Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 TDI 1Z] Tarcie klocków - krzywa tarcza?

ODPOWIEDZ
daniel26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2007, 10:51
Lokalizacja: Podkarpacie

[80 B4 TDI 1Z] Tarcie klocków - krzywa tarcza?

Post autor: daniel26 » 01 paź 2007, 13:52

Witam
Mam taki problem. Starły się klocki i zaczęło mi trzeć metalem. Wymieniłem na nowe i zaczęło strasznie trzeć w czasie jazdy. Czasami trze cały czas a czasami przerywa (tak jakby była krzywa tarcza). W czasie jazdy też czasami kierownica drga a czasami nie, z hamowaniem jest podobnie - jak hamuje ze 100km/h to rzuca kierownicą. Czy to będą tarcze, czy może się coś innego skrzywiło?
Z góry dzięki za info....

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 01 paź 2007, 13:57

na 99% masz krzywe tarcze, a czy przy tej wymianie klocków nie przetaczałeś ich. być morze jak je wrzucisz na tokarkę do coś da się z nich zrobić. przy pełnych tarczach minimalna grubość to 11mm. :idea:
jedno mnie dziwi to że czasami tak a czasami nie. może coś z zaciskami

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 01 paź 2007, 16:43

Pewnie masz ranty na tarczach i to Ci trze. Zobacz w jakim one są stanie, może należałoby je już wymienić. Mogą być też kiepskie klocki, które mają w sobie momentami twardszy materiał, jakieś zgrzane kamienie, węgiel, metal itp dziwne rzeczy.

polik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 23 sty 2007, 20:56

Post autor: polik69 » 01 paź 2007, 17:09

Napewno masz krzywe tarcze.Stare klocki byly ulożone do zużytej tarczy, nowe nie są . Przy wymianie klocków zaleca sie wymianę również tarcz hamulcowych. Proponuje zebys sie nie bawił w żadne przetaczanie tarcz. Wydasz pieniadze a wcale nie jest 100% gwarantowane ze tarcze bedą idealnie równe, ktos źle przetoczy i różnica grubości tarczy nie bedzie się mieścila w tolerancji i bedzie bić dalej.Tarcze nie są bardzo drogie. Przy zakładaniu tarcz, jesli to bedziesz robił sam, wyczysc dokładnie piaste.

Pozdrówka

daniel26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2007, 10:51
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: daniel26 » 02 paź 2007, 13:31

Jak wymieniałem klocki to faktycznie mam rant na całej tarczy i pewnie to tak trze. Do tego być może jeszcze są krzywe.
Dzięki za info
pozdro

dziq111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 05 maja 2007, 12:39
Lokalizacja: Bieruń woj. Slaskie

Post autor: dziq111 » 03 paź 2007, 00:14

no tak anikt ne pomyslal ze mogl sie tłoczek zatrzeć... bo jak by nie było klocki masz szersze i teraz praktycznie caly tloczek jest schowany a jak miales juz same balchy to byl wyciagniety a wtedy przewaznnie lubi sie go chwycic cos w radzaju korozji ... i wtedy po nacisnieciu pedalu chamulca tloczek nie wraca i chamuje caly czas... a tarcze to swoja droga:) u mnie tez bije ale to nie przez tarcze i klocki bo to jest calkowicie nowe komplet .. prawdobodobnie prowadnica zacisku.

TomekDj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 24 cze 2007, 18:23

Post autor: TomekDj » 03 paź 2007, 00:28

Koledzy ja mam podobny problem mianowicie niekiedy mi rzuca kierownicą przy hamowaniu a nawet ostatnio zaczęło mi huczeć jak jadę prosto i skręcę lekko kierownicą w prawo to huczy a jak odbije w lewo to przestaje i na tej prawej tarczy zrobiły mi się czarne kreski czy uszkodziła się tarcza czy to tylko klocki czy może ten tłoczek

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 paź 2007, 07:22

Jak tarcze są jeszcze grube to można ten rant zlikwidować i nie powinno nic trzeć natomiast co do bicia kiery to tak jak koledzy piszą krzywa tarcza ale jeszcze może być że, podczas wymiany zanieczyściła się piasta w miejscu osadzania tarczu hamulcowej i po doktęceniu koła i tarczy występuje bicie bo tarcza osiadła nieprawidłowo. Natomiast TomekDj u cibie opisany problem wskazuje raczej na zużyte łożysko koła. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl