Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] stuki w rozgrzanym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
sw35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 04 maja 2007, 20:21
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Głogów

[B4 2.0 ABK] stuki w rozgrzanym silniku

Post autor: sw35 » 01 paź 2007, 20:33

Witam. Mój problem jest następujący. Kiedy odpalam zimny silnik i jeżdże autem dopóki silnik nie rozgrzeje się do wymaganej temperatury to wszystko jest o.k. Kiedy zgasze rozgrzane auto i po chwili odpalam ponownie to słychać przez dosłownie sekundę takie metaliczne stuknięcie z okolicy głowicy. Kiedy rozpędzam sie płynnie i spokojnie jest o.k. Kiedy przy około 2 tyś. obrotów wcisne gaz do dechy wtedy na każdym biegu słychać to metaliczne stukanie do momentu aż auto nie wejdzie na wyższe obroty (powyżej 3 tyś) i wtedy znowu jest cisza. Kiedy jadę stałą prędkością stukania nie ma, pojawia się po wdepnięciu gazu w podłogę. Wie Ktoś może co to za objawy???

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 01 paź 2007, 20:39

Wydaje mi sie ze jest to coś podobnego do problemu jaki miał DOC (zapłon ) albo zbyt uboga mieszanka , czyli za niskie ciśnienie w układzie :-/

Awatar użytkownika
sw35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 04 maja 2007, 20:21
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Głogów

Post autor: sw35 » 01 paź 2007, 20:57

Byłem u diagnostyka, poustawiał wszystko i według niego wszystko jest o.k. Nie wiem już co mam z tym robić.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 01 paź 2007, 21:10

sw35, stukanie zaraz po odpaleniu silnika, metaliczny stukot to może byc efekt nie trzymajacych oleju szklanek ( jednej szklanki ), ale dziać się to powinno głownie rano po długim postoju.

Jeśli chodzi i granie zaworów/panewek podczas przyśpieszania, obciążania nagłego motoru z niskich obrotów to wskazywałoby na źle ustawiony zapłon ( od tego zacznij ) lub uszkodzonego czujnika spalania stukowego.


pzdr.

Awatar użytkownika
sw35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 04 maja 2007, 20:21
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Głogów

Post autor: sw35 » 01 paź 2007, 21:25

sęk w tym, że gdy auto odpalam po dłuższym postoju to wszystk jest w porządku. Sprawdze jeszcze ten czujnik spalania stukowego.

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 01 paź 2007, 21:45

u mnie tak było w ostatnim tygodniu życia silnika (jakaś panewka poszła wkońcu), na początku stukał tylko w określonym wąskim paśmie obrotów przy przyspieszaniu, ale z dnia na dzień stukał przy szerszym zakresie obrotów, aż wkońcu sie rozleciał i nie stukal, tylko chodził głośniej niż traktor, tylko u mnie zanim sie rozgrzał to chodził jakby na 3 cylindry

Awatar użytkownika
sw35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 04 maja 2007, 20:21
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Głogów

Post autor: sw35 » 10 paź 2007, 15:54

Problem ze stukami został rozwiązany. Diagnostyk opóżnił mi zapłon o 2 stopnie i nastała cisza. Auto pali i przyśpiesza normalnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl