Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 tdi] dogrzanie silnika ??

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

[b4 tdi] dogrzanie silnika ??

Post autor: matrock » 28 sty 2012, 09:33

Witam serdecznie Klubowiczow.

pewnie za chwilke ten temat bedzie zamkniety ale albo nie potrafie uzywac szukajki a jak juz to niewiem czy zauwazyliscie koledzy ze jak zaczyna sie jeden temat to zachwilke ktos zapyta o co innego i juz jest muka bo z jednego zagadnienia robi sie pare i szuka sie do d...y

wkazdym razie...

chcialbym zwiekszyc sobie obroty w moim 1zecie na starej przeplywce bosch ale tylko na zimnym silniku, tak jak np dzisiaj..... mam teraz -18 stopni i powiem szczerze ze ciezko bylo mojej niuni abby odpalic, ale jak juz odpalila zauwazylem ze trzyma obroty na poziomie 1200/m i po okolo 1 minucie spadly do 950.... mam zamontowane dodatkowe swiece do dogrzania wody przed nagrzewnica zeby szybciej i cieplej bylo w autku i pobor pradu na zalaczonych tych swiecach jest dosc duzy a jakbym wiedzial co zrobic zeby na czas zalaczania tych swiec mogl zwiekszyc obroty do 1200/m bylo by fajnie bo alternator by sie szybciej krecil co automatycznie da wiecej pradu i szybciej by sie grzalo i autko i srodeczek autka....

pozdrawiam serdecznie....
Ostatnio zmieniony 28 sty 2012, 20:30 przez matrock, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 28 sty 2012, 09:40

Tak to nie będzie działało, że jak zwiększysz obroty to będzie większe napięcie, owszem o 0,5- 1 volt to tak, ale nie więcej. Jak masz świece do grzania płynu, to potrzebny jest alternator 120A. Nasze TDiki dogrzewają świece od 1 min do 3 minut po odpaleniu auta. Jak dodatkowo załączysz świece grzania płynu, to pobór jest prawie taki jaką ma wydajność alternator i ni jak nie dasz rady zwiększyć napięcia na instalacji zwiększając obroty. Jedynie pomoże zmiana alternatora :) Chyba że po 2-3 minutach odpalisz dopiero świece grzania płynu, gdy się świece silnika rozłączą, wtedy nie trzeba zmieniać altka, bo wszystko będzie grało.
P.S
U mnie jest alternator 90 A i mam dodatkowe dogrzewanie płynu, powiem Wam że napięcie spada poniżej 12V jak się wszystkie świece załączą (silnika i grzałki) przy uruchomionym aucie. Ale gdy tylko świece silnika gasną, to napięcie jest normalne w okolicy 14 V <ok>

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 28 sty 2012, 09:47

dokladnie o to mi chodzi, zapomnialem dopisac ze te moje dodatkowe swiece zaczynaja grzac dopiero wtedy jak przestaja grzac swiece w silniku :) a zrobilem do tak ze mase do przekaznika mam podpieta do listwy swiec wiec jak przestaja grzac to pojawia sie masiorka i przekaznik pstryknie, oczywiscie w kabinie mam przelacznik na plusika po zaplonie wiec same n aszczescie sie nie zalacza

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2012, 12:04

matrock pisze:chcialbym zwiekszyc sobie obroty w moim 1zecie na starej przeplywce bosch
misiekdzwon pisze:Tak to nie będzie działało, że jak zwiększysz obroty to będzie większe napięcie
Nie ma takiej opcji żeby na przepływce boscha zwiększyć obroty 8-) ,na pierburgu też można zwiększyć max do 900 obr ;-)

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 28 sty 2012, 13:38

wiec co i z czego bierze informacje zeby przy mega zimnym silniku utrzymywac obroty na poziomie 1200 przez okolo 1 minuty poodpaleniu ????

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2012, 14:36

matrock pisze:wiec co
komp
matrock pisze:i z czego bierze informacje zeby przy mega zimnym silniku utrzymywac obroty na poziomie 1200 przez okolo 1 minuty poodpaleniu ????
z czujnika temperatury ...w sumie to cofam to co powiedziałem że się nie da ...trzeba by było oszukać kompa że jest zimno ,czyli odpowiednia oporność z czujnika temp.i powinno działać ...ale na 100% nie powiem ;-) na pierburgu nie ma czegoś takiego jak podwyższone do 1200obr po odpaleniu zimnego ...przynajniej na moim :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 28 sty 2012, 19:11 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 28 sty 2012, 15:07

No nie wiem munior czy tylko jeden czujnik 3ba było ruszyć bo jak odepne ten niebieski - swiece grzeja na max ale odpali na obrotach 1000obr/min..

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 28 sty 2012, 15:44

wlasnie mnie chodzi o taki czujnik ewentualnie kabelek ktory swiec juz nie bedzie grzal tylko obroty podniesie.

dzisiaj i wczoraj rano mialem taka sytuacje, temp w nocy spadla ponizej 20 a rano jak odpalalem to na liczniku mialem -18,5 i wlasnie cos sie zalaczylo ze trzymal obrotyy na ok 1200...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2012, 19:16

rodzynek87 pisze:No nie wiem munior czy tylko jeden czujnik 3ba było ruszyć bo jak odepne ten niebieski - swiece grzeja na max ale odpali na obrotach 1000obr/min..
Pozostaje tylko czujnik temperatury paliwa w nastawniku
matrock pisze:jak odpalalem to na liczniku mialem -18,5 i wlasnie cos sie zalaczylo ze trzymal obrotyy na ok 1200...
Dwa oporniki symulujące ujemną temp. płynu i paliwa ,dwa właczniki i powinno działać ...ale czy warto sie bawić ...sam musisz sobie odpowiedziec ;-)

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 28 sty 2012, 19:38

matrock, jakbym wiedzial co zrobic zeby na czas zalaczania tych swiec mogl zwiekszyc obroty do 1200/m bylo by fajnie bo alternator by sie szybciej krecil co automatycznie da wiecej pradu i szybciej by sie grzalo i autko i srodeczek autka....

no chyba to tak nie działa bo masz regulator napiecia, a prąd jest tylko zalezny od odbiornikow..regulator stabilizuje napiecie..fakt napiecie jest zalezne od obrotów - jak w kazdej prądnicy ale i tak regulator tym steruje..wiekszy pobór regulator ciągnnie w góre..

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 28 sty 2012, 19:54

powiem tak, jak juz mi sie wszystko ustabilizuje , czyli, swiece w silniku nie grzeja, obroty sa w normie...... i jak wlazce moje dodatkowe 3 swieczki , napiecie na moim dodatkowym voltomierzu z V6 zamontowanym w centralnej konsoli spada do 11,5 volta a jak dodam troszki gazu to juz sie stabilizuje na okolo 14 V

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 28 sty 2012, 20:22

spróbuj załozyc mniejsze swieczki albo tylko dwie mysle, ze to bedzie szybsze rozwiązanie bez ingerencji dla komputera i silnika..ilu amperowe masz te swiece?

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 28 sty 2012, 21:52

matrock pisze:powiem tak, jak juz mi sie wszystko ustabilizuje , czyli, swiece w silniku nie grzeja, obroty sa w normie...... i jak wlazce moje dodatkowe 3 swieczki , napiecie na moim dodatkowym voltomierzu z V6 zamontowanym w centralnej konsoli spada do 11,5 volta a jak dodam troszki gazu to juz sie stabilizuje na okolo 14 V
Coś jest nie tak, albo masz alternator 70A, 3 dodatkowe świece nie pobierają aż tak dużo prądu, a żeby wskaźnik spadał poniżej 12V na wolnych obrotach. Może pasek Ci się ślizga, czy coś. U mnie przy 4 świecach silnika napięcie może o 1 V na wskaźniku spadnie, a pobór prądu mają większy niż te świece w podgrzewaczu.
Jak dla mnie za dużo kombinujesz z tym. Masz ładnie zrobioną instalację dogrzewania płynu, to niech tak zostaje, a podnoszenie obrotów itd. mija się z celem. Auto odpalasz i zaraz jedziesz, a w czasie jazdy napięcie jest przecież prawidłowe. To jest moje zdanie, ale zrób jak uważasz za słuszne ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl