[b4 1.9td AAZ] Dokręcanie turbo i pompy
[b4 1.9td AAZ] Dokręcanie turbo i pompy
Przeczytałem większość wątków o turbo i pompie jednak dalej nie jestem wszystkiego pewien.
mam turbo: kkk k14
i dziwną pompe(bo bez boost pina):
1. GDZIE jest zawór bezpieczeństwa od ciśnienia turbo. Wkręcięłm śrubke przy WG do końca a ledwo osiągam 1bar... Czytałem ze z tego turbo mozna pocisnąć o połowę więcej jak ktoś chce...
2. Jak "podkręcić dawke paliwa jeśli będę chciał "poszaleć" . a po tym wszystkim cofnąć na normalne spalanie...
I czy wymiana pompy na taka z boostpinem jest wogóle opłacalna... jakie ewentualnie są to koszty?
Dzięki z góry za info
mam turbo: kkk k14
i dziwną pompe(bo bez boost pina):
1. GDZIE jest zawór bezpieczeństwa od ciśnienia turbo. Wkręcięłm śrubke przy WG do końca a ledwo osiągam 1bar... Czytałem ze z tego turbo mozna pocisnąć o połowę więcej jak ktoś chce...
2. Jak "podkręcić dawke paliwa jeśli będę chciał "poszaleć" . a po tym wszystkim cofnąć na normalne spalanie...
I czy wymiana pompy na taka z boostpinem jest wogóle opłacalna... jakie ewentualnie są to koszty?
Dzięki z góry za info
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Nic w tym dziwnego najnormalniejsza pompa bez LDA <ok>junglist pisze:dziwną pompe(bo bez boost pina):
Jesli szukasz coś podobnego jak zawór bezpieczenstaw w silnku SB znajdujacy sie na kolektorze ssacym to u sibie takowego nie znajdzesz bo go poprostu nie ma, jedyny zawór jaki masz to jest ten na WG, jesli podkreciłes sróbe prawie na opór i nic to nie dało to sa dwie opcje jedna źle to zrobiłes druga - sprezyna jest tak wygnieciona ze nie domyka klapy i tak i tak, wtedy ratuje Cie MBC (Manual Boost Controler - polecam takiego od firmy properfect) wtedy wyregulujesz sobie boosta w kazda storne <ok>junglist pisze:1. GDZIE jest zawór bezpieczeństwa od ciśnienia turbo. Wkręcięłm śrubke przy WG do końca a ledwo osiągam 1bar... Czytałem ze z tego turbo mozna pocisnąć o połowę więcej jak ktoś chce...
Dawke reguluesz sórba regulacyjna znajdujaca sie po srodku pompy nad rurakmi wtryskowymi rozpoznasz ja po zabezpieczeniu z blaszanego oringa który odrazu usuwasz bo jest zbedny nastepnie popuszczasz kontre - klucz nasadowy 13mm i :!: wkrecasz :!: śróbe do środka płaskim wkretakiem jednoczesnie trzmajac kontre (czynnosc ta wykonujesz na zgaszonym silnku :!: ) Obtory śróby robisz bardzo małe na pocztek pół obrotu kontrujesz i jedziesz sprawdzić jak chodzi i czy duzo dymi (dymić powinien przestawać po pełnym doładowaniau czyli w okolich 2-2.5tyś obrotów jesli tak sie nie stanie to znaczy ze dawka jest za duza - co skolei jest do bani bo mozna uszkodzić silnk - czemu to mi sie nie chce pisac - cała odpwoiedz w skrócie to EGT). Jesli przesadzsz z dawka moze byc tez objaw zze silnk nie bedzie chcial schodzic z obrotów... recepty na podkrecenie nie ma bo kazda pompa reguluje sie inaczej wiec podkrecasz i za kazdym razem sprawdzasz. A jak chcesz powrócic do seri to zaznacz sobie punk poczatkowy i pamietaj o ile stopni przekreciles sróbe tak aby móc wrócic do serii - spalanie raczj sie duzo nie zwiekszy max 1l wic nie ma tragedi i to dopiero przy pałowaniu. Jak bedisz jezdził noramlnie i dobrze usawisz to spalanie nawet spadnie. Teraz chyba najwazneijsze regulacje dokonujemy tylko i wyłacznie na zgaszonym silnku którego temperatura oleju wynosi nie mniej jak 80stopni C :!: :!: :!: Jak uregulusz juz dawke to z tylu pompy masz sróbke długa cienka i ze sprezynka na dole do ustawienia wolnych obrotów. Najlepiej jak nie wiesz co gdzie i jak to podeslij foty pompy z kazdej storny to zanzcze Ci na fotach co jest i gdzie. <ok>junglist pisze:2. Jak "podkręcić dawke paliwa jeśli będę chciał "poszaleć" . a po tym wszystkim cofnąć na normalne spalanie...
Nie pisalem Ci na PW (bo widze ze nie jestez az na tyle obcykany w temacie) ale da sie zmienic sama góre pompy na taka z lada roboty troche jest ale jest to wykonalne, ja jednak radziłbym Ci zmiane całej pompy koszty nie sa duze, pompe polecam kupic od sinika 1.6 SB koszt to około 200-400zł zalezy jak trafisz i od kogo, montarz jesli sam to za free jesli u kogos to kolejne z 200zł jak nie lepiej. Chyba wszystko na temat <ok>junglist pisze:I czy wymiana pompy na taka z boostpinem jest wogóle opłacalna... jakie ewentualnie są to koszty?
zdjęcie przedstawia pompę paliwową, a dokładniej linkę gazu i "hamulec linki"
pompa o której mówisz znajduje się po drugiej stronie silnika,
1.poszukaj wężyka gumowych w pancerzykach i gdzieś tam powinien być zawór upustowy
2.dawkę można podkręcić śrubą od strony szyby, po prawej stronie pompy paliwa na tym zdjęciu, klucz chyba 13, do tego zmniejszyć będzie trzeba obroty, może się przydać 10 a na pewno śrubokręt płaski, śruba od obrotów znajduje się z drugiej strony pompy na zdjęciu, czyli od strony silnika
!!! pamiętaj wszystko wykonuje się na rozgrzanym silniku !!!
pompa o której mówisz znajduje się po drugiej stronie silnika,
1.poszukaj wężyka gumowych w pancerzykach i gdzieś tam powinien być zawór upustowy
2.dawkę można podkręcić śrubą od strony szyby, po prawej stronie pompy paliwa na tym zdjęciu, klucz chyba 13, do tego zmniejszyć będzie trzeba obroty, może się przydać 10 a na pewno śrubokręt płaski, śruba od obrotów znajduje się z drugiej strony pompy na zdjęciu, czyli od strony silnika
!!! pamiętaj wszystko wykonuje się na rozgrzanym silniku !!!
Skorzystam z tematu i zapytam czy do mojej eko pompy bedzie pasowac gora z tej ?
http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa- ... 18329.html
Chcialbym do tej dokupic jeszcze boost pina i byloby git nie ?
http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa- ... 18329.html
Chcialbym do tej dokupic jeszcze boost pina i byloby git nie ?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Zaczniesz składać to zobaczy co jest różne Ale jak masz głowę na karku to sobie poradzisz.woju pisze:Skorzystam z tematu i zapytam czy do mojej eko pompy bedzie pasowac gora z tej ?
http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa- ... 18329.html
Chcialbym do tej dokupic jeszcze boost pina i byloby git nie ?
no wlasnie malo sie lapie w tym ale dzieki to wlasnie chcialem wiedziec jak ja wkrece do konca to wiesz moze jakie cisnienie bedzie bo cos czytalem i pisalo ze wiecej jak 1 bar to nie bedzie prawda to??
jakbys mi jeszcze mogl powiedziec po co jest ta srubka na imbus na 3 zdjeciu
jak mi powiesz jak sie sprawdza co to za turbo to napisze
jakbys mi jeszcze mogl powiedziec po co jest ta srubka na imbus na 3 zdjeciu
jak mi powiesz jak sie sprawdza co to za turbo to napisze
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
jedyne co tam zobaczylem to pisze t2 i som tam jeszcze cyferki ale nie moge ich przeczytac bo cos zardzewiale deczko polalem wd 40 jutro odczytam reszte
[ Dodano: 2012-01-26, 13:43 ]
prubowalem podkrecic troche sciaglem to zabezbiec zenie od spodu i wkrecilem elegancko ale niestety nie moglem zalozyc na tego bolca i musialem spowrotem przywrucic do takiego ladu jak bylo wczesniej a co dziwniejsze to zostalo jakies 2 cm tego gwintu
mozecie cos poradzic
[ Dodano: 2012-01-26, 13:43 ]
prubowalem podkrecic troche sciaglem to zabezbiec zenie od spodu i wkrecilem elegancko ale niestety nie moglem zalozyc na tego bolca i musialem spowrotem przywrucic do takiego ladu jak bylo wczesniej a co dziwniejsze to zostalo jakies 2 cm tego gwintu
mozecie cos poradzic
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko