Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9td AAZ] Dokręcanie turbo i pompy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

[b4 1.9td AAZ] Dokręcanie turbo i pompy

Post autor: junglist » 07 sie 2008, 02:32

Przeczytałem większość wątków o turbo i pompie jednak dalej nie jestem wszystkiego pewien.

mam turbo: kkk k14
i dziwną pompe(bo bez boost pina): Obrazek


1. GDZIE jest zawór bezpieczeństwa od ciśnienia turbo. Wkręcięłm śrubke przy WG do końca a ledwo osiągam 1bar... Czytałem ze z tego turbo mozna pocisnąć o połowę więcej jak ktoś chce...

2. Jak "podkręcić dawke paliwa jeśli będę chciał "poszaleć" :D. a po tym wszystkim cofnąć na normalne spalanie...
I czy wymiana pompy na taka z boostpinem jest wogóle opłacalna... jakie ewentualnie są to koszty?

<piwo> <piwo> <piwo> Dzięki z góry za info :D

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 sie 2008, 08:16

junglist pisze:dziwną pompe(bo bez boost pina):
Nic w tym dziwnego najnormalniejsza pompa bez LDA <ok>
junglist pisze:1. GDZIE jest zawór bezpieczeństwa od ciśnienia turbo. Wkręcięłm śrubke przy WG do końca a ledwo osiągam 1bar... Czytałem ze z tego turbo mozna pocisnąć o połowę więcej jak ktoś chce...
Jesli szukasz coś podobnego jak zawór bezpieczenstaw w silnku SB znajdujacy sie na kolektorze ssacym to u sibie takowego nie znajdzesz bo go poprostu nie ma, jedyny zawór jaki masz to jest ten na WG, jesli podkreciłes sróbe prawie na opór i nic to nie dało to sa dwie opcje jedna źle to zrobiłes druga - sprezyna jest tak wygnieciona ze nie domyka klapy i tak i tak, wtedy ratuje Cie MBC (Manual Boost Controler - polecam takiego od firmy properfect) wtedy wyregulujesz sobie boosta w kazda storne <ok>
junglist pisze:2. Jak "podkręcić dawke paliwa jeśli będę chciał "poszaleć" :D. a po tym wszystkim cofnąć na normalne spalanie...
Dawke reguluesz sórba regulacyjna znajdujaca sie po srodku pompy nad rurakmi wtryskowymi rozpoznasz ja po zabezpieczeniu z blaszanego oringa który odrazu usuwasz bo jest zbedny nastepnie popuszczasz kontre - klucz nasadowy 13mm i :!: wkrecasz :!: śróbe do środka płaskim wkretakiem jednoczesnie trzmajac kontre (czynnosc ta wykonujesz na zgaszonym silnku :!: ) Obtory śróby robisz bardzo małe na pocztek pół obrotu kontrujesz i jedziesz sprawdzić jak chodzi i czy duzo dymi (dymić powinien przestawać po pełnym doładowaniau czyli w okolich 2-2.5tyś obrotów jesli tak sie nie stanie to znaczy ze dawka jest za duza - co skolei jest do bani bo mozna uszkodzić silnk - czemu to mi sie nie chce pisac - cała odpwoiedz w skrócie to EGT). Jesli przesadzsz z dawka moze byc tez objaw zze silnk nie bedzie chcial schodzic z obrotów... recepty na podkrecenie nie ma bo kazda pompa reguluje sie inaczej wiec podkrecasz i za kazdym razem sprawdzasz. A jak chcesz powrócic do seri to zaznacz sobie punk poczatkowy i pamietaj o ile stopni przekreciles sróbe tak aby móc wrócic do serii - spalanie raczj sie duzo nie zwiekszy max 1l wic nie ma tragedi i to dopiero przy pałowaniu. Jak bedisz jezdził noramlnie i dobrze usawisz to spalanie nawet spadnie. Teraz chyba najwazneijsze regulacje dokonujemy tylko i wyłacznie na zgaszonym silnku którego temperatura oleju wynosi nie mniej jak 80stopni C :!: :!: :!: Jak uregulusz juz dawke to z tylu pompy masz sróbke długa cienka i ze sprezynka na dole do ustawienia wolnych obrotów. Najlepiej jak nie wiesz co gdzie i jak to podeslij foty pompy z kazdej storny to zanzcze Ci na fotach co jest i gdzie. <ok>
junglist pisze:I czy wymiana pompy na taka z boostpinem jest wogóle opłacalna... jakie ewentualnie są to koszty?
Nie pisalem Ci na PW (bo widze ze nie jestez az na tyle obcykany w temacie) ale da sie zmienic sama góre pompy na taka z lada roboty troche jest ale jest to wykonalne, ja jednak radziłbym Ci zmiane całej pompy koszty nie sa duze, pompe polecam kupic od sinika 1.6 SB koszt to około 200-400zł zalezy jak trafisz i od kogo, montarz jesli sam to za free jesli u kogos to kolejne z 200zł jak nie lepiej. Chyba wszystko na temat :-P <ok>

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 07 sie 2008, 08:17

zdjęcie przedstawia pompę paliwową, a dokładniej linkę gazu i "hamulec linki"

pompa o której mówisz znajduje się po drugiej stronie silnika,

1.poszukaj wężyka gumowych w pancerzykach i gdzieś tam powinien być zawór upustowy

2.dawkę można podkręcić śrubą od strony szyby, po prawej stronie pompy paliwa na tym zdjęciu, klucz chyba 13, do tego zmniejszyć będzie trzeba obroty, może się przydać 10 a na pewno śrubokręt płaski, śruba od obrotów znajduje się z drugiej strony pompy na zdjęciu, czyli od strony silnika

!!! pamiętaj wszystko wykonuje się na rozgrzanym silniku !!!

woju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 03 cze 2011, 15:08

Post autor: woju » 10 lip 2011, 12:32

Skorzystam z tematu i zapytam czy do mojej eko pompy bedzie pasowac gora z tej ?

http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa- ... 18329.html

Chcialbym do tej dokupic jeszcze boost pina i byloby git nie ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lip 2011, 13:07

woju pisze:Skorzystam z tematu i zapytam czy do mojej eko pompy bedzie pasowac gora z tej ?
Będzie pasować ,a stożkowy bosst pin już w niej jest ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 lip 2011, 13:23

woju pisze:Skorzystam z tematu i zapytam czy do mojej eko pompy bedzie pasowac gora z tej ?

http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa- ... 18329.html

Chcialbym do tej dokupic jeszcze boost pina i byloby git nie ?
Zaczniesz składać to zobaczy co jest różne ;-) Ale jak masz głowę na karku to sobie poradzisz.

sojer2b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 03 paź 2011, 08:16

Post autor: sojer2b » 25 sty 2012, 14:00

podlacze sie do tematu gdzie jest zawor wg w b3 1.6td. mozecie mi powiedziec co to jest c strzalkami zaznaczylem i do czego to sluzy aha i jeszcze jedno gdzie jest egr??
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 25 sty 2012, 14:55

sojer2b pisze:aha i jeszcze jedno gdzie jest egr??
Podejrzewam, że w 1.6 TD nie ma EGR-a.
Odnośnie fotek, to skracając tę sztangę podnosisz ciśnienie doładowania.
Więcej nie ośmielam się pisać, gdyż nawet nie raczyłeś napisać jakie masz turbo :-P

sojer2b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 03 paź 2011, 08:16

Post autor: sojer2b » 25 sty 2012, 20:02

no wlasnie malo sie lapie w tym ale dzieki to wlasnie chcialem wiedziec jak ja wkrece do konca to wiesz moze jakie cisnienie bedzie bo cos czytalem i pisalo ze wiecej jak 1 bar to nie bedzie prawda to??
jakbys mi jeszcze mogl powiedziec po co jest ta srubka na imbus na 3 zdjeciu
jak mi powiesz jak sie sprawdza co to za turbo to napisze

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 sty 2012, 00:05

sojer2b pisze:
jak mi powiesz jak sie sprawdza co to za turbo to napisze

Na tym zdjęciu co widnieje turbo to na górze obudowy widać taka zielona tabliczkę znamionową. Tam będzie napisane jaki to model turbiny ;-)

sojer2b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 03 paź 2011, 08:16

Post autor: sojer2b » 26 sty 2012, 13:41

jedyne co tam zobaczylem to pisze t2 i som tam jeszcze cyferki ale nie moge ich przeczytac bo cos zardzewiale deczko polalem wd 40 jutro odczytam reszte

[ Dodano: 2012-01-26, 13:43 ]
prubowalem podkrecic troche sciaglem to zabezbiec zenie od spodu i wkrecilem elegancko ale niestety nie moglem zalozyc na tego bolca i musialem spowrotem przywrucic do takiego ladu jak bylo wczesniej a co dziwniejsze to zostalo jakies 2 cm tego gwintu
mozecie cos poradzic

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 sty 2012, 15:03

sojer2b pisze:jedyne co tam zobaczylem to pisze t2 i som tam jeszcze cyferki ale nie moge ich przeczytac bo cos zardzewiale deczko polalem wd 40 jutro odczytam reszte
No to w takim razie masz T2 ;-)

sojer2b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 03 paź 2011, 08:16

Post autor: sojer2b » 26 sty 2012, 16:04

to w takim razie powiedz mi czy trzeba wyciagac turbine zeby to rozruszac czy jest jakis sposob inny na to bo zmiejszyc sie da chodzi elegancko ale zwiekszyc nie da rady bo zablokowane

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 sty 2012, 23:58

Nie wiem jak to tam wygląda u Ciebie. U mnie też jest T2. Mocowanie WG jest przykrecane do tylnej części strony zimnej turbiny na 2 śrubki na klucz 10. Mógłbym tam podkręcić sztange i bez problemu bym ściągnął mocowanie do zimnej strony i je przykrecil.

sojer2b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 03 paź 2011, 08:16

Post autor: sojer2b » 27 sty 2012, 09:56

nie wiem czy mnie rozumiesz
sztangielke moge podkrecic nie ma problemu ale tej kierownicy czy jak sie to tam nazywa przesunac nie moge w tym problem jest jakis inny sposob podkrecania turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl