[2.0 ABK] Gazowe dylematy...
tak, ale w butlach!!!amath pisze:cena na rozlewni jest za kilogram:)
Specyfikacja propan/butan z tego co pamiętam jest 64/36, Wóżki widłowe mają normalne LPG, ale zawory o dużej przepustowości i dlatego ich butle mają pasek wyżej a w butli do "gazówki" masz zabezpieczenia przeciwwypływowe.
[ Dodano: 2011-12-14, 09:18 ]
A co do gazu to nie tylko przyjeżdża z terminali białoruskich i ukraińskich. Bardzo dobry i znacznie mniej zasiarczony jest norweski z terminala morskiego bodaj w Gdańsku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dopiero co było omawiane: https://audi80.pl/80-b4-gazowlotek-p ... t63058.htm
[B4 2.0 ABK] Gazowalność silnika 2.0 ABK
Witam Serdecznie,
Jak oceniacie gazowalność silnika 2.0 ABK? On ma wtrysk wielopunktowy Bosch Digifant MFI-i o ile się nie mylę. Ponadto mam pytanie co do gazowalności KE-Motronic, K/KE-JETRONIC słyszałem, że odpadają lepiej się w to w ogóle nie pchać. Chodzi mi generalnie o wiadomości potrzebne przy zakupie tego autka Z tego co wiem najlepszym wyborem byłby 1.8 na gaźniku, co do reszty silników czekam na wasze informacje i opinie
Chodzi mi tylko i wyłącznie o AUDI B4
Jak oceniacie gazowalność silnika 2.0 ABK? On ma wtrysk wielopunktowy Bosch Digifant MFI-i o ile się nie mylę. Ponadto mam pytanie co do gazowalności KE-Motronic, K/KE-JETRONIC słyszałem, że odpadają lepiej się w to w ogóle nie pchać. Chodzi mi generalnie o wiadomości potrzebne przy zakupie tego autka Z tego co wiem najlepszym wyborem byłby 1.8 na gaźniku, co do reszty silników czekam na wasze informacje i opinie
Chodzi mi tylko i wyłącznie o AUDI B4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Do 2.0 ABK 115KM najlepsza by była sekwencja, tylko koszt to okolice 2000 w górę a najlepiej zamontować coś za 2200zł, bo ABK nie zawsze trawi tanie wtryskiwacze gazu. Używany gaz sekwencyjny w ABK też może wymagać kosztownych poprawek.
W tym silniku jest klapkowy przepływomierz, który może zostać zniszczony jeśli nastąpi zapłon/wystrzał mieszanki gaz/powietrze w kolektorze. Może to dziać się dosyć często jeśli użytkuje się taki gaz w nieodpowiedni sposób (odpalanie zimnego silnika na gazie, próba wyjeżdżenia całego gazy z butli, ciąganie silnika po obrotach gdy jest zimny), zaniedbania w serwisie też często odpłacają się wystrzałem (np. niesprawne przewody i świece)
Silniki z mechanicznym wtryskiem mają podobny problem co ABK, tylko nie zamontuje się do nich sekwencji tanim kosztem.
W B4 jest jeszcze 2.0 ABT 90KM, który jest na monowtrysku i o wiele lepiej się sprawuje z gazem mieszalnikowym (II generacja) koszt około 1500zł.
W tym silniku jest klapkowy przepływomierz, który może zostać zniszczony jeśli nastąpi zapłon/wystrzał mieszanki gaz/powietrze w kolektorze. Może to dziać się dosyć często jeśli użytkuje się taki gaz w nieodpowiedni sposób (odpalanie zimnego silnika na gazie, próba wyjeżdżenia całego gazy z butli, ciąganie silnika po obrotach gdy jest zimny), zaniedbania w serwisie też często odpłacają się wystrzałem (np. niesprawne przewody i świece)
Silniki z mechanicznym wtryskiem mają podobny problem co ABK, tylko nie zamontuje się do nich sekwencji tanim kosztem.
W B4 jest jeszcze 2.0 ABT 90KM, który jest na monowtrysku i o wiele lepiej się sprawuje z gazem mieszalnikowym (II generacja) koszt około 1500zł.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
1.8 to wogóle w B4 nie było.
Pozatym już o tym było ale nie chciało się szukać?
https://audi80.pl/jaki-silnik-do-lpg-vt83296.htm
https://audi80.pl/faq-nie-wiesz-jaki ... t40070.htm
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 1&start=20
Od siebie dodam, że miałem w ABK II gen. i parę lat chodziło dobrze. Potem zaczęły się problemy. Zmieniłem na sekwencję i jest ok, potrzebne mi jeszcze tylko dobre wtryski.
Pozatym już o tym było ale nie chciało się szukać?
https://audi80.pl/jaki-silnik-do-lpg-vt83296.htm
https://audi80.pl/faq-nie-wiesz-jaki ... t40070.htm
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 1&start=20
Od siebie dodam, że miałem w ABK II gen. i parę lat chodziło dobrze. Potem zaczęły się problemy. Zmieniłem na sekwencję i jest ok, potrzebne mi jeszcze tylko dobre wtryski.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2015, 00:18 przez elektronic, łącznie zmieniany 1 raz.
Raczej chodzi mi juz o kupno auta z instalacja LPG, generalnie K/KE-JETRONIC sobie odpuszcze ze wzgledu na to, ze ten wtryskiwacz smarowany jest benzyną (i dość szybko ponoć tracił swoje parametry po jeździe na gazie), skoro lubią benzynę i z nią rozsądnie współpracuje to nie będę mu jej odbierał, więc nie będę także kupował takiego auta z instalacją LPG generalnie skupiam się na silniku 2.0 ABK i mam nadzieję, że z włożeniem serca i jakiejś ilości oszczędności odpłaci się Więc panowie, 2.0 ABK + LPG jest dość rozsądnym wyborem? Jeszcze pytanko co do spalania ? Ponoć około 18 litrów (Ciekawe ile w tym prawdy)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek