[B4 2.0 ABK] stuki w rozgrzanym silniku
- sw35
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 maja 2007, 20:21
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Głogów
[B4 2.0 ABK] stuki w rozgrzanym silniku
Witam. Mój problem jest następujący. Kiedy odpalam zimny silnik i jeżdże autem dopóki silnik nie rozgrzeje się do wymaganej temperatury to wszystko jest o.k. Kiedy zgasze rozgrzane auto i po chwili odpalam ponownie to słychać przez dosłownie sekundę takie metaliczne stuknięcie z okolicy głowicy. Kiedy rozpędzam sie płynnie i spokojnie jest o.k. Kiedy przy około 2 tyś. obrotów wcisne gaz do dechy wtedy na każdym biegu słychać to metaliczne stukanie do momentu aż auto nie wejdzie na wyższe obroty (powyżej 3 tyś) i wtedy znowu jest cisza. Kiedy jadę stałą prędkością stukania nie ma, pojawia się po wdepnięciu gazu w podłogę. Wie Ktoś może co to za objawy???
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
sw35, stukanie zaraz po odpaleniu silnika, metaliczny stukot to może byc efekt nie trzymajacych oleju szklanek ( jednej szklanki ), ale dziać się to powinno głownie rano po długim postoju.
Jeśli chodzi i granie zaworów/panewek podczas przyśpieszania, obciążania nagłego motoru z niskich obrotów to wskazywałoby na źle ustawiony zapłon ( od tego zacznij ) lub uszkodzonego czujnika spalania stukowego.
pzdr.
Jeśli chodzi i granie zaworów/panewek podczas przyśpieszania, obciążania nagłego motoru z niskich obrotów to wskazywałoby na źle ustawiony zapłon ( od tego zacznij ) lub uszkodzonego czujnika spalania stukowego.
pzdr.
u mnie tak było w ostatnim tygodniu życia silnika (jakaś panewka poszła wkońcu), na początku stukał tylko w określonym wąskim paśmie obrotów przy przyspieszaniu, ale z dnia na dzień stukał przy szerszym zakresie obrotów, aż wkońcu sie rozleciał i nie stukal, tylko chodził głośniej niż traktor, tylko u mnie zanim sie rozgrzał to chodził jakby na 3 cylindry