Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1Z] zimny odpala, a ciepły nie.

ODPOWIEDZ
ajus38

[b4 1.9tdi 1Z] zimny odpala, a ciepły nie.

Post autor: ajus38 » 31 sty 2012, 17:18

Witam
Mam problem z moim 1Z -teraz są mrozy po -20 stopni i zimny silnik odpala bez problemu -na początku przez pierwsze kilka sekund rzuca nim jak starym traktorem, ale potem ładnie równiutko pracuje. Przejadę nim jakieś kilkaset metrów, gaszę go, zaprowadzam dzieci do szkoły, wracam i wtedy jest problem -muszę porządnie -po kilkanaście sekund albo i dłużej nim pokręcić żeby raczył zaskoczyć. Świece wtedy się nie załączają. Od czego zacząć?

Pozdrawiam
Andrzej

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 sty 2012, 17:28

ajus38 pisze:Od czego zacząć?
do sprawdzenia kąt wtrysku, tu masz podobny temat 19tdi-1z-cieply-ciezko-zapala-t22807.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 sty 2012, 19:02

ajus38 pisze:Mam problem z moim 1Z -teraz są mrozy po -20 stopni i zimny silnik odpala bez problemu -na początku przez pierwsze kilka sekund rzuca nim jak starym traktorem, ale potem ładnie równiutko pracuje. Przejadę nim jakieś kilkaset metrów, gaszę go, zaprowadzam dzieci do szkoły, wracam i wtedy jest problem -muszę porządnie -po kilkanaście sekund albo i dłużej nim pokręcić żeby raczył zaskoczyć. Świece wtedy się nie załączają. Od czego zacząć?
PieterB pisze:do sprawdzenia kąt wtrysku,
Auto pod kompa ,odczytać ewentualne błędy ,sprawdzić dawkę ,no i kąt wtrysku ...choć gdy to była wina niewłasciwego kąta wtrysku ,to problem z odpaleniem byłby raczej na zimnym silniku ...

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 31 sty 2012, 19:59

MUNIOR, a czy występowałby ten problem,gdyby zamarzło paliwo w przewodzie idącym do filtra z baku?
ajus38 pisze:Przejadę nim jakieś kilkaset metrów
według mnie pompa zaciąga całe paliwo z filtra,właśnie przez ten krótki odcinek jady,po czym jest brak paliwa i samochód gaśnie lub nie chce zapalić.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 sty 2012, 20:52

sowa_81 pisze:a czy występowałby ten problem,gdyby zamarzło paliwo w przewodzie idącym do filtra z baku?
Jak juz zamarza ,co przy obecnie panujacych mrozach się zdarza ,to raczej na odcinku z filtra do pompy ,parafina staje na papierze właśnie w filtrze i mamy tzw.blokadę zimnego filtra ...ze zbiornika do filtra mało prawdopodobne bo sitko w smoku ma dość spore otwory ...co nie znaczy że nie zrobił sie na sitku korek z parafiny ,łatwo sprawdzić zaciągając paliwo bezpośrednio ze zbiornika ,i łatwo też usunąć ,dmuchajac w przewód zasilajacy z filtra do zbiornika...Przepływowe podgrzewacze paliwa panowie trzeba sobie montować ,jak mamy paliwo z różnych żródeł ,żeby nie było niespodzianek ,bo na ten beznadziejny pseudopodgrzewacz przy głowiczce filtra nie liczcie ...najlepsze elktryczne bo działają od razu ,w odróznieniu od wymiennikowych ,choć ja mam wymiennikowy(taki jak na foto ) ale swiadomie ,bo i tak podgrzewa mi ropke jeszcze przed odpaleniem silnika dzięki webasto

ajus38

Post autor: ajus38 » 01 lut 2012, 11:03

czyli czeka mnie zakup kabelków :)

Ale jest jeszcze jedna kwestia -problem jest na silniku niedogrzanym -po zgaszeniu dosłownie po kilku minutach od odpalenia zupełnie zimnego -właśnie taki "letni" nie chce odpalić -gdy jest za ciepły, żeby załączać świece i za zimny, by odpalić bez świec -bo zupełnie zimny (przy -20 st. mrozu) odpala bez problemu, dobrze nagrzany też pali na dotyk.
A może padł jakiś czujnik temperatury od załączania świec? jest coś takiego?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 01 lut 2012, 11:47

Podłączysz komputer to zobaczysz czy wywali błąd czujnika temperatury

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 01 lut 2012, 21:51

Przecie z zetorów ludzie się śmieją, że łatwiej odpalają poniżej 5 stopni niż powyżej :-D Kilkaset metrów... to jaka jest temp płynu po zatrzymaniu silnika? (bo przecież od tego zależy grzanie świec) 10-20 stopni? :-) A powietrze niestety nadal "mroźne", jak i paliwo, więc klekot jak to klekot - musi podbić sobie temp w komorze spalania bez świec. Ja nie widzę problemu, o ile kręcenie nie trwa dłużej niż 3-5 obrotów wałem ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lut 2012, 22:08

BorysTDI pisze:Przecie z zetorów ludzie się śmieją, że łatwiej odpalają poniżej 5 stopni niż powyżej
Widocznie ci co się śmieją ,mieli do czynienia tylko z '"chorymi "zetorami :mrgreen: bo zdrowe ,w tym i mój , palą tak samo zimą i latem :-P

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 02 lut 2012, 18:34

Mariusz mi głównie chodziło o tą cienką granicę ok 5 stopni, kiedy to świece jeszcze nie grzeją, a temp powietrza/paliwa jest niska, dodatkowo zasys powietrza przy suwie ssania i kolejne obniżenie temp. Nie zaprzeczam jednak, że zdrowy TDI'k nie ma innego wyjścia jak odpalić, nieco niedopatrzony natomiast będzie strzelał fochy :-)

Awatar użytkownika
Popularny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2012, 18:08

Post autor: Popularny » 02 lut 2012, 20:45

Może to wina komputera, który podaje za małą dawkę paliwa na ciepły silnik. Jeżeli jest zimny dawkowanie jest właściwe. Odpalając go po kilkakrotnej próbie idzie góra spalin, czy normalnie z rury kopci.

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 03 lut 2012, 16:33

A ja powiem inaczej wymień filtr paliwa i po problemie ja 2 dni temu to samo przerabiałem w moim passacie b4 jak był zimny odpalony to ok jak chwile pochodził paliwo sie tak pieniło w przedodzie od filtra do pompy że jak zgasiłem po nie długim czasie to długo musiałem kręcic żeby odpalił natomiast jak juz silnik sie rozgrzał i filtr rozgrzał sie od temp w komorze silnikowej problem znikał , wymieniłem filtr i jest cacy .
Zobacz jak odpalisz na zimno to w przewodzie jest piana a jak juz jest dobrze rozgrzana komora silnika to piany nie ma , Jak zgasi sie z ta piana silnik to widac jak wszystko sie cofa w przewodzie. No i do tego jak jest piana to silnik sie trzęsie jak galareta.
pozdro

Janek504
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 mar 2009, 21:25
Lokalizacja: 12-100 szczytno

Post autor: Janek504 » 20 mar 2012, 22:16

Na mój gust, to winna może być pompa wysokiego ciśnienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl