Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Ile powinien brać oleju

Wszystko co tyczy się silników V6
czarna_B3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:31

Post autor: czarna_B3 » 18 paź 2011, 18:26

mietekzul pisze:zjadło mi 2 litry oleju, a nie widać żeby gdzieś wyciekał. Co może być przyczyną? Albo gdzie może wyciekać
Naj predzej moze ci przepalić jak nie masz wyciekow ale nie mozliwe...
Tak jak kolega napisal wyzej niewiadomo czy przed kupnem olej tam byl
mietekzul pisze:Moje audi jest z 94 roku i ma 217tys przebiegu.
Jak kazdy stary samochod na allegro czy gieldzie samochodowej... Za 5 lat tez kazda 80 bedzie miala 200-250 tys km hehe

Czasu nie cofniesz al licznik tak

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 18 paź 2011, 19:49

czarna_B3, wytłumacz mi po co odkopujesz taki stary temat? :-| twój post nic do niego nie wniósł

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 18 paź 2011, 21:35

To moze i ja sie wypowiem... Silnik w mojej A6 byl rozebrany do najmniejszej srubki i poskladany od nowa na dobrych czesciach, nowe pierscienie,simeringi,drugi wal z panewkami,glowice po kompletnej regeneracji uszczelniacze itp itd...
Po zlozeniu silnika zalany byl olej 5W-30 XL-III Valvoline po przejechaniu ok 350km wymienilem olej (wymienilem by oczyscic silnik z opilkow po docieraniu i nie tylko) nastepnie zalalem Valvoline MaxLife 10W-40 przez nie dopatrzenie nalalem za duzo oleju przy wymianie bo pelny stan. Przy obecnym przebiegu silnika 2300km ubylo delikatnie oleju ale uwazam ze przez to ze bylo go po prostu za duzo i silnik go wyzucil w odeme. Stanu jest ponad pol i tak sie utrzymuje od kilkustet km
Ale stan sprawdzam bardzo czesto, nigdy nie wciskam gazu wiecej i nie krece silnika powyzej 3.5 tys obrotow gdy olej jest niedogrzany. Oczywiscie jak juz rozgrzany to pogonie go troche hehe ale spaliny sa czysciutkie nawet przy butowaniu. Ale nie powiem bo na pewno silnik bedzie bral cos oleju nawet po remoncie. Nie ma silnika by nie bral oleju, troche ale musi wziasc koniec kropka :D
Wyciekow zadnych nie ma silnik suchy jak pieprz.

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 22 paź 2011, 23:38

Z tego co tu czytam to żre Wam dużo tego oleju,ja wymieniłem uszczelniacze i dolałem 0,5 L i mam w tej chwili jeszcze połowę stanu na bagnecie,a przejechałem już prawie 9 tys.km,to wydaje mi się że nie jest tak źle,jeżdżę na mineralnym Castrolu,i już ponad 20 tys na LPG,silnik mi się trochę poci,chciałbym zmienić na półsyntetyk bo też szklanki trochę stukną jak jest zimny,np.rano,ale się trochę boję,jak Wy myślicie???

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 25 paź 2011, 00:44

tomek 74-35, co to za porównanie 2.0 do V-ki, różnica miedzy tymi silnikami jest kolosalna pod każdym względem, tak samo nie porównuj ubytków na oleju mineralnym, a na półsyntetyku
Znam wiele ludzi z forum, którzy zmieniali olej z mineralki na półsyntetyk i byli bardzo zadowoleni z kultury pracy silnika, po zmianie nie zauważyli zwiększenia zużycia oleju itp. tylko jak zmieniasz na półsyntetyk to bierz olej z wyższej półki typu Mobil1, Valvoline, Liqui Moly
Przy mineralce olej podczas zimy(dużych mrozów) robi się bardzo bardzo gęsty, więc sam pomyśl jak wpływa to na podzespoły w silniku...

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 25 paź 2011, 12:18

A co z tym poceniem się silnika pod głowicą,jak zmienię z mineralnego na półsyntetyk czy nie wywali mi uszczelki pod głowicą?

Awatar użytkownika
taxidriver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 08 mar 2007, 03:33
Lokalizacja: LDZ/Gdansk

Post autor: taxidriver » 29 lis 2011, 04:58

Tomek, nie zmieniaj minerała na syntetyk - to może się źle skończyć. A lekkie pocenie się V6 -tek jest w normie.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 25 sty 2012, 19:17

Koledzy mam pytanie, czy zmiana z MObila na Motul 6100 SYNERGIE 10W40 Bedzie dobra czy zalac MObilem jak jest.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 25 sty 2012, 21:27

MOTUL piszą że dobry jest . Ja mam Valvoline 10W-40 MaxLife i jest dobry to mogę polecić. <ok>

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 31 sty 2012, 15:15

Witam.Co sądzicie o oleju Castrol GTX High Mileage 15w40,podobno jest lepszy od Magnateca do silnika z większym przebiegiem,czy ktoś jeździ na nim,co o nim myślicie???

djabeł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 11 maja 2012, 19:55
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: djabeł » 01 mar 2014, 13:14

czy ktoś mi powie tylko niech wie dokładnie co do tego spalania oleju moja pali litr na 1000 teraz postała trzy tygodnie i zaczeła kopcić po przejechaniu 100 kilometrów dymek coraz to się zmniejszał zmierzyłem ciśnienie na tłokach i wynosi od 8 na 2 ,9 na 2 i 10 na dwóch czy powinienem martwić się tym dymem ciśnieniem i zurzyciem oleju proszę o pomoc fachową

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 01 mar 2014, 16:37

djabeł pisze:czy ktoś mi powie tylko niech wie dokładnie co do tego spalania oleju moja pali litr na 1000 teraz postała trzy tygodnie i zaczeła kopcić po przejechaniu 100 kilometrów dymek coraz to się zmniejszał zmierzyłem ciśnienie na tłokach i wynosi od 8 na 2 ,9 na 2 i 10 na dwóch czy powinienem martwić się tym dymem ciśnieniem i zurzyciem oleju proszę o pomoc fachową
odpowiedź jest tylko jedna, szukaj nowego silnika :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl