Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

audi achtzig avant by dydo, powrót do przeszłosci.

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 sty 2012, 12:08

zimna strona napedza silnik doladowanym cisnieniem powietrza, ciepla strona jest ogrzewana czescia spalin z koelktora wydechowego i czesc z tych spalin jest zasysana do IC w celu chlodzenia, z Twojej teorii, to skad IC pobiera powietrze?

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 30 sty 2012, 12:14

Kolczat a Ty wiesz jak jest zbudowana turbosprężarka i jak powinien taki układ wyglądać?
Idź do garażu otwórz maskę i powiedz mi kto ma rację :-P

Obrazek

Tak w ogóle to na Discovery Chanel w fanach 4 kółek pokazują teraz Audi Quattro ;-)
Ostatnio zmieniony 30 sty 2012, 12:35 przez !StaSiu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 sty 2012, 12:24

no coz to Ty mi nie odpowiedziales na pytanie

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 30 sty 2012, 12:27

Turbo zasysa powietrze, które pod ciśnieniem jest tłoczone przez IC do kolektora ssącego.
Pokaż mi, w którym miejscu IC chłodzi część spalin.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 sty 2012, 12:33

podobnie jak chlodnica cieczy, w rukach przez ktore przeplywa... to IC tloczy powietrze do turbiny?

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 30 sty 2012, 12:41

Kolczat czytaj ze zrozumieniem...
Turbo zasysa powietrze, które jest tłoczone pod ciśnieniem wężami do IC. Tam te powietrze jest chłodzone i leci dalej wężami do kolektora ssącego i wtłaczane jest do komory spalania. W wyniku eksplozji mieszanki paliwowo-powietrznej powstają gorące spaliny, które wydostają się przez kolektor wydechowy, po drodze napędzają wcześniej wspomniane turbo i wydostają się do atmosfery przez wydech.

Prościej już Ci wytłumaczyć nie mogę.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 sty 2012, 12:49

!StaSiu, dobrze to rozkminiasz ale IC jest po to by chłodzić to powietrze aby w jak najniższej temperaturze docierało do kolektora... Dlatego IC ma bardzo duże znaczenie jeśli patrząc na dym, gdyż im masz mniejszą temperaturę na dolocie tym lepsze spalanie a co za tym idzie mniej dymu ;-) Oczywiście trzeba odpowiednio podlać paliwem...

Co do programu jaki ma dydo to moim zdanie spokojnie i do 216 on jest w sam raz ;-) Laga ma od spodu tak ze paliwa jest sporo podlane więc do AFNów będzie jak znalazł. Ja mam u siebie program pod AFN ale jest on także przygotowany pod 216 :->

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 sty 2012, 12:49

teraz mi sie otworzyl schemat i wszystko jest jasne i wyrazne, dzieki za nowe doswiadczenia :mrgreen:

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 30 sty 2012, 12:52

Niki20 pisze:!StaSiu, dobrze to rozkminiasz ale IC jest po to by chłodzić to powietrze aby w jak najniższej temperaturze docierało do kolektora...
No cały czas o tym mówię :-P
Kolczat <piwo>

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 30 sty 2012, 18:48

tak panowie wy wszyscy walili byście ICki na pół przodu :) tylko po co ? nie lepiej zmierzyć temperaturę zasysanego powietrza i sprawdzić czy faktycznie większy icek jest potrzebny ?

Osobiście znam osobę która ma 160 koni w 1.9 TDI na seryjnym Icku zrobił tylko lepszą kierownice powietrza na nią i w zupełności wystarcza. To nie benzyna że ma naprawdę duże ciśnienie doładowania.

P.S kolczat wymiękłem :)

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 31 sty 2012, 22:50

meir, dobrze gada polać mu <ok> jestem tego samego zdania na co komu w TDI IC`ek na pół zderzaka jak turbo nie da rady go napompować bo ciśnienie jakie turbo będzie ładować nie będzie wyższe niż 2 bary chyba żeby jeszcze turbo od Scani wsadzić :lol: . Zajrzyjcie no chłopcy Kolczat, i !StaSiu, pod machę jakiegoś a4 nawet ze 150 kucykami w serii jaki tam jest mały IC`ek i wtedy rozkminicie czy w 1Z`cie potrzebny jest większy. Jeśli już zakładać podłużny za zdesiem to tylko dla wyglądu ale o podobnej pojemności do tego co fabryka wsadziła :D

Kolczat jesteś the best <ok> fajnie się było pośmiać z tych kilku postów, ale nikt nie urodził się fenomenem i skądś trzeba wiedzę czerpać, od tego jest forum.
Kolczat pisze:to skad IC pobiera powietrze?
dla wyjaśnienia IC nie pobiera powietrza tylko turbo i wtłacza go do kolektora ssącego przez IC którego rolą jest chłodzenie tego powietrza. Chyba napisałem dość jasno a jeśli nie to rysunek od !StaSia, wszystko pokazuje.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 31 sty 2012, 22:52

wampir1988, nie zgodzę się z Tobą w VAGowskich PD o mocy 130 PS mały ICek
nie wyrabia w upały i ewidentnie auto puchnie, dużo gorzej jeździ niż przy niższych temperaturach.
A np. taki 150 PS ARL ma już centralny IC fabrycznie. Temat rzeka.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 31 sty 2012, 23:03

tak mialem bledne pojecie o ukladzie doladowania turbosprezarki, ale na cale szczescie juz wiem i dlaej glupot opowiadl nie bede :-P ICka jezeli kiedys wsadze to oczywiscie ze dla wygaldau, nic innego mnie nie interesuje :mrgreen:

...tak pozatym to mysle ze mozemy skonczyc ten zbedny temat u Krzyska, bo on pewnie i tak duzego IC nie wsadzi

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 31 sty 2012, 23:27

gornik pisze:wampir1988, nie zgodzę się z Tobą w VAGowskich PD o mocy 130 PS mały ICek
nie wyrabia w upały i ewidentnie auto puchnie, dużo gorzej jeździ niż przy niższych temperaturach.
A np. taki 150 PS ARL ma już centralny IC fabrycznie. Temat rzeka.
Ok zgodzę się z Tobą tylko że patrząc w ETKĘ mamy np 1 rodzaj IC`ka dla kilku silników o różnych mocach i stąd ten efekt słabnięcia w upale. Ale inżynierowie tak to przeliczyli że przeciętnemu użytkownikowi to wystarczy a że znajdzie się grupka ludzi która np: ze swojej 90-konnej A3 będzie chciała zrobić wyścigówkę to już nie pomyśleli tylko zrobili np: S3 :mrgreen: ogólnie temat rzeka tak jak już napisałeś i nie ma się co nawet szarpać o to.
Najlepiej byłoby przeliczyć zapotrzebowanie silnika na powietrze po dokonanych modach i wtedy było by wiadomo jaki duży IC zastosować. Tylko komu będzie chciało się to zrobić lepiej wsadzić duży bo ładnie wygląda i czasami nawet nie zaszkodzi a pomoże :mrgreen:

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 31 sty 2012, 23:32

Kolczat pisze:ukladzie doladowania turbosprezarki
hehe tak też lepiej nigdzie nie pisz :lol: bo od kiedy to turbosprężarka ma układ doładowania :?: Najlepiej prosto z mostu "o układzie dolotowym w turbohaśplu" tylko się nie obraź, że tak wyłapuje błędy bo nie robię tego złośliwie <piwo>

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl