Witam.
Od pewnego czasu przygladam sie silnikom serii VW i AUDI.
Nie ktore silniki maja na rurach odpowietrzajacych komore korbowa takie białe
pojemniki, szukam wszedzie odpowiedzi co to jest i do czego słuzy ale nic znalazłem......
Jesli ktos to rosze mi pomoc w odpowiedzeniu mi na te pytania bo bardzo mnie to dreczy....
Audi 80 B4 [AAZ] silnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
axell pisze:Najlepiej by było jak byś wrzucił tutaj fotkę tego elementu to coś wymyślimy, ale pewnie jest tak jak pisze Francis1982,Tomcionerwus pisze:Nie ktore silniki maja na rurach odpowietrzajacych komore korbowa takie białe
pojemniki
http://moto.allegro.pl/silnik-vw-passat ... 21413.html
to jest zdjecie silnika w ktorym jest ten zbiorniczek koloru białego i tu troche dziwi do czego jest ale co by to mi dało jakby se to tez zamontował w moim AAZ?????
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
axell pisze:Ta rura to jest powrót oleju z separatora odmy do silnika, po co jest tam filtr założony :shock: to nie mam zielonego pojęcia, może komuś pękł tam przewód i wstawił to co miał pod ręką
to co wiem to tym pojemniku zbiera sie olej zeby nie poszedł do ukladu ssacego i to jest przydatne bo nie brudzi turbiny i ukladu ssacego....
Troszkę się mylisz kolego, ta rura akurat odprowadza olej z separatora do miski olejowej i w tym miejscu zastosowanie takiego zbiornika jest niepotrzebne, a nawet bezsensowne.Tomcionerwus pisze:to co wiem to tym pojemniku zbiera sie olej zeby nie poszedł do ukladu ssacego i to jest przydatne bo nie brudzi turbiny i ukladu ssacego....
Przewód do układu ssącego to jest ten na górze trafiający do przewodu powietrznego przed suszarką i tam się takie rzeczy stosuje
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A dokładniej to ten cieniutki wąż (ok. 20-25mm) idzie sobie do takiego grubszego, który z kolei idzie do turbinki. Ten cienki wąż się wyjmuje z takiego króćca na tym grubszym, wkręca się tam korek pół cala stalowy a idący wówczas swobodnie cieńszy wąż z odmy kieruje się zwykle na prawą stronę silnika (patrząc od przodu). I tam gdzieś montuje się ów catch tank, żeby się nie lało po ziemi i by ewentualnie potem uzupełnić stan.
Ale mi się wydaje, że konstruktorzy przewidzieli to zjawisko i specjalnie puścili odrobinę "par oleju" w dolot by powietrze to "niby zanieczyszczone" smarowało turbo albo jakieś inne elementy. Takie moje skromne zdanie. Zauważyłem również, że czystość dolotu nie ma przełożenia na jakość pracy silnika (oczywiście czystość w granicach norm, a nie żeby wszystko było zawalone).
Ale mi się wydaje, że konstruktorzy przewidzieli to zjawisko i specjalnie puścili odrobinę "par oleju" w dolot by powietrze to "niby zanieczyszczone" smarowało turbo albo jakieś inne elementy. Takie moje skromne zdanie. Zauważyłem również, że czystość dolotu nie ma przełożenia na jakość pracy silnika (oczywiście czystość w granicach norm, a nie żeby wszystko było zawalone).