Witam.
Mam taki problem:od wczoraj nie mogę uruchomić mojej Audi(miałem już słaby akumulator i silnik się trochę zapowietrza bo widać jak idą bąbelki z filtra do pompy co utrudnia rozruch).Dziś naładowałem akumulator i znowu kręciłem aż aku się rozładowywał. W końcu wstawiłem nowy akumulator i jakoś słabo kręcił ten silnik, aż po chwili rozrusznik w ogóle przestał reagować na przekręcenie kluczyka(kontrolki nie przygasają). Tylko co dziwne gdy przekręcam kluczykiem w pozycję "start" włącza się pompka od obiegu płynu chłodniczego :shock: . Trochę postukałem w rozrusznik i elektromagnes , ale po tym tylko coś w rozruszniku cykneło raz i nic więcej, ale gdy w rozruszniku coś pyknęło to wtedy ta pompka się nie włączyła-gdy cyknięcie ustało od razu pompka się włączyła.Nie wiem co ma jedno do drugiego :?: Nie wiem czy rozrusznik siadł od tego kręcenia(co z nim się stało :?: ) Z tego co widziałem, wyjęcie go to nie jest taka prosta sprawa. Także proszę o pomoc bo bez tego nie ma jazdy
Z góry dziękuje za pomoc
[B4 1.9TD AAZ] Brak reakcji rozrusznika
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Problemy usuwa się odrazu a nie jeździ do oporu.
Jak długo kreciłeś rozrusznikiem to mogłeś go spalić. Co się dzieje jak podasz plusa na wsuwke przy rozruszniku (na elektromagnes)? Tylko wcześniej wrzuć na luz i przekręć kluczyk żeby kontrolki świeciły. Odpala?
nie wiem jak jest sterowana ta pompka więc się nie wypowiadam.
Jak długo kreciłeś rozrusznikiem to mogłeś go spalić. Co się dzieje jak podasz plusa na wsuwke przy rozruszniku (na elektromagnes)? Tylko wcześniej wrzuć na luz i przekręć kluczyk żeby kontrolki świeciły. Odpala?
nie wiem jak jest sterowana ta pompka więc się nie wypowiadam.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Dziś już problem rozwiązałem.
Mianowicie wyjąłem rozrusznik, rozkręciłem go i okazało się że jeden przewód idący do szczotki się upalił i to była przyczyna braku reakcji rozrusznika. Od razu sprawdziłem stan szczotek, dwóch prawie już nie było, także kupiłem cały zestaw ze szczotkami, wyczyściłem od razu komutator i wszystko zmontowałem i śmiga jak ta la la <ok>
Od razu widać różnicę w kręceniu silnika.
Jeszcze wymienię filtr paliwa bo widać jak idą pęcherze powietrza.Moją Audi kupiłem w sierpniu i sprzedający mówił że wszystkie filtry wymieniał w lipcu(po olejowym było widać że był świeżo założony, także uwierzyłem że i paliwowy też), dlatego nie wymieniałem go przed zimą. Ale teraz na pewno to zrobię
Mianowicie wyjąłem rozrusznik, rozkręciłem go i okazało się że jeden przewód idący do szczotki się upalił i to była przyczyna braku reakcji rozrusznika. Od razu sprawdziłem stan szczotek, dwóch prawie już nie było, także kupiłem cały zestaw ze szczotkami, wyczyściłem od razu komutator i wszystko zmontowałem i śmiga jak ta la la <ok>
Od razu widać różnicę w kręceniu silnika.
Jeszcze wymienię filtr paliwa bo widać jak idą pęcherze powietrza.Moją Audi kupiłem w sierpniu i sprzedający mówił że wszystkie filtry wymieniał w lipcu(po olejowym było widać że był świeżo założony, także uwierzyłem że i paliwowy też), dlatego nie wymieniałem go przed zimą. Ale teraz na pewno to zrobię