witam
potrzebuje pomocy przy audi b4 1.9tdi, komputer bosch.
Problem polega na tym że auto nie ma mocy - check zapala się jakieś 15 s po odpaleniu silnika, brak regulacji kąta wtrysku ( klepie, po przestawieniu pompy silnik ucichł ale gdy ostygł można było zapomnieć o odpaleniu , po wyjęciu bezpiecznika z opisem motor - tego od strony akumulatora silnik pali ale znów klepie ), podmieniałem przepływomierz na 100 % sprawny - kompletnie żadnych zmian, oporność wtrysku sterującego 99 ohm. Auto miało coś namieszane z wężykami podciśnienia ( był problem z serwem więc ktoś zaślepił wężyki ) z tego co się orientuje było to potrzebne do egr ? egr został zaślepiony ale nie wiem czy podciśnienie nie ma być jeszcze gdzieś podpięte.
Jest to pierwszy tdi w moich rękach, kuzyn ma ten sam silnik u niego po odpięciu wtyczki od czujnika temp świece grzeją dłużej i odpala - mój po tym zabiegu nie odpala wcale.
Najprostsza rzecz jechać na komputer ... problem w tym że w okolicy nikt nie chce się za to zabrać ;/
Bardzo możliwe że auto ma coś namieszane w kablach ... będę wdzięczny za wszystkie sugestie mogące pomóc w rozwiązaniu problemu.
[1.9TDI 1Z] tryb awaryjny brak mocy ... potrzebna pomoc :)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 gru 2010, 08:13
- Lokalizacja: sanok ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Prawdopodobnie masz coś z pompą wtryskową ,a dokładniej z przestawianiem dynamicznego kąta wtrysku ...Komp też mozliwy ,choć to już mniej prawdopodobne ...ale z drugiej strony zimne luty w kompach potrafią czynić cuda ...zanim jednak kupisz takiego kompa ,podmień od kogoś na próbęMortiis pisze: co do kosztów to taki kompa jakieś 150 zł
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 gru 2010, 08:13
- Lokalizacja: sanok ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 gru 2010, 08:13
- Lokalizacja: sanok ...
kompa nie mam za bardzo od kogo ... ;/
wtyczka jest ok to już sprawdzałem ... na pierwszym pinie mam 12v i na 3 też a tam chyba nie powinno być cały czas 12 tylko się zmieniać
nad kabelkiem bardzo poważnie się zastanawiam ale jest to pierwsze auto przy którym jestem zmuszony robić coś takiego a jestem kompletnie zielony w temacie ;/ trochę czytałem i dużo ludzi pisze że problem jest się połączyć z boschem
co lepsze ... check zapalał się od kiedy mam to auto tzn ok miesiąca i potem tak świecił , dziś auto stało na polu kilka godzin jakieś -12 stopni, zapalam check jak zwykle po chwili zaświecił więc standard , auto chodzi na wolnych obrotach jakieś 5 min i check zgasł , różnicy w pracy silnika żadnej
będę próbował dostać się jeszcze do samego kompa może tam ktoś wpiął stały plus na pin 57 ( tak wyczytałem na necie ) i dlatego te wszystkie problemy
dzięki bardzo za zainteresowanie tematem
jeszcze takie pytanko, czy jest sens kupować coś takiego czy lepiej od razu zbierać kase na coś lepszego ? do tego oczywiście przejściówka na odb II
http://allegro.pl/kabel-interfejs-vag-c ... 46565.html
nie wiem jak z jakością takich urządzeń jeśli ma się rozlecieć po tygodniu to wole kupić raz a dobrze.
Jeśli ktoś z okolic krosna ( może rzeszowa )ma sprzęt i potrafi zczytać mi te błędy to chętnie nawiąże współpracę.
wtyczka jest ok to już sprawdzałem ... na pierwszym pinie mam 12v i na 3 też a tam chyba nie powinno być cały czas 12 tylko się zmieniać
nad kabelkiem bardzo poważnie się zastanawiam ale jest to pierwsze auto przy którym jestem zmuszony robić coś takiego a jestem kompletnie zielony w temacie ;/ trochę czytałem i dużo ludzi pisze że problem jest się połączyć z boschem
co lepsze ... check zapalał się od kiedy mam to auto tzn ok miesiąca i potem tak świecił , dziś auto stało na polu kilka godzin jakieś -12 stopni, zapalam check jak zwykle po chwili zaświecił więc standard , auto chodzi na wolnych obrotach jakieś 5 min i check zgasł , różnicy w pracy silnika żadnej
będę próbował dostać się jeszcze do samego kompa może tam ktoś wpiął stały plus na pin 57 ( tak wyczytałem na necie ) i dlatego te wszystkie problemy
dzięki bardzo za zainteresowanie tematem
jeszcze takie pytanko, czy jest sens kupować coś takiego czy lepiej od razu zbierać kase na coś lepszego ? do tego oczywiście przejściówka na odb II
http://allegro.pl/kabel-interfejs-vag-c ... 46565.html
nie wiem jak z jakością takich urządzeń jeśli ma się rozlecieć po tygodniu to wole kupić raz a dobrze.
Jeśli ktoś z okolic krosna ( może rzeszowa )ma sprzęt i potrafi zczytać mi te błędy to chętnie nawiąże współpracę.