolanko i poruszaj i zobacz czy się nic nie wydostaje. jeśli cieknie to na pewno poczujesz na ręce :mrgreen:
oprócz tego obejrzyj wszystko dokładnie ( szczególnie zakamarki różne dziwne )
3. co do brania oleju. wymień uszczelniacze i jeśli jeździsz na mobilu to go odstaw bo gorszego oleju na rynku nie ma.
u mnie po wymianie uszczelniaczy spokój.
sprawdź również czy nie masz wycieków oleju jak kolega wyżej napisał.
dla przykładu ja miałem pękniętą uszczelkę przy filtrze oleju, oraz pęknięty czujnik ciśnienia, niby nic a uciekało duuużo.
osobiście bym się tak nie wyrywał do ściągania głowicy ( chyba, że już nie ma innego wyjścia ) - raz że wydatek, a dwa, że to jest zawsze ryzyko że mechanik coś spierdzieli i wpakujemy się w większe koszta.