Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Gazowe dylematy...

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ

Czy założyłbyś ponownie instalacje LPG do silnika 2.0 ABK?

Czas głosowania minął 11 sie 2009, 20:24

Tak
29
76%
Nie
9
24%
 
Liczba głosów: 38

TomaszSG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 28 mar 2009, 19:10
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: TomaszSG » 13 gru 2011, 09:45

Witam
Odkurzę trochę w temcie. Gaz założyłem, w sumie juz przejechałem ok 30tyś km z niespełna półtorej roku. I co mogę powiedzieć, była to dobra decyzja, zero jakich kolwiek problemów przez cały czas użytkowania. Także polecam każdemu, bym zapomniał oczywiście sekwencja ;)

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 13 gru 2011, 10:41

75 000 km na gazie i jedzie dalej ... specyfikacja instalacji w stopce. POLECAM!

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 14 gru 2011, 09:15

amath pisze:cena na rozlewni jest za kilogram:)
tak, ale w butlach!!!

Specyfikacja propan/butan z tego co pamiętam jest 64/36, Wóżki widłowe mają normalne LPG, ale zawory o dużej przepustowości i dlatego ich butle mają pasek wyżej a w butli do "gazówki" masz zabezpieczenia przeciwwypływowe.

[ Dodano: 2011-12-14, 09:18 ]
A co do gazu to nie tylko przyjeżdża z terminali białoruskich i ukraińskich. Bardzo dobry i znacznie mniej zasiarczony jest norweski z terminala morskiego bodaj w Gdańsku.

Awatar użytkownika
BABYLON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 sty 2012, 12:40
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: BABYLON » 27 sty 2012, 14:30

A pytanie "z innej beczki" - ma ktoś z Was założony wlew gazu pod klapka na benzynę? Lub w innym miejscu niż w zderzaku lub pod nim

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 sty 2012, 16:40


Awatar użytkownika
BABYLON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 sty 2012, 12:40
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: BABYLON » 27 sty 2012, 22:09

Dzięki, nie znalazłem-temat zamykamy

SQTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 kwie 2015, 19:53
Lokalizacja: Polska

[B4 2.0 ABK] Gazowalność silnika 2.0 ABK

Post autor: SQTR » 14 kwie 2015, 19:57

Witam Serdecznie,

Jak oceniacie gazowalność silnika 2.0 ABK? On ma wtrysk wielopunktowy Bosch Digifant MFI-i o ile się nie mylę. Ponadto mam pytanie co do gazowalności KE-Motronic, K/KE-JETRONIC słyszałem, że odpadają lepiej się w to w ogóle nie pchać. Chodzi mi generalnie o wiadomości potrzebne przy zakupie tego autka :D Z tego co wiem najlepszym wyborem byłby 1.8 na gaźniku, co do reszty silników czekam na wasze informacje i opinie :D

Chodzi mi tylko i wyłącznie o AUDI B4 :)

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 14 kwie 2015, 21:13

Nie bylo 1.8 na gaźniku w b4

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 kwie 2015, 22:04

Do 2.0 ABK 115KM najlepsza by była sekwencja, tylko koszt to okolice 2000 w górę a najlepiej zamontować coś za 2200zł, bo ABK nie zawsze trawi tanie wtryskiwacze gazu. Używany gaz sekwencyjny w ABK też może wymagać kosztownych poprawek.
W tym silniku jest klapkowy przepływomierz, który może zostać zniszczony jeśli nastąpi zapłon/wystrzał mieszanki gaz/powietrze w kolektorze. Może to dziać się dosyć często jeśli użytkuje się taki gaz w nieodpowiedni sposób (odpalanie zimnego silnika na gazie, próba wyjeżdżenia całego gazy z butli, ciąganie silnika po obrotach gdy jest zimny), zaniedbania w serwisie też często odpłacają się wystrzałem (np. niesprawne przewody i świece)
Silniki z mechanicznym wtryskiem mają podobny problem co ABK, tylko nie zamontuje się do nich sekwencji tanim kosztem.

W B4 jest jeszcze 2.0 ABT 90KM, który jest na monowtrysku i o wiele lepiej się sprawuje z gazem mieszalnikowym (II generacja) koszt około 1500zł.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 14 kwie 2015, 22:11

1.8 to wogóle w B4 nie było.
Pozatym już o tym było ale nie chciało się szukać? :-)
https://audi80.pl/jaki-silnik-do-lpg-vt83296.htm
https://audi80.pl/faq-nie-wiesz-jaki ... t40070.htm
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 1&start=20
Od siebie dodam, że miałem w ABK II gen. i parę lat chodziło dobrze. Potem zaczęły się problemy. Zmieniłem na sekwencję i jest ok, potrzebne mi jeszcze tylko dobre wtryski.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2015, 00:18 przez elektronic, łącznie zmieniany 1 raz.

SQTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 kwie 2015, 19:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: SQTR » 14 kwie 2015, 22:18

Raczej chodzi mi juz o kupno auta z instalacja LPG, generalnie K/KE-JETRONIC sobie odpuszcze ze wzgledu na to, ze ten wtryskiwacz smarowany jest benzyną (i dość szybko ponoć tracił swoje parametry po jeździe na gazie), skoro lubią benzynę i z nią rozsądnie współpracuje to nie będę mu jej odbierał, więc nie będę także kupował takiego auta z instalacją LPG :D generalnie skupiam się na silniku 2.0 ABK i mam nadzieję, że z włożeniem serca i jakiejś ilości oszczędności odpłaci się :D Więc panowie, 2.0 ABK + LPG jest dość rozsądnym wyborem? Jeszcze pytanko co do spalania :D ? Ponoć około 18 litrów (Ciekawe ile w tym prawdy)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 kwie 2015, 23:02

SQTR pisze:ten wtryskiwacz
Chyba wtryskiwacze. Do tego jeszcze jest rozdzielacz który też nie lubi wielomiesięcznych suszy.

Zresztą po tylu latach mechaniczny wtrysk nawet na benzynie potrafi sprawiać problemy. Szczególnie jeśli większość dolotu jest okręcona taśmą izolacyjną.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2015, 23:08

ABT to najekonomiczniejsze rozwiązanie.


Spalanie to różnie zależne od ustawień, ale zawsze spala więcej niż Pb o 20% z reguły fakt niektórym to nawet i tyle samo ale to wcześniej czy później wyjdzie bokiem mała dawka względem powietrza.

18l jest możliwe w mieście przy ABK.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 14 kwie 2015, 23:09

SQTR pisze:Ponoć około 18 litrów
18 litrów?? Tyle mi wciągał jak mi sonda się uszkodziła... U mnie w cyklu mieszanym 11 l gazu

SQTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 kwie 2015, 19:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: SQTR » 14 kwie 2015, 23:14

Dobra Panowie, jestem bardzo wdzięczny, generalnie chciałbym to jakoś podsumować. Czego szukać - jakiego silnika? Warunek konieczny: GAZ + AUDI 80 B4. Na czym skupić się przy zakupie zagazowanego autka :D ? Jedyne co wiem to żeby sprawdzić jak chodzi na wolnych obrotach na benzynie :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl