[ALL] Światło cofania LED co wy na to ???
Nie wierzę by ta ściema cztero watowa coś tam oświetliła mi przy cofaniu
Jak już wpakować to takie coś
http://allegro.pl/emiter-15w-dioda-led- ... 40346.html
- kolor biały "neutralny, 6000-6500K
- obudowa do lutowania powierzchniowego (SMT)
- zasilanie DC 1400mA
- spadek napięcia 12,0 - 15,0V
- kąt wiązki 120 st. +/- 10 st.
- światło 1120-1280 lm
- żywotność > 50. tys. godzin
Pisze tam że to daje około 1000 lm
- dla porównania H4 na mijania daje około 1000 lm, drogowe H4 1650 lm
- led 3 watowy daje około 200 lm
- nasza żarówka P21W 21 wat daje 460 lm
Czterema watami z leda to tylko możemy zwrócić uwagę innym kierowcom że cofamy ale oświetlenie tyłu będzie pozostawiać dużo do życzenia
Jak już wpakować to takie coś
http://allegro.pl/emiter-15w-dioda-led- ... 40346.html
- kolor biały "neutralny, 6000-6500K
- obudowa do lutowania powierzchniowego (SMT)
- zasilanie DC 1400mA
- spadek napięcia 12,0 - 15,0V
- kąt wiązki 120 st. +/- 10 st.
- światło 1120-1280 lm
- żywotność > 50. tys. godzin
Pisze tam że to daje około 1000 lm
- dla porównania H4 na mijania daje około 1000 lm, drogowe H4 1650 lm
- led 3 watowy daje około 200 lm
- nasza żarówka P21W 21 wat daje 460 lm
Czterema watami z leda to tylko możemy zwrócić uwagę innym kierowcom że cofamy ale oświetlenie tyłu będzie pozostawiać dużo do życzenia
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Czy coś takiego przejdzie przez otwór w światłach tylnych ? http://moto.allegro.pl/najmocniejsze-le ... 05131.html
Chciałem to użyć jako światło cofania, bo ori świecą mizernie.
Chciałem to użyć jako światło cofania, bo ori świecą mizernie.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Nowe wcale nie świecą lepiej, bo to już jakiś czas temu zrobiłem (wymieniłem stare na nowe).
Jestem elektrykiem i wiem, że żarówka to najgorsze możliwe elektryczne źródło światła, bo ma najniższą sprawność spośród elektrycznych źródeł. Zaletą jest tylko proste zasilanie i to, że po odpaleniu od razu ma pełen strumień świetlny co nie jest możliwe w przypadku xenonów. Dioda ma wysoką sprawność, lepszą barwę światła i na dodatek pobiera o wiele, wiele mniej energi elektrycznej <ok>
Jestem elektrykiem i wiem, że żarówka to najgorsze możliwe elektryczne źródło światła, bo ma najniższą sprawność spośród elektrycznych źródeł. Zaletą jest tylko proste zasilanie i to, że po odpaleniu od razu ma pełen strumień świetlny co nie jest możliwe w przypadku xenonów. Dioda ma wysoką sprawność, lepszą barwę światła i na dodatek pobiera o wiele, wiele mniej energi elektrycznej <ok>
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
no chyba cię poniosło. Nie sądzę żebyś liczył waty w świetle cofania. tej różnicy energii straconej na grzanie nie da się wyrazić całym litrem paliwa przez całeżycie samochodu, no chyba, że jeździł byś tylko na wstecznym.pawelrybak15 pisze: bo ma najniższą sprawność spośród elektrycznych źródeł
Poza tym, żarówka ma jedną niezastąpioną zaletę w stosunku do innych źródeł. Samoistnie świeci światłem we wszytkich możliwych kierunkach i doskonale światło jest rozpraszane. Poza tym żarówka świeci bardzo szerokim spektrum i odbija dużo więcej mimo, że wydaje się to mniej wyraźne. A wsadzisz sobie leda co ma 120 +- 10 stopni i bedzie Ci świecić wszędzie ale nie na drogę
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Ale teraz namieszałeś <rotfl>subratri pisze:no chyba cię poniosło. Nie sądzę żebyś liczył waty w świetle cofania. tej różnicy energii straconej na grzanie nie da się wyrazić całym litrem paliwa przez całeżycie samochodu, no chyba, że jeździł byś tylko na wstecznym.pawelrybak15 pisze: bo ma najniższą sprawność spośród elektrycznych źródeł
Poza tym, żarówka ma jedną niezastąpioną zaletę w stosunku do innych źródeł. Samoistnie świeci światłem we wszytkich możliwych kierunkach i doskonale światło jest rozpraszane. Poza tym żarówka świeci bardzo szerokim spektrum i odbija dużo więcej mimo, że wydaje się to mniej wyraźne. A wsadzisz sobie leda co ma 120 +- 10 stopni i bedzie Ci świecić wszędzie ale nie na drogę
Ani przez chwilę nie przyszło mi do głowy by wymianą żarówek w światłach wstecznych zmniejszyć zużycie paliwa <ok>
Po prostu jestem elektrykiem z zawodu i z zamiłowania, szczególnie interesują mnie elektryczne źródła światła i tak jak pisałem wyżej, żarówka to najgorsze co może być, zalety są, ale jest ich tak niewiele, że i tak mizernie wypada to przy innych źródłach światła.
Nie będę tutaj robić offtopu na ten temat, jak jesteś zainteresowany to zapraszam Cie na PW. Po co mi przy wstecznych świecenie dookoła ? Ma to świecić w tył i o to właśnie chodzi, szerokość wiązki światła jest wystarczająca i na pewno taki LED pobije na łeb na szyję żarówkę <ok>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
mogły by to fakt, ale też jeździłem z gorszymi. Problem jest w tym, że jest jedno i to małe a nie dwa.ziemor pisze:No ale chyba się zgodzicie że mogły by te nasze światłą cofania lepiej świecić
Ja też jestem zwolennikiem jak najszybszego przejścia na ledy, jednak to światło ma dwie ogromne wady. Jest skupione i daje bardzo ostre i głębokie cienie. Trzeba by włożyć ze 3 żarówki (led) przynajmniej i ustawić je w różnych kierunkach. Ja bym szukał raczej żarówki co ma większą moc. W ten sposób poradziłem sobie ze światłami z przodu tak w audi jak i w galaxy. W galaxy mam 100W w Audi 70W (więcej nie trzeba). Do tyłu tez należało by włożyć coś mocniejszego ale w tym szczególnym przypadku w LEDa nie wierzę.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
LEDy są różne, można kupić takie co mają konstrukcję taką, że świecą naokoło, ale jak już pisałem wcześniej na co to komu przy światłach cofania ? Po co ma mi to świecić do przodu (w sensie że w głąb światła cofania), niech świeci max do tyłu i niech jaknajwiększa ilość wychodzi prosto przez klosz...
i oświetla to co jest 100m za tobą, tylko po co Ci wiedzieć co jest tam hen daleko, jak nie będziesz widział co jest tuż za samochodem.pawelrybak15 pisze: ilość wychodzi prosto przez klosz...
To dość logiczne jest. Skoro ta znienawidzona przez Ciebie żarówka (która ma tylko dwie wady - niska sprawność i stosunkowo krótki czas życia. W świetle wstecznym wymieniana może raz w ciągu życia auta.) świeci światłem rozproszonym we wszystkich kierunkach, a pomino tego, jeszcze to światło musi być rozpraszane przez szkło wielosoczewkowe, to jesne jest, że wkładając tam światło skupione, będziesz świecił przez pierwsze 5 m wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba. Jak zaparkujesz, to w prawym lusterku nie zobaczysz samochodu za sobą itd, itd.
Ale szkoda klikania. Załóż (45zł nie pieniądze) a później przekonaj mnie że się myliłem. Że w świetle wstecznym nie potrzebne światło rozproszone i maksymalnie bezcieniowe.