Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] tryb awaryjny brak mocy ... potrzebna pomoc :)

ODPOWIEDZ
danielderen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 gru 2010, 08:13
Lokalizacja: sanok ...

[1.9TDI 1Z] tryb awaryjny brak mocy ... potrzebna pomoc :)

Post autor: danielderen » 27 sty 2012, 17:57

witam
potrzebuje pomocy przy audi b4 1.9tdi, komputer bosch.
Problem polega na tym że auto nie ma mocy - check zapala się jakieś 15 s po odpaleniu silnika, brak regulacji kąta wtrysku ( klepie, po przestawieniu pompy silnik ucichł ale gdy ostygł można było zapomnieć o odpaleniu , po wyjęciu bezpiecznika z opisem motor - tego od strony akumulatora silnik pali ale znów klepie ), podmieniałem przepływomierz na 100 % sprawny - kompletnie żadnych zmian, oporność wtrysku sterującego 99 ohm. Auto miało coś namieszane z wężykami podciśnienia ( był problem z serwem więc ktoś zaślepił wężyki ) z tego co się orientuje było to potrzebne do egr ? egr został zaślepiony ale nie wiem czy podciśnienie nie ma być jeszcze gdzieś podpięte.
Jest to pierwszy tdi w moich rękach, kuzyn ma ten sam silnik u niego po odpięciu wtyczki od czujnika temp świece grzeją dłużej i odpala - mój po tym zabiegu nie odpala wcale.
Najprostsza rzecz jechać na komputer ... problem w tym że w okolicy nikt nie chce się za to zabrać ;/
Bardzo możliwe że auto ma coś namieszane w kablach ... będę wdzięczny za wszystkie sugestie mogące pomóc w rozwiązaniu problemu.

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 27 sty 2012, 18:19

danielderen poszukaj kogoś na podmiankę kompa sterującego, miałem podobne objawy i był padnięty ecu po wymianie kompa problemy się straciły, co do kosztów to taki kompa jakieś 150 zł
Tylko musisz do podmianki mieć taki sam tzn takie same oznaczenie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 sty 2012, 18:53

Mortiis pisze: co do kosztów to taki kompa jakieś 150 zł
Prawdopodobnie masz coś z pompą wtryskową ,a dokładniej z przestawianiem dynamicznego kąta wtrysku ...Komp też mozliwy ,choć to już mniej prawdopodobne ...ale z drugiej strony zimne luty w kompach potrafią czynić cuda :-P ...zanim jednak kupisz takiego kompa ,podmień od kogoś na próbę ;-)

danielderen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 gru 2010, 08:13
Lokalizacja: sanok ...

Post autor: danielderen » 29 sty 2012, 13:51

w tyg mam jechac do jakiegos magika zobczymy co powie ...
wyleciał również katalizator - był dosyć okopcony ale zero zmian ;/

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 29 sty 2012, 15:44

danielderen zanim skorzystasz z "magika" podmień sobie kompa sterującego o zobacz jak będzie chodził.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 29 sty 2012, 16:46

A sprawdź wtyczkę 3pinową przy pompie, może zaśniedziało i nie łączy ;-)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 29 sty 2012, 18:14

Teraz to Ci chyba nie zapala, bo przestawiłeś za bardzo kąt wtrysku z tego co zrozumiałem. A co do checka to najlepszym rozwiązaniem będzie podłączenie pod kompa. Wejdź na znany portal aukcyjny i kup sobie kabelek. Wtedy będziesz mógł zdiagnozować autko sam i być może usunąć problem.

danielderen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 gru 2010, 08:13
Lokalizacja: sanok ...

Post autor: danielderen » 29 sty 2012, 20:29

kompa nie mam za bardzo od kogo ... ;/
wtyczka jest ok to już sprawdzałem ... na pierwszym pinie mam 12v i na 3 też a tam chyba nie powinno być cały czas 12 tylko się zmieniać
nad kabelkiem bardzo poważnie się zastanawiam ale jest to pierwsze auto przy którym jestem zmuszony robić coś takiego a jestem kompletnie zielony w temacie ;/ trochę czytałem i dużo ludzi pisze że problem jest się połączyć z boschem
co lepsze ... check zapalał się od kiedy mam to auto tzn ok miesiąca i potem tak świecił , dziś auto stało na polu kilka godzin jakieś -12 stopni, zapalam check jak zwykle po chwili zaświecił więc standard , auto chodzi na wolnych obrotach jakieś 5 min i check zgasł , różnicy w pracy silnika żadnej
będę próbował dostać się jeszcze do samego kompa może tam ktoś wpiął stały plus na pin 57 ( tak wyczytałem na necie ) i dlatego te wszystkie problemy
dzięki bardzo za zainteresowanie tematem
jeszcze takie pytanko, czy jest sens kupować coś takiego czy lepiej od razu zbierać kase na coś lepszego ? do tego oczywiście przejściówka na odb II
http://allegro.pl/kabel-interfejs-vag-c ... 46565.html
nie wiem jak z jakością takich urządzeń jeśli ma się rozlecieć po tygodniu to wole kupić raz a dobrze.
Jeśli ktoś z okolic krosna ( może rzeszowa )ma sprzęt i potrafi zczytać mi te błędy to chętnie nawiąże współpracę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl