Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

audi achtzig avant by dydo, powrót do przeszłosci.

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 sty 2012, 12:08

zimna strona napedza silnik doladowanym cisnieniem powietrza, ciepla strona jest ogrzewana czescia spalin z koelktora wydechowego i czesc z tych spalin jest zasysana do IC w celu chlodzenia, z Twojej teorii, to skad IC pobiera powietrze?

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 30 sty 2012, 12:14

Kolczat a Ty wiesz jak jest zbudowana turbosprężarka i jak powinien taki układ wyglądać?
Idź do garażu otwórz maskę i powiedz mi kto ma rację :-P

Obrazek

Tak w ogóle to na Discovery Chanel w fanach 4 kółek pokazują teraz Audi Quattro ;-)
Ostatnio zmieniony 30 sty 2012, 12:35 przez !StaSiu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 sty 2012, 12:24

no coz to Ty mi nie odpowiedziales na pytanie

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 30 sty 2012, 12:27

Turbo zasysa powietrze, które pod ciśnieniem jest tłoczone przez IC do kolektora ssącego.
Pokaż mi, w którym miejscu IC chłodzi część spalin.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 sty 2012, 12:33

podobnie jak chlodnica cieczy, w rukach przez ktore przeplywa... to IC tloczy powietrze do turbiny?

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 30 sty 2012, 12:41

Kolczat czytaj ze zrozumieniem...
Turbo zasysa powietrze, które jest tłoczone pod ciśnieniem wężami do IC. Tam te powietrze jest chłodzone i leci dalej wężami do kolektora ssącego i wtłaczane jest do komory spalania. W wyniku eksplozji mieszanki paliwowo-powietrznej powstają gorące spaliny, które wydostają się przez kolektor wydechowy, po drodze napędzają wcześniej wspomniane turbo i wydostają się do atmosfery przez wydech.

Prościej już Ci wytłumaczyć nie mogę.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 sty 2012, 12:49

!StaSiu, dobrze to rozkminiasz ale IC jest po to by chłodzić to powietrze aby w jak najniższej temperaturze docierało do kolektora... Dlatego IC ma bardzo duże znaczenie jeśli patrząc na dym, gdyż im masz mniejszą temperaturę na dolocie tym lepsze spalanie a co za tym idzie mniej dymu ;-) Oczywiście trzeba odpowiednio podlać paliwem...

Co do programu jaki ma dydo to moim zdanie spokojnie i do 216 on jest w sam raz ;-) Laga ma od spodu tak ze paliwa jest sporo podlane więc do AFNów będzie jak znalazł. Ja mam u siebie program pod AFN ale jest on także przygotowany pod 216 :->

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 sty 2012, 12:49

teraz mi sie otworzyl schemat i wszystko jest jasne i wyrazne, dzieki za nowe doswiadczenia :mrgreen:

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 30 sty 2012, 12:52

Niki20 pisze:!StaSiu, dobrze to rozkminiasz ale IC jest po to by chłodzić to powietrze aby w jak najniższej temperaturze docierało do kolektora...
No cały czas o tym mówię :-P
Kolczat <piwo>

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 30 sty 2012, 18:48

tak panowie wy wszyscy walili byście ICki na pół przodu :) tylko po co ? nie lepiej zmierzyć temperaturę zasysanego powietrza i sprawdzić czy faktycznie większy icek jest potrzebny ?

Osobiście znam osobę która ma 160 koni w 1.9 TDI na seryjnym Icku zrobił tylko lepszą kierownice powietrza na nią i w zupełności wystarcza. To nie benzyna że ma naprawdę duże ciśnienie doładowania.

P.S kolczat wymiękłem :)

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 31 sty 2012, 22:50

meir, dobrze gada polać mu <ok> jestem tego samego zdania na co komu w TDI IC`ek na pół zderzaka jak turbo nie da rady go napompować bo ciśnienie jakie turbo będzie ładować nie będzie wyższe niż 2 bary chyba żeby jeszcze turbo od Scani wsadzić :lol: . Zajrzyjcie no chłopcy Kolczat, i !StaSiu, pod machę jakiegoś a4 nawet ze 150 kucykami w serii jaki tam jest mały IC`ek i wtedy rozkminicie czy w 1Z`cie potrzebny jest większy. Jeśli już zakładać podłużny za zdesiem to tylko dla wyglądu ale o podobnej pojemności do tego co fabryka wsadziła :D

Kolczat jesteś the best <ok> fajnie się było pośmiać z tych kilku postów, ale nikt nie urodził się fenomenem i skądś trzeba wiedzę czerpać, od tego jest forum.
Kolczat pisze:to skad IC pobiera powietrze?
dla wyjaśnienia IC nie pobiera powietrza tylko turbo i wtłacza go do kolektora ssącego przez IC którego rolą jest chłodzenie tego powietrza. Chyba napisałem dość jasno a jeśli nie to rysunek od !StaSia, wszystko pokazuje.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 31 sty 2012, 22:52

wampir1988, nie zgodzę się z Tobą w VAGowskich PD o mocy 130 PS mały ICek
nie wyrabia w upały i ewidentnie auto puchnie, dużo gorzej jeździ niż przy niższych temperaturach.
A np. taki 150 PS ARL ma już centralny IC fabrycznie. Temat rzeka.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 31 sty 2012, 23:03

tak mialem bledne pojecie o ukladzie doladowania turbosprezarki, ale na cale szczescie juz wiem i dlaej glupot opowiadl nie bede :-P ICka jezeli kiedys wsadze to oczywiscie ze dla wygaldau, nic innego mnie nie interesuje :mrgreen:

...tak pozatym to mysle ze mozemy skonczyc ten zbedny temat u Krzyska, bo on pewnie i tak duzego IC nie wsadzi

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 31 sty 2012, 23:27

gornik pisze:wampir1988, nie zgodzę się z Tobą w VAGowskich PD o mocy 130 PS mały ICek
nie wyrabia w upały i ewidentnie auto puchnie, dużo gorzej jeździ niż przy niższych temperaturach.
A np. taki 150 PS ARL ma już centralny IC fabrycznie. Temat rzeka.
Ok zgodzę się z Tobą tylko że patrząc w ETKĘ mamy np 1 rodzaj IC`ka dla kilku silników o różnych mocach i stąd ten efekt słabnięcia w upale. Ale inżynierowie tak to przeliczyli że przeciętnemu użytkownikowi to wystarczy a że znajdzie się grupka ludzi która np: ze swojej 90-konnej A3 będzie chciała zrobić wyścigówkę to już nie pomyśleli tylko zrobili np: S3 :mrgreen: ogólnie temat rzeka tak jak już napisałeś i nie ma się co nawet szarpać o to.
Najlepiej byłoby przeliczyć zapotrzebowanie silnika na powietrze po dokonanych modach i wtedy było by wiadomo jaki duży IC zastosować. Tylko komu będzie chciało się to zrobić lepiej wsadzić duży bo ładnie wygląda i czasami nawet nie zaszkodzi a pomoże :mrgreen:

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 31 sty 2012, 23:32

Kolczat pisze:ukladzie doladowania turbosprezarki
hehe tak też lepiej nigdzie nie pisz :lol: bo od kiedy to turbosprężarka ma układ doładowania :?: Najlepiej prosto z mostu "o układzie dolotowym w turbohaśplu" tylko się nie obraź, że tak wyłapuje błędy bo nie robię tego złośliwie <piwo>

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl