Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 1Z] Przeróbka 1Z na AHU

ODPOWIEDZ
szwargi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 gru 2009, 12:06

[80 B4 1.9 1Z] Przeróbka 1Z na AHU

Post autor: szwargi » 24 sty 2012, 13:56

Witam.

Zamierzam przełożyć silnik AHU z Passata B5 rok 1997 do mojej Audi 80 rok 1991 obecnie z silnikiem 1Z.

Proszę o wszelkie rady i problemy związane z taką przeróbką.

Szczególnie interesuje mnie czy nowa pompa będzie działała ze starym sterownikiem i czy stara instalacja pasuje do AHU.

Również jak rozwiązać problem z podłączeniem turbiny i jej sterowaniem.

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 sty 2012, 15:25

Kolego przekładajac ten silnik dobrze by było żebyś też miał wiązkę i sterownik od tego silnika. Twój jest na Boschu i sterownik nie będzie "gadał" z tamtym silnikiem. Obudowa filtra powietrza z przepływomierzem też do wymiany, pompa od AHU jest już z nastawnikiem indukcyjnym. <ok>

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 24 sty 2012, 16:13

Turbo w AHU jak w przypadku 1z na WG więc problemów nie powinno byc... pozatym to bliżniacze motory więc to tak jak byś zmieniał z Bosha na Pierburga...

szwargi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 gru 2009, 12:06

Post autor: szwargi » 24 sty 2012, 16:21

Wiązkę i sterownik mam i wszystko inne też tylko że od Passata b5 bo posiadam takiego rozbitka. Da rade to podpiąć do Audi czy będę potrzebował wiązkę i sterownik od audi 80 do silnika AHU? Co można wykorzystać z Passata a co będzie trzeba dokupić żeby wszystko chodziło?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 sty 2012, 21:57

szwargi pisze:Wiązkę i sterownik mam i wszystko inne też tylko że od Passata b5 bo posiadam takiego rozbitka. Da rade to podpiąć do Audi czy będę potrzebował wiązkę i sterownik od audi 80 do silnika AHU? Co można wykorzystać z Passata a co będzie trzeba dokupić żeby wszystko chodziło?
Wszystko pasuje ,wiązkę całą przełóż i komputer i powinno hulać ...jedyny problem może być z immo

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 24 sty 2012, 23:12

szwargi pisze:Wiązkę i sterownik mam i wszystko inne też tylko że od Passata b5 bo posiadam takiego rozbitka. Da rade to podpiąć do Audi czy będę potrzebował wiązkę i sterownik od audi 80 do silnika AHU? Co można wykorzystać z Passata a co będzie trzeba dokupić żeby wszystko chodziło?
wiązka z paska nie podejdzie,obudowa filtra też inna,więc pozostaje przeróbka samej wtyczki do komputera i wymiana obudowy filtra,i będzie jechać :-P

szwargi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 gru 2009, 12:06

Post autor: szwargi » 29 sty 2012, 20:28

Dziękuje za wszystkie rady. Zrobię tak że instalację, komputer, obudowę filtra i przepływkę załatwię sobie z 80tki na Pierburgu. Z tego co się orientuję że to były roczniki 94-95. Tylko kwestia tego czy w tych rocznikach wychodziło już imo na komputerze?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 sty 2012, 21:42

Po co masz szukać Ecu od pierburg'a :?:
Bierz tego od Ahu razem z wtyczka i zasada taka sama jak przy przekładce osprzętu z Bosch'a na Pierburg'a <ok>

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 21 wrz 2012, 13:55

A jak jest z mocowaniami silnika do podłużnic? Mam silnik TDI z Passata B4, chcę go upchać w 80 B4 i nie pasują mocowania wsporników z Audi. Czy kupno wsporników z paska rozwiąże problem? Czy zostaje rzeźba mocowań?
Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 wrz 2012, 14:45

misiekdzwon pisze:A jak jest z mocowaniami silnika do podłużnic? Mam silnik TDI z Passata B4, chcę go upchać w 80 B4 i nie pasują mocowania wsporników z Audi. Czy kupno wsporników z paska rozwiąże problem? Czy zostaje rzeźba mocowań?
Pozdrawiam
Piotr
Nic nie podpasuje, musisz rzeźbić. Passat b4 miał silnik poprzecznie, w audi masz wzdłużnie silnik i w bloku są w innych miejsach otwory montażowe.
Ale! Nie jestem pewiem aczkolwiek powinno się dać zrobić tak: kup sanie z b3 i łapy silnika z 1.6 D/TD. Powinno podpasować, posadzisz silnik na saniach tak jak to było w b3.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 21 wrz 2012, 22:41

Dzięki Trepek za info, ale zrobiłem lekką rzeźbę mocowań i pasuje, choć nie jestem zadowolony z tego bo to rzeźba niestety jest ;/ W ogóle nie przyszło mi do głowy że blok VW ma inaczej nadlewy zrobione...
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl