Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

b4 ABK - jedyny w polsce projekt turbo !

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
marioT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 sty 2012, 17:03
Lokalizacja: Sejny

b4 ABK - jedyny w polsce projekt turbo !

Post autor: marioT » 21 sty 2012, 17:24

witam, ostatnio zająłem sie pracami nad moja audiczką, mianowicie po dlugich zamysleniach postanowilem uturbic standardowa jednostke 2.0 E, projekt znajduje sie na etapie ( jak poprowadzic kolektor ) silnik jest odprezony , sprezanie aktualnie 9,2. przewody olejowe do turbiny pojda od czujnika, zwrotny olejowy smiga do miski . kto ogarnia temat bedzie wiedzial o co chodzi . dawcą turbiny jest bmw 2,5tds . intercooler jest zalozony lecz narazie pominięty w systemie . wtryski sa standardowe, zobaczymy jak bedzie sie auto zachowywac, kolektor na zdjeciu to tylko pierwsze podejscie . Jezeli wiecie, czy ktos w polsce podją sie tak smialego projektu to dajcie znac, chcialbym sie wymienic sugestiami . Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 sty 2012, 17:50

Matko i córko. Myśle, że powinienieś poprawić kolektor wydechowy. Co to za spręzarka dokładnie, trzeba sprawdzic czy ona sie nadaje. Jeśli chcesz zostawić seryjne wtryski, to zmien regulator.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 sty 2012, 20:03

marioT pisze:Jezeli wiecie, czy ktos w polsce podją sie tak smialego projektu to dajcie znac, chcialbym sie wymienic sugestiami .
Był chyba jakiś Golf 3 pokazywany z operacji tuning na TVN turbo i miał jakieś 2.0 8V (zapewne bliźniacze do ABK tylko w wersji wzdłużnej) z turbiną od jakiegoś TDI. Był opisany na forum golfa ale teraz cos nie mogę znaleźć.

Czym chcesz sterować dawką paliwa i zapłonem?
Ostatnio zmieniony 22 sty 2012, 00:49 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 21 sty 2012, 20:16

aż jestem ciekawy efektu

YoGii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:09
Lokalizacja: KrK

Post autor: YoGii » 21 sty 2012, 20:33

ciekawy projekt lecz jestem ciekaw efektu koncowego....jako ze sam posiadam ABK :mrgreen:

Awatar użytkownika
Baraccus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 23 lis 2009, 18:02
Lokalizacja: Rybno

Post autor: Baraccus » 21 sty 2012, 22:50

czyli czekamy na dopracowanie i dane z hamowni :D


a moze juz masz jakies szacunki albo plany co do mocy?

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 22 sty 2012, 00:36

Nie wiem jak w realu ale na foto widać że turbina jest przy samym błotniku. Czy podczas pracy silnika turbina nie będzie obijała się o błotnik? Ja bym to skrócił. Przyznam jednak że zamysł ciekawy i jestem ciekaw efektu końcowego. Powodzenia w modach.

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 22 sty 2012, 12:40

Jakiej grubości są flanszę w kolektorze? Wyglądają na bardzo cieniutkie. Będzie ciężko o szczelność. Czym będziesz auto stroił? Czy może na lpg?

marioT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 sty 2012, 17:03
Lokalizacja: Sejny

Post autor: marioT » 22 sty 2012, 22:34

brak LPG, widoczny na zdjeciu kolektor zostal zlikwidowany, dzisiaj spawany byl drugi, od nowa . 4 rury schodziły sie do jednej, a do tego flansza . niedawno byl first run ** efekty ? nastepuje dyfuzja spalin, 1 i 3 rura musi miec małą grodź uniemozliwiającą cofanie sie spalin do drugiego cylindra, konieczne jest zastosowanie ukladu 4-1, wtedy spaliny beda musialy trafic na wirnik, jak narazie odpala, lecz po paru parchnięciach gaśnie, bo cylindry dostawac nowa mieszanke, obrywają spalinami . o przerobkach bede WAS koledzy informowal na bierząco ! przy okazji pytanko : czy kolektor wydechowy od 1,9 tdi ( audi 80 b4 ) bedzie pasował do 2.0e ? jak wiadomo żeliwa nie pospawa sie... bla bla bla ale potem i tak popęka, wiem ; )

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 sty 2012, 23:10

Nie wystarczy poprostu obrócic do gówy nogami i o 180* w poziomie ori kolektora?

marioT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 sty 2012, 17:03
Lokalizacja: Sejny

Post autor: marioT » 23 sty 2012, 09:03

dzisiaj bede spawał barana, ciekawe jak to wyjdzie ( teraz wezme pod uwagę mozliwosc cofania sie spalin ... :evil:

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 23 sty 2012, 11:43

No kolektor wydechowy nie za ciekawie wygląda. Ale za to projekt naprawdę odważny i dość perspektywiczny. Nareszcie ktoś nie dywaguje tutaj w stylu "czy warto uturbiać bla bla bla", tylko działa i to mi się podoba ;-) .
No ale wracając do tego kolektora to nie myślał kolega, żeby oryginalny kolektor jakoś zmodzić? Co prawda nie widać dokładnie powierzchni styku z głowicą, ale nie wygląda to na zbyt solidne połączenie. A w przypadku nawet najdrobniejszej nieszczelności będzie śmierdzieć w aucie spalinami. Jak tak miałem jak się poluzowała śruba od łączenia kolektora z rurą wydechową i już był smrodzik stojąc na światłach.
Robisz jakieś mody głowicy? Mały porting kanałów dolotowych? Modyfikacja rozrządu?

Awatar użytkownika
kwiatu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 22 lut 2010, 14:43
Lokalizacja: wawa Ursus-Gocław

Post autor: kwiatu88 » 23 sty 2012, 18:31

MarioT

duży szacunek za podjęcie się projektu. Myślę że stanowisz osobę która przeciera szlaki i dużo osób śledzi temat, bo sami o tym marzą. Daj parę szczegółów, intercooler od Iveco?? Na czym polegało odprężenie? Czy tylko zmiana na uszczelki metalowe (jedna bądź dwie sztuki?) Czy według Ciebie te turbo nadmucha tyle że potrzebne było odprężenie?
Tak jak kolega wyżej pisał, turbo delikatnie przenieść w inne miejsce, aby było bezpieczne.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 23 sty 2012, 18:51

kwiatu88, Nie uwazasz ze nie turbienie może wynikać z nierozwojowośc silnika? Jedyny plus jaki przemawia za tym rozwiazaniem to to ze słupek mozna mieć za połtora litra wódki w razie fuckupa.

Awatar użytkownika
kwiatu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 22 lut 2010, 14:43
Lokalizacja: wawa Ursus-Gocław

Post autor: kwiatu88 » 23 sty 2012, 19:04

:-P w sumie masz rację. Tylko ciekawi mnie jak tu zostało to zrobione.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl