Witam
Mam taki problem. Starły się klocki i zaczęło mi trzeć metalem. Wymieniłem na nowe i zaczęło strasznie trzeć w czasie jazdy. Czasami trze cały czas a czasami przerywa (tak jakby była krzywa tarcza). W czasie jazdy też czasami kierownica drga a czasami nie, z hamowaniem jest podobnie - jak hamuje ze 100km/h to rzuca kierownicą. Czy to będą tarcze, czy może się coś innego skrzywiło?
Z góry dzięki za info....
[80 B4 TDI 1Z] Tarcie klocków - krzywa tarcza?
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
Napewno masz krzywe tarcze.Stare klocki byly ulożone do zużytej tarczy, nowe nie są . Przy wymianie klocków zaleca sie wymianę również tarcz hamulcowych. Proponuje zebys sie nie bawił w żadne przetaczanie tarcz. Wydasz pieniadze a wcale nie jest 100% gwarantowane ze tarcze bedą idealnie równe, ktos źle przetoczy i różnica grubości tarczy nie bedzie się mieścila w tolerancji i bedzie bić dalej.Tarcze nie są bardzo drogie. Przy zakładaniu tarcz, jesli to bedziesz robił sam, wyczysc dokładnie piaste.
Pozdrówka
Pozdrówka
no tak anikt ne pomyslal ze mogl sie tłoczek zatrzeć... bo jak by nie było klocki masz szersze i teraz praktycznie caly tloczek jest schowany a jak miales juz same balchy to byl wyciagniety a wtedy przewaznnie lubi sie go chwycic cos w radzaju korozji ... i wtedy po nacisnieciu pedalu chamulca tloczek nie wraca i chamuje caly czas... a tarcze to swoja droga:) u mnie tez bije ale to nie przez tarcze i klocki bo to jest calkowicie nowe komplet .. prawdobodobnie prowadnica zacisku.
Koledzy ja mam podobny problem mianowicie niekiedy mi rzuca kierownicą przy hamowaniu a nawet ostatnio zaczęło mi huczeć jak jadę prosto i skręcę lekko kierownicą w prawo to huczy a jak odbije w lewo to przestaje i na tej prawej tarczy zrobiły mi się czarne kreski czy uszkodziła się tarcza czy to tylko klocki czy może ten tłoczek
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak tarcze są jeszcze grube to można ten rant zlikwidować i nie powinno nic trzeć natomiast co do bicia kiery to tak jak koledzy piszą krzywa tarcza ale jeszcze może być że, podczas wymiany zanieczyściła się piasta w miejscu osadzania tarczu hamulcowej i po doktęceniu koła i tarczy występuje bicie bo tarcza osiadła nieprawidłowo. Natomiast TomekDj u cibie opisany problem wskazuje raczej na zużyte łożysko koła. Pozdrawiam.