b4 ABK - jedyny w polsce projekt turbo !
b4 ABK - jedyny w polsce projekt turbo !
witam, ostatnio zająłem sie pracami nad moja audiczką, mianowicie po dlugich zamysleniach postanowilem uturbic standardowa jednostke 2.0 E, projekt znajduje sie na etapie ( jak poprowadzic kolektor ) silnik jest odprezony , sprezanie aktualnie 9,2. przewody olejowe do turbiny pojda od czujnika, zwrotny olejowy smiga do miski . kto ogarnia temat bedzie wiedzial o co chodzi . dawcą turbiny jest bmw 2,5tds . intercooler jest zalozony lecz narazie pominięty w systemie . wtryski sa standardowe, zobaczymy jak bedzie sie auto zachowywac, kolektor na zdjeciu to tylko pierwsze podejscie . Jezeli wiecie, czy ktos w polsce podją sie tak smialego projektu to dajcie znac, chcialbym sie wymienic sugestiami .
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Był chyba jakiś Golf 3 pokazywany z operacji tuning na TVN turbo i miał jakieś 2.0 8V (zapewne bliźniacze do ABK tylko w wersji wzdłużnej) z turbiną od jakiegoś TDI. Był opisany na forum golfa ale teraz cos nie mogę znaleźć.marioT pisze:Jezeli wiecie, czy ktos w polsce podją sie tak smialego projektu to dajcie znac, chcialbym sie wymienic sugestiami .
Czym chcesz sterować dawką paliwa i zapłonem?
Ostatnio zmieniony 22 sty 2012, 00:49 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
brak LPG, widoczny na zdjeciu kolektor zostal zlikwidowany, dzisiaj spawany byl drugi, od nowa . 4 rury schodziły sie do jednej, a do tego flansza . niedawno byl first run ** efekty ? nastepuje dyfuzja spalin, 1 i 3 rura musi miec małą grodź uniemozliwiającą cofanie sie spalin do drugiego cylindra, konieczne jest zastosowanie ukladu 4-1, wtedy spaliny beda musialy trafic na wirnik, jak narazie odpala, lecz po paru parchnięciach gaśnie, bo cylindry dostawac nowa mieszanke, obrywają spalinami . o przerobkach bede WAS koledzy informowal na bierząco ! przy okazji pytanko : czy kolektor wydechowy od 1,9 tdi ( audi 80 b4 ) bedzie pasował do 2.0e ? jak wiadomo żeliwa nie pospawa sie... bla bla bla ale potem i tak popęka, wiem ; )
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No kolektor wydechowy nie za ciekawie wygląda. Ale za to projekt naprawdę odważny i dość perspektywiczny. Nareszcie ktoś nie dywaguje tutaj w stylu "czy warto uturbiać bla bla bla", tylko działa i to mi się podoba .
No ale wracając do tego kolektora to nie myślał kolega, żeby oryginalny kolektor jakoś zmodzić? Co prawda nie widać dokładnie powierzchni styku z głowicą, ale nie wygląda to na zbyt solidne połączenie. A w przypadku nawet najdrobniejszej nieszczelności będzie śmierdzieć w aucie spalinami. Jak tak miałem jak się poluzowała śruba od łączenia kolektora z rurą wydechową i już był smrodzik stojąc na światłach.
Robisz jakieś mody głowicy? Mały porting kanałów dolotowych? Modyfikacja rozrządu?
No ale wracając do tego kolektora to nie myślał kolega, żeby oryginalny kolektor jakoś zmodzić? Co prawda nie widać dokładnie powierzchni styku z głowicą, ale nie wygląda to na zbyt solidne połączenie. A w przypadku nawet najdrobniejszej nieszczelności będzie śmierdzieć w aucie spalinami. Jak tak miałem jak się poluzowała śruba od łączenia kolektora z rurą wydechową i już był smrodzik stojąc na światłach.
Robisz jakieś mody głowicy? Mały porting kanałów dolotowych? Modyfikacja rozrządu?
MarioT
duży szacunek za podjęcie się projektu. Myślę że stanowisz osobę która przeciera szlaki i dużo osób śledzi temat, bo sami o tym marzą. Daj parę szczegółów, intercooler od Iveco?? Na czym polegało odprężenie? Czy tylko zmiana na uszczelki metalowe (jedna bądź dwie sztuki?) Czy według Ciebie te turbo nadmucha tyle że potrzebne było odprężenie?
Tak jak kolega wyżej pisał, turbo delikatnie przenieść w inne miejsce, aby było bezpieczne.
duży szacunek za podjęcie się projektu. Myślę że stanowisz osobę która przeciera szlaki i dużo osób śledzi temat, bo sami o tym marzą. Daj parę szczegółów, intercooler od Iveco?? Na czym polegało odprężenie? Czy tylko zmiana na uszczelki metalowe (jedna bądź dwie sztuki?) Czy według Ciebie te turbo nadmucha tyle że potrzebne było odprężenie?
Tak jak kolega wyżej pisał, turbo delikatnie przenieść w inne miejsce, aby było bezpieczne.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok