audi achtzig avant by dydo, powrót do przeszłosci.
Kolczat a Ty wiesz jak jest zbudowana turbosprężarka i jak powinien taki układ wyglądać?
Idź do garażu otwórz maskę i powiedz mi kto ma rację
Tak w ogóle to na Discovery Chanel w fanach 4 kółek pokazują teraz Audi Quattro
Idź do garażu otwórz maskę i powiedz mi kto ma rację
Tak w ogóle to na Discovery Chanel w fanach 4 kółek pokazują teraz Audi Quattro
Ostatnio zmieniony 30 sty 2012, 12:35 przez !StaSiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolczat czytaj ze zrozumieniem...
Turbo zasysa powietrze, które jest tłoczone pod ciśnieniem wężami do IC. Tam te powietrze jest chłodzone i leci dalej wężami do kolektora ssącego i wtłaczane jest do komory spalania. W wyniku eksplozji mieszanki paliwowo-powietrznej powstają gorące spaliny, które wydostają się przez kolektor wydechowy, po drodze napędzają wcześniej wspomniane turbo i wydostają się do atmosfery przez wydech.
Prościej już Ci wytłumaczyć nie mogę.
Turbo zasysa powietrze, które jest tłoczone pod ciśnieniem wężami do IC. Tam te powietrze jest chłodzone i leci dalej wężami do kolektora ssącego i wtłaczane jest do komory spalania. W wyniku eksplozji mieszanki paliwowo-powietrznej powstają gorące spaliny, które wydostają się przez kolektor wydechowy, po drodze napędzają wcześniej wspomniane turbo i wydostają się do atmosfery przez wydech.
Prościej już Ci wytłumaczyć nie mogę.
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
!StaSiu, dobrze to rozkminiasz ale IC jest po to by chłodzić to powietrze aby w jak najniższej temperaturze docierało do kolektora... Dlatego IC ma bardzo duże znaczenie jeśli patrząc na dym, gdyż im masz mniejszą temperaturę na dolocie tym lepsze spalanie a co za tym idzie mniej dymu Oczywiście trzeba odpowiednio podlać paliwem...
Co do programu jaki ma dydo to moim zdanie spokojnie i do 216 on jest w sam raz Laga ma od spodu tak ze paliwa jest sporo podlane więc do AFNów będzie jak znalazł. Ja mam u siebie program pod AFN ale jest on także przygotowany pod 216 :->
Co do programu jaki ma dydo to moim zdanie spokojnie i do 216 on jest w sam raz Laga ma od spodu tak ze paliwa jest sporo podlane więc do AFNów będzie jak znalazł. Ja mam u siebie program pod AFN ale jest on także przygotowany pod 216 :->
tak panowie wy wszyscy walili byście ICki na pół przodu tylko po co ? nie lepiej zmierzyć temperaturę zasysanego powietrza i sprawdzić czy faktycznie większy icek jest potrzebny ?
Osobiście znam osobę która ma 160 koni w 1.9 TDI na seryjnym Icku zrobił tylko lepszą kierownice powietrza na nią i w zupełności wystarcza. To nie benzyna że ma naprawdę duże ciśnienie doładowania.
P.S kolczat wymiękłem
Osobiście znam osobę która ma 160 koni w 1.9 TDI na seryjnym Icku zrobił tylko lepszą kierownice powietrza na nią i w zupełności wystarcza. To nie benzyna że ma naprawdę duże ciśnienie doładowania.
P.S kolczat wymiękłem
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
meir, dobrze gada polać mu <ok> jestem tego samego zdania na co komu w TDI IC`ek na pół zderzaka jak turbo nie da rady go napompować bo ciśnienie jakie turbo będzie ładować nie będzie wyższe niż 2 bary chyba żeby jeszcze turbo od Scani wsadzić :lol: . Zajrzyjcie no chłopcy Kolczat, i !StaSiu, pod machę jakiegoś a4 nawet ze 150 kucykami w serii jaki tam jest mały IC`ek i wtedy rozkminicie czy w 1Z`cie potrzebny jest większy. Jeśli już zakładać podłużny za zdesiem to tylko dla wyglądu ale o podobnej pojemności do tego co fabryka wsadziła
Kolczat jesteś the best <ok> fajnie się było pośmiać z tych kilku postów, ale nikt nie urodził się fenomenem i skądś trzeba wiedzę czerpać, od tego jest forum.
Kolczat jesteś the best <ok> fajnie się było pośmiać z tych kilku postów, ale nikt nie urodził się fenomenem i skądś trzeba wiedzę czerpać, od tego jest forum.
dla wyjaśnienia IC nie pobiera powietrza tylko turbo i wtłacza go do kolektora ssącego przez IC którego rolą jest chłodzenie tego powietrza. Chyba napisałem dość jasno a jeśli nie to rysunek od !StaSia, wszystko pokazuje.Kolczat pisze:to skad IC pobiera powietrze?
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
tak mialem bledne pojecie o ukladzie doladowania turbosprezarki, ale na cale szczescie juz wiem i dlaej glupot opowiadl nie bede ICka jezeli kiedys wsadze to oczywiscie ze dla wygaldau, nic innego mnie nie interesuje :mrgreen:
...tak pozatym to mysle ze mozemy skonczyc ten zbedny temat u Krzyska, bo on pewnie i tak duzego IC nie wsadzi
...tak pozatym to mysle ze mozemy skonczyc ten zbedny temat u Krzyska, bo on pewnie i tak duzego IC nie wsadzi
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Ok zgodzę się z Tobą tylko że patrząc w ETKĘ mamy np 1 rodzaj IC`ka dla kilku silników o różnych mocach i stąd ten efekt słabnięcia w upale. Ale inżynierowie tak to przeliczyli że przeciętnemu użytkownikowi to wystarczy a że znajdzie się grupka ludzi która np: ze swojej 90-konnej A3 będzie chciała zrobić wyścigówkę to już nie pomyśleli tylko zrobili np: S3 :mrgreen: ogólnie temat rzeka tak jak już napisałeś i nie ma się co nawet szarpać o to.gornik pisze:wampir1988, nie zgodzę się z Tobą w VAGowskich PD o mocy 130 PS mały ICek
nie wyrabia w upały i ewidentnie auto puchnie, dużo gorzej jeździ niż przy niższych temperaturach.
A np. taki 150 PS ARL ma już centralny IC fabrycznie. Temat rzeka.
Najlepiej byłoby przeliczyć zapotrzebowanie silnika na powietrze po dokonanych modach i wtedy było by wiadomo jaki duży IC zastosować. Tylko komu będzie chciało się to zrobić lepiej wsadzić duży bo ładnie wygląda i czasami nawet nie zaszkodzi a pomoże :mrgreen:
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia