[b4 tdi] dogrzanie silnika ??
[b4 tdi] dogrzanie silnika ??
Witam serdecznie Klubowiczow.
pewnie za chwilke ten temat bedzie zamkniety ale albo nie potrafie uzywac szukajki a jak juz to niewiem czy zauwazyliscie koledzy ze jak zaczyna sie jeden temat to zachwilke ktos zapyta o co innego i juz jest muka bo z jednego zagadnienia robi sie pare i szuka sie do d...y
wkazdym razie...
chcialbym zwiekszyc sobie obroty w moim 1zecie na starej przeplywce bosch ale tylko na zimnym silniku, tak jak np dzisiaj..... mam teraz -18 stopni i powiem szczerze ze ciezko bylo mojej niuni abby odpalic, ale jak juz odpalila zauwazylem ze trzyma obroty na poziomie 1200/m i po okolo 1 minucie spadly do 950.... mam zamontowane dodatkowe swiece do dogrzania wody przed nagrzewnica zeby szybciej i cieplej bylo w autku i pobor pradu na zalaczonych tych swiecach jest dosc duzy a jakbym wiedzial co zrobic zeby na czas zalaczania tych swiec mogl zwiekszyc obroty do 1200/m bylo by fajnie bo alternator by sie szybciej krecil co automatycznie da wiecej pradu i szybciej by sie grzalo i autko i srodeczek autka....
pozdrawiam serdecznie....
pewnie za chwilke ten temat bedzie zamkniety ale albo nie potrafie uzywac szukajki a jak juz to niewiem czy zauwazyliscie koledzy ze jak zaczyna sie jeden temat to zachwilke ktos zapyta o co innego i juz jest muka bo z jednego zagadnienia robi sie pare i szuka sie do d...y
wkazdym razie...
chcialbym zwiekszyc sobie obroty w moim 1zecie na starej przeplywce bosch ale tylko na zimnym silniku, tak jak np dzisiaj..... mam teraz -18 stopni i powiem szczerze ze ciezko bylo mojej niuni abby odpalic, ale jak juz odpalila zauwazylem ze trzyma obroty na poziomie 1200/m i po okolo 1 minucie spadly do 950.... mam zamontowane dodatkowe swiece do dogrzania wody przed nagrzewnica zeby szybciej i cieplej bylo w autku i pobor pradu na zalaczonych tych swiecach jest dosc duzy a jakbym wiedzial co zrobic zeby na czas zalaczania tych swiec mogl zwiekszyc obroty do 1200/m bylo by fajnie bo alternator by sie szybciej krecil co automatycznie da wiecej pradu i szybciej by sie grzalo i autko i srodeczek autka....
pozdrawiam serdecznie....
Ostatnio zmieniony 28 sty 2012, 20:30 przez matrock, łącznie zmieniany 1 raz.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Tak to nie będzie działało, że jak zwiększysz obroty to będzie większe napięcie, owszem o 0,5- 1 volt to tak, ale nie więcej. Jak masz świece do grzania płynu, to potrzebny jest alternator 120A. Nasze TDiki dogrzewają świece od 1 min do 3 minut po odpaleniu auta. Jak dodatkowo załączysz świece grzania płynu, to pobór jest prawie taki jaką ma wydajność alternator i ni jak nie dasz rady zwiększyć napięcia na instalacji zwiększając obroty. Jedynie pomoże zmiana alternatora Chyba że po 2-3 minutach odpalisz dopiero świece grzania płynu, gdy się świece silnika rozłączą, wtedy nie trzeba zmieniać altka, bo wszystko będzie grało.
P.S
U mnie jest alternator 90 A i mam dodatkowe dogrzewanie płynu, powiem Wam że napięcie spada poniżej 12V jak się wszystkie świece załączą (silnika i grzałki) przy uruchomionym aucie. Ale gdy tylko świece silnika gasną, to napięcie jest normalne w okolicy 14 V <ok>
P.S
U mnie jest alternator 90 A i mam dodatkowe dogrzewanie płynu, powiem Wam że napięcie spada poniżej 12V jak się wszystkie świece załączą (silnika i grzałki) przy uruchomionym aucie. Ale gdy tylko świece silnika gasną, to napięcie jest normalne w okolicy 14 V <ok>
dokladnie o to mi chodzi, zapomnialem dopisac ze te moje dodatkowe swiece zaczynaja grzac dopiero wtedy jak przestaja grzac swiece w silniku a zrobilem do tak ze mase do przekaznika mam podpieta do listwy swiec wiec jak przestaja grzac to pojawia sie masiorka i przekaznik pstryknie, oczywiscie w kabinie mam przelacznik na plusika po zaplonie wiec same n aszczescie sie nie zalacza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
matrock pisze:chcialbym zwiekszyc sobie obroty w moim 1zecie na starej przeplywce bosch
Nie ma takiej opcji żeby na przepływce boscha zwiększyć obroty 8-) ,na pierburgu też można zwiększyć max do 900 obrmisiekdzwon pisze:Tak to nie będzie działało, że jak zwiększysz obroty to będzie większe napięcie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
kompmatrock pisze:wiec co
z czujnika temperatury ...w sumie to cofam to co powiedziałem że się nie da ...trzeba by było oszukać kompa że jest zimno ,czyli odpowiednia oporność z czujnika temp.i powinno działać ...ale na 100% nie powiem na pierburgu nie ma czegoś takiego jak podwyższone do 1200obr po odpaleniu zimnego ...przynajniej na moim :mrgreen:matrock pisze:i z czego bierze informacje zeby przy mega zimnym silniku utrzymywac obroty na poziomie 1200 przez okolo 1 minuty poodpaleniu ????
Ostatnio zmieniony 28 sty 2012, 19:11 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pozostaje tylko czujnik temperatury paliwa w nastawnikurodzynek87 pisze:No nie wiem munior czy tylko jeden czujnik 3ba było ruszyć bo jak odepne ten niebieski - swiece grzeja na max ale odpali na obrotach 1000obr/min..
Dwa oporniki symulujące ujemną temp. płynu i paliwa ,dwa właczniki i powinno działać ...ale czy warto sie bawić ...sam musisz sobie odpowiedziecmatrock pisze:jak odpalalem to na liczniku mialem -18,5 i wlasnie cos sie zalaczylo ze trzymal obrotyy na ok 1200...
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
matrock, jakbym wiedzial co zrobic zeby na czas zalaczania tych swiec mogl zwiekszyc obroty do 1200/m bylo by fajnie bo alternator by sie szybciej krecil co automatycznie da wiecej pradu i szybciej by sie grzalo i autko i srodeczek autka....
no chyba to tak nie działa bo masz regulator napiecia, a prąd jest tylko zalezny od odbiornikow..regulator stabilizuje napiecie..fakt napiecie jest zalezne od obrotów - jak w kazdej prądnicy ale i tak regulator tym steruje..wiekszy pobór regulator ciągnnie w góre..
no chyba to tak nie działa bo masz regulator napiecia, a prąd jest tylko zalezny od odbiornikow..regulator stabilizuje napiecie..fakt napiecie jest zalezne od obrotów - jak w kazdej prądnicy ale i tak regulator tym steruje..wiekszy pobór regulator ciągnnie w góre..
powiem tak, jak juz mi sie wszystko ustabilizuje , czyli, swiece w silniku nie grzeja, obroty sa w normie...... i jak wlazce moje dodatkowe 3 swieczki , napiecie na moim dodatkowym voltomierzu z V6 zamontowanym w centralnej konsoli spada do 11,5 volta a jak dodam troszki gazu to juz sie stabilizuje na okolo 14 V
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Coś jest nie tak, albo masz alternator 70A, 3 dodatkowe świece nie pobierają aż tak dużo prądu, a żeby wskaźnik spadał poniżej 12V na wolnych obrotach. Może pasek Ci się ślizga, czy coś. U mnie przy 4 świecach silnika napięcie może o 1 V na wskaźniku spadnie, a pobór prądu mają większy niż te świece w podgrzewaczu.matrock pisze:powiem tak, jak juz mi sie wszystko ustabilizuje , czyli, swiece w silniku nie grzeja, obroty sa w normie...... i jak wlazce moje dodatkowe 3 swieczki , napiecie na moim dodatkowym voltomierzu z V6 zamontowanym w centralnej konsoli spada do 11,5 volta a jak dodam troszki gazu to juz sie stabilizuje na okolo 14 V
Jak dla mnie za dużo kombinujesz z tym. Masz ładnie zrobioną instalację dogrzewania płynu, to niech tak zostaje, a podnoszenie obrotów itd. mija się z celem. Auto odpalasz i zaraz jedziesz, a w czasie jazdy napięcie jest przecież prawidłowe. To jest moje zdanie, ale zrób jak uważasz za słuszne