Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Obniżające sprężyny

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 20 sty 2007, 17:52

Ano właśnie - w naklejce w bagażnieku jedną z opcji jaką znalazłem było "sportowe zawieszenie". Słyszałem różne opinie nt. tego jak bardzo ono się różni od standardowego. Czy ktoś mógłby mnie konkretnie w tym temacie oświecić?

radek2109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 20 sty 2007, 00:20
Lokalizacja: gdansk

Post autor: radek2109 » 20 sty 2007, 19:08

a jeszcze jedno, czy coś sie zmieni jak to tdi włoże sprężyny od benzyny?

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 21 sty 2007, 13:22

Nie. Z reguły jeden model sprężyny obsługuje kilka wersji silnikowych. I tak H&R które miałem pasowały w/g producenta do wszystkich b4 avantów niezależnie od wersji silnika, a supersporty, które mam obecnie dedykowane są do R4, R5, tdi, ale za wyjątkiem V6.

Generalnie nie kupuj w ciemno i nie ufaj do końca zapewnieniom sprzedającego. Na każdej sprężynie jest wypisany nr serii. Spisz go, wejdź na www producenta, odszukaj do jakiego wozu ta sprężyna faktycznie pasuje i wtedy dopiero decyduj się na kupno.

radek2109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 20 sty 2007, 00:20
Lokalizacja: gdansk

Post autor: radek2109 » 21 sty 2007, 15:22

dzięki Ci bardzo za rade, pozdrawiam

Lasek71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 sty 2007, 21:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lasek71 » 21 sty 2007, 22:44

Jesli chodzi o sprezyny - 60/40 mm to ogolnie polecacie? Tez jestem z Wrocławia i nawet jak mam wszystko na standarcie to i tak odczuwam bolesnie dziury. Ale wyglad i trzymanie na zakretach jestem ogromnym plusem. Wiec jesli ktos mi zdecydowanie odradzi obnizanie to naprawde musza byc mega argumenty. wiec jak? tak czy nie ?

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 21 sty 2007, 23:45

moim zdaniem seria jest wystarczajaco dobra na nasze drogi ,no chyba że jest sie rajdowcem i sie jezdzi tylko po asfalcie to mozna kombinowac
A napewno to strasznie spada trwałośc pozostałych podzespołow

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 22 sty 2007, 01:32

Ja w tej chwili mam zestaw 60/40, ale opinii nie będę wystawiał, bowiem jeżdżę na nich raptem kilka dni. Ogólnie wrażnia mam pozytywne, śmiga się całkiem przyjemnie, a wygląd niskiego samochodu jest bajeczny. Pojeżdżę jeszcze tydzień - dwa, a jak mnie nic w owym czasie nie zaskoczy, to będę mógł z czystym sumieniem polecić.

Wcześniej miałem -35mm i seryjne amortyzatory i też się fajnie jeździło. Różnica w komforcie w stosunku do serii była niewielka. Natomiast auto przestało nieprzyjemnie zadzierać nos przy przyspieszaniu. Po przesiadce na 60/40 i sportowe amortyzatory zrobiło się nieznacznie twardziej.

Co do zużywającego się zawieszenia to trudno odmówić racji tym, którzy twierdzą, że twardsze zawieszenie powoduje szybsze zużycie jego elementów. Jednak nie demonizowałbym tego zjawiska. Ja od generalnego remontu zawieszenia przejechałem 43 000km i w aucie wciąż cichutko, nic nie puka. W międzyczasie wymieniałem tylko łączniki stabilizatora. Nigdy nie wymianiałem natomiast drążków kierowniczych. Jeżdżę po Wrocławiu. Uczciwie jednak muszę przyznać, że tuleje wahacza przydałoby się już prfilaktycznie zmienić.

Wniosek - jeśli jeździsz ostrożnie, omijasz dziury, etc., to nawet na niskim zawieszeniu długo pojeździsz bezawaryjnie.

Lasek71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 sty 2007, 21:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lasek71 » 22 sty 2007, 09:15

To spoko juz nie dlugo bede zakladał sprezyny i wtedy tez wydam opinie, ale dziekie za wszystko.

morus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 27 gru 2006, 15:49
Lokalizacja: słońsk

Post autor: morus » 22 sty 2007, 12:27

sory chłopaki ze sięwtrące w tema tez chce u siebie obnizyć zawieszenie mam ztandardowe. zwykłe amorki olejowe i zwyklutkie spręzynki jak najtańszym kosztem obnizycauto wystarcza same spręzyny??

Lasek71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 sty 2007, 21:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lasek71 » 22 sty 2007, 14:10

wlasnie ja mam ten sam problem i wlasnie chce robic sobie -60/40 i jakies amorki gazowe Kayaby, napoczatku tylko na przod a potem na tyl kiedy przyjdzie kasa... :-)

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 22 sty 2007, 16:07

Kup te, podziękujesz mi kiedy indziej:

http://www.allegro.pl/item159505741_koni_audi_80_90_i_nie_tylko_z_regulacja.html

Sam bym je wziął dla siebie, ale właśnie założyłem nowe krótkie gazowe supersporty i nie chce mi sie kupować drugiej pary na zapas. Przy 60/40 na 100% będą się dużo lepiej spisywać niż standardowe gazowe kayaby.

Lasek71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 sty 2007, 21:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lasek71 » 22 sty 2007, 18:44

a moze masz jeszcze jakies ciekawe sprezyny uzywane na tyl no i zarowno na przod? :mrgreen: do zaoferowania ?

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 22 sty 2007, 19:12

Ale to nie ja je sprzedaję. Podrzuciłem Ci tylko link do allegro. ;-) Swoje poprzednie sprężyny sprzedałem wczoraj.

radek2109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 20 sty 2007, 00:20
Lokalizacja: gdansk

Post autor: radek2109 » 23 sty 2007, 00:33

a tak wogóle to co sądzicie o podcięciu spręzyn? z przodu to nie da rady bo jest zwężenie, ale za to powinno dać rade ztyłu, bo nie zwężają sie na końcach sprężyny, a ja mam przód tylko obniżony

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 23 sty 2007, 01:48

Nigdy tego nie rób jeśli Ci życie miłe.

Za 150-200zł kupujesz używane markowe sprężyny i jeździsz komfortowo i bezpiecznie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl