Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[80 B4 1.9 1Z] Przeróbka 1Z na AHU

ODPOWIEDZ
szwargi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 gru 2009, 12:06

[80 B4 1.9 1Z] Przeróbka 1Z na AHU

Post autor: szwargi » 24 sty 2012, 13:56

Witam.

Zamierzam przełożyć silnik AHU z Passata B5 rok 1997 do mojej Audi 80 rok 1991 obecnie z silnikiem 1Z.

Proszę o wszelkie rady i problemy związane z taką przeróbką.

Szczególnie interesuje mnie czy nowa pompa będzie działała ze starym sterownikiem i czy stara instalacja pasuje do AHU.

Również jak rozwiązać problem z podłączeniem turbiny i jej sterowaniem.

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5510
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 sty 2012, 15:25

Kolego przekładajac ten silnik dobrze by było żebyś też miał wiązkę i sterownik od tego silnika. Twój jest na Boschu i sterownik nie będzie "gadał" z tamtym silnikiem. Obudowa filtra powietrza z przepływomierzem też do wymiany, pompa od AHU jest już z nastawnikiem indukcyjnym. <ok>

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 24 sty 2012, 16:13

Turbo w AHU jak w przypadku 1z na WG więc problemów nie powinno byc... pozatym to bliżniacze motory więc to tak jak byś zmieniał z Bosha na Pierburga...

szwargi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 gru 2009, 12:06

Post autor: szwargi » 24 sty 2012, 16:21

Wiązkę i sterownik mam i wszystko inne też tylko że od Passata b5 bo posiadam takiego rozbitka. Da rade to podpiąć do Audi czy będę potrzebował wiązkę i sterownik od audi 80 do silnika AHU? Co można wykorzystać z Passata a co będzie trzeba dokupić żeby wszystko chodziło?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 sty 2012, 21:57

szwargi pisze:Wiązkę i sterownik mam i wszystko inne też tylko że od Passata b5 bo posiadam takiego rozbitka. Da rade to podpiąć do Audi czy będę potrzebował wiązkę i sterownik od audi 80 do silnika AHU? Co można wykorzystać z Passata a co będzie trzeba dokupić żeby wszystko chodziło?
Wszystko pasuje ,wiązkę całą przełóż i komputer i powinno hulać ...jedyny problem może być z immo

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 24 sty 2012, 23:12

szwargi pisze:Wiązkę i sterownik mam i wszystko inne też tylko że od Passata b5 bo posiadam takiego rozbitka. Da rade to podpiąć do Audi czy będę potrzebował wiązkę i sterownik od audi 80 do silnika AHU? Co można wykorzystać z Passata a co będzie trzeba dokupić żeby wszystko chodziło?
wiązka z paska nie podejdzie,obudowa filtra też inna,więc pozostaje przeróbka samej wtyczki do komputera i wymiana obudowy filtra,i będzie jechać :-P

szwargi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 gru 2009, 12:06

Post autor: szwargi » 29 sty 2012, 20:28

Dziękuje za wszystkie rady. Zrobię tak że instalację, komputer, obudowę filtra i przepływkę załatwię sobie z 80tki na Pierburgu. Z tego co się orientuję że to były roczniki 94-95. Tylko kwestia tego czy w tych rocznikach wychodziło już imo na komputerze?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5510
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 sty 2012, 21:42

Po co masz szukać Ecu od pierburg'a :?:
Bierz tego od Ahu razem z wtyczka i zasada taka sama jak przy przekładce osprzętu z Bosch'a na Pierburg'a <ok>

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 21 wrz 2012, 13:55

A jak jest z mocowaniami silnika do podłużnic? Mam silnik TDI z Passata B4, chcę go upchać w 80 B4 i nie pasują mocowania wsporników z Audi. Czy kupno wsporników z paska rozwiąże problem? Czy zostaje rzeźba mocowań?
Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 wrz 2012, 14:45

misiekdzwon pisze:A jak jest z mocowaniami silnika do podłużnic? Mam silnik TDI z Passata B4, chcę go upchać w 80 B4 i nie pasują mocowania wsporników z Audi. Czy kupno wsporników z paska rozwiąże problem? Czy zostaje rzeźba mocowań?
Pozdrawiam
Piotr
Nic nie podpasuje, musisz rzeźbić. Passat b4 miał silnik poprzecznie, w audi masz wzdłużnie silnik i w bloku są w innych miejsach otwory montażowe.
Ale! Nie jestem pewiem aczkolwiek powinno się dać zrobić tak: kup sanie z b3 i łapy silnika z 1.6 D/TD. Powinno podpasować, posadzisz silnik na saniach tak jak to było w b3.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 21 wrz 2012, 22:41

Dzięki Trepek za info, ale zrobiłem lekką rzeźbę mocowań i pasuje, choć nie jestem zadowolony z tego bo to rzeźba niestety jest ;/ W ogóle nie przyszło mi do głowy że blok VW ma inaczej nadlewy zrobione...
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl