[B4 2.0 ABT LPG]Kilka problemow
[B4 2.0 ABT LPG]Kilka problemow
Witam, jestem nowy i prosze o wyrozumialosc bo nie wiem czy w dobrym dziale bede opisywac swoj problem
Zaczne od tego ze nie znam sie za dobrze na naprawie samochodow wiec prosilbym o w miare zrozumiale rozwiazanie mojego problemu problemow mam kilka dlatego nie bede zakladac kilku tematow tylko opisze wszystkow w tym jednym.
Samochod to Audi 80 B4 2.0 90KM Sedan 1994r. ABT Benzyna + LPG
1. Wydaje mi sie ze auto zbyt duzo pali, kupilem je ze 2 miesiace temu, i od poczatku pali mniej wiecej tyle samo, poprzedni wlasciciel twierdzil ze pali okolo 10l/100km, z moich obliczen jednak wynika, auto na za tankowanej do pelna butli okolo 38L w trasie pali okolo 11l/100km tu niemam zastrzezen, ale uzywam go tez jezdzac do pracy trasa to 20km w jedna strone i tu jest jakas masakra, auto pali mi 16l/100km, wydaje mi sie ze to jest duzo, moj brat ma takie same audi tyle ze z 92r. i jego auto bierze 10l/100km na tej samej trasie, bylem u mechanika i on twierdzi ze wszystko jest ok, a mi sie wydaje ze poprostu mnie splawia.
2. Bardzo slaby ma nawiew cieplego powietrza, na 4 poziomie z wylotow ledwo co leci powietrze... auto na ostatnich mrozach dosc szybko sie grzeje powietrze, ale to z jaka sila dmucha przez wyloty to jakas porazka... tu znow dam porownanie z autem brata, u niego na 1 nie da sie wytrzymac po 15km jazdy, a u mnie po 20km na 4 dopiero zaczyna sie robic cieplo... nie wiem czy to ma jakies znaczenie, ale moje auto posiada klimatyzacje a brata nie.
3. A tu z kolei mam problem z zawieszeniem, zostalo wszystko z przodu wymienione doslownie wszystko poza amortyzatorami, i zastanawiam sie czy one moga jakos miec znaczny wplyw na stukanie/pukanie? bo przy kazdej dziurze w asfalcie dosc glosne jest to stukanie i wrecz czasem wkurzajace
4. Czy to normalne ze kontrolka AIRBAG pali mi sie przez okolo 3-4-5 minuty po odpaleniu auta? po czym gasnie i sie juz nie zapala, do nastepnego zgaszenia auta i odpalenia.
5. I jezcze pytanko takie, czy wskaznik temperatury wody na desce rozdzielczej nie powinien wskazywac okolo 90 stopni? bo u mnie ledwo co dochodzi do 60 i dalej nie idzie, czujnik byl wymieniony z tydzien temu.
to chyba wszystko, troche zasypalem pytaniami, ale niestety nie moge sobie z tym poradzic, a mechanicy zzeraja tylko moje pieniadze a nic z tego nie wynika, Dziekuje za wszelka pomoc z gory i pozdrawiam serdecznie
Zaczne od tego ze nie znam sie za dobrze na naprawie samochodow wiec prosilbym o w miare zrozumiale rozwiazanie mojego problemu problemow mam kilka dlatego nie bede zakladac kilku tematow tylko opisze wszystkow w tym jednym.
Samochod to Audi 80 B4 2.0 90KM Sedan 1994r. ABT Benzyna + LPG
1. Wydaje mi sie ze auto zbyt duzo pali, kupilem je ze 2 miesiace temu, i od poczatku pali mniej wiecej tyle samo, poprzedni wlasciciel twierdzil ze pali okolo 10l/100km, z moich obliczen jednak wynika, auto na za tankowanej do pelna butli okolo 38L w trasie pali okolo 11l/100km tu niemam zastrzezen, ale uzywam go tez jezdzac do pracy trasa to 20km w jedna strone i tu jest jakas masakra, auto pali mi 16l/100km, wydaje mi sie ze to jest duzo, moj brat ma takie same audi tyle ze z 92r. i jego auto bierze 10l/100km na tej samej trasie, bylem u mechanika i on twierdzi ze wszystko jest ok, a mi sie wydaje ze poprostu mnie splawia.
2. Bardzo slaby ma nawiew cieplego powietrza, na 4 poziomie z wylotow ledwo co leci powietrze... auto na ostatnich mrozach dosc szybko sie grzeje powietrze, ale to z jaka sila dmucha przez wyloty to jakas porazka... tu znow dam porownanie z autem brata, u niego na 1 nie da sie wytrzymac po 15km jazdy, a u mnie po 20km na 4 dopiero zaczyna sie robic cieplo... nie wiem czy to ma jakies znaczenie, ale moje auto posiada klimatyzacje a brata nie.
3. A tu z kolei mam problem z zawieszeniem, zostalo wszystko z przodu wymienione doslownie wszystko poza amortyzatorami, i zastanawiam sie czy one moga jakos miec znaczny wplyw na stukanie/pukanie? bo przy kazdej dziurze w asfalcie dosc glosne jest to stukanie i wrecz czasem wkurzajace
4. Czy to normalne ze kontrolka AIRBAG pali mi sie przez okolo 3-4-5 minuty po odpaleniu auta? po czym gasnie i sie juz nie zapala, do nastepnego zgaszenia auta i odpalenia.
5. I jezcze pytanko takie, czy wskaznik temperatury wody na desce rozdzielczej nie powinien wskazywac okolo 90 stopni? bo u mnie ledwo co dochodzi do 60 i dalej nie idzie, czujnik byl wymieniony z tydzien temu.
to chyba wszystko, troche zasypalem pytaniami, ale niestety nie moge sobie z tym poradzic, a mechanicy zzeraja tylko moje pieniadze a nic z tego nie wynika, Dziekuje za wszelka pomoc z gory i pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez sandall, łącznie zmieniany 5 razy.
1. i 5. silnik niedogrzany więcej pali, wymień termostat.
2. bezpiecznik termiczny opornicy, http://allegro.pl/bezpiecznik-termiczny ... 46298.html też jestem jeszcze przed wymianą.
3. Wymieniłeś poduszki amortyzatorów z przodu? Jeśli nie to należy je sprawdzić.
I nazwij odpowiednio temat
https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napi ... vt9608.htm
2. bezpiecznik termiczny opornicy, http://allegro.pl/bezpiecznik-termiczny ... 46298.html też jestem jeszcze przed wymianą.
3. Wymieniłeś poduszki amortyzatorów z przodu? Jeśli nie to należy je sprawdzić.
I nazwij odpowiednio temat
https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napi ... vt9608.htm
Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 17:26 przez krisiun1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
czy to dobrze to nie wiem ale u mnie pali się góra 5 sekundsandall pisze:4. Czy to normalne ze kontrolka AIRBAG pali mi sie przez okolo 3-4-5 minut po odpaleniu auta? po czym gasnie i sie juz nie zapala, do nastepnego zgaszenia auta i odpalenia.
sprawdził bym też może zabrudzony jest filtr kabinowy ja u siebie ostatni wymieniałem i jest kolosalna różnicasandall pisze:2. Bardzo slaby ma nawiew cieplego powietrza, na 4 poziomie z wylotow ledwo co leci powietrze... auto na ostatnich mrozach dosc szybko sie grzeje powietrze, ale to z jaka sila dmucha przez wyloty to jakas porazka... tu znow dam porownanie z autem brata, u niego na 1 nie da sie wytrzymac po 15km jazdy, a u mnie po 20km na 4 dopiero zaczyna sie robic cieplo... nie wiem czy to ma jakies znaczenie, ale moje auto posiada klimatyzacje a brata nie.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To nie zwalnia Cię ze stosowania się do regulaminu.Witam, jestem nowy i prosze o wyrozumialosc
Jestem wyrozumiały więc
_uwaga
Kontrolka poduszki powinna gasnąć po kilku sekundach.
Na resztę pytań już odpowiedzieli koledzy.
Swoją drogą to ABT jest w miarę oszczędne tylko na trasie na krótkich odcinkach drogi potrafi wypić bardzo dużo paliwa.
Ad.2 wywal filtr pylkowy/ kabinowy!
Ad.3 czy wym.byly tulejki 2szt. na drazku stabilizacyjnym ewen. laczniki stabilizatora?
Ad.5 ja mam ten model b4 od 8lat i wskazania zegarow od zawsze byly nie na miejscu
raz dobrze raz zle a czesto po 20km. dopiero rusza ,90C* ZADKO MI WSKAZUJE A WIEM ZE JEST
Ps. wentylator na chlodnicy rusza w ok.97*C
[ Dodano: 2012-02-03, 22:23 ]
a mam jeszcze pytanko, jak rozpoznacz czy mam skrzynie krotka czy dluga?
Obok kola zapasowego po prawej stronie powinna byc naklejka nr. VIN itd. oraz nr.oznaczenia skrzyni *. OHA.*.COH....*cos w tym stylu a doklade dene sa gdzies na forum napewno.
SZUKAJKA...
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/
Ad.3 czy wym.byly tulejki 2szt. na drazku stabilizacyjnym ewen. laczniki stabilizatora?
Ad.5 ja mam ten model b4 od 8lat i wskazania zegarow od zawsze byly nie na miejscu
raz dobrze raz zle a czesto po 20km. dopiero rusza ,90C* ZADKO MI WSKAZUJE A WIEM ZE JEST
Ps. wentylator na chlodnicy rusza w ok.97*C
[ Dodano: 2012-02-03, 22:23 ]
a mam jeszcze pytanko, jak rozpoznacz czy mam skrzynie krotka czy dluga?
Obok kola zapasowego po prawej stronie powinna byc naklejka nr. VIN itd. oraz nr.oznaczenia skrzyni *. OHA.*.COH....*cos w tym stylu a doklade dene sa gdzies na forum napewno.
SZUKAJKA...
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/
wyczyscilem ten filtr co pisal kolega wyzej i jest znaczna poprawa, ale mysle ze i tak jest do wymiany bo ze starosci to lamal mi sie w dloniach... co do skrzyni to zerkne pozniej
i mam kolejne pytanie, bo dzis po wyczysczeniu tego filtra chcialem uruchomic klime i zauwazylem ze nie dziala, a dzialala na pewno, nie zapala sie ta czerwona kontrolka w ogole na tym przycisku i nie slychac zeby cokolwiek chodzilo, czy mogl spalic sie jakis bezpiecznik albo cos w tym stylu? bo ostatnio duzo razy byl zmieniany i ladowany akumulator i moze od tej ciaglej wymiany cos nie tak sie zrobilo?
co do wymiany tulejek i lacznikow, pisze po raz 3 wszystko jest wymienione co bylo tylko mozliwe oprocz amortyzatorow
[ Dodano: 2012-02-06, 17:11 ]
Panowie czy ktos mi pomoze z ta klima? ;/ teraz moze i nie potrzebna, ale zmartwilo mnie to jak zauwazylem ze nagle nie dziala...
te bezpieczniki termiczne to trzeba wymienic wszystkie? bo widzialem na forum w innym temacie ze sa 4 i kazdy odpowiada za swoj bieg nawiewu?
sprawdzilem skrzynie i mam jak pisal kolega wyzej tez CGT.
[ Dodano: 2012-02-06, 17:37 ]
ok juz wyczytalem z klima ze ponizej 5 stopni sie nie wlacza
i mam kolejne pytanie, bo dzis po wyczysczeniu tego filtra chcialem uruchomic klime i zauwazylem ze nie dziala, a dzialala na pewno, nie zapala sie ta czerwona kontrolka w ogole na tym przycisku i nie slychac zeby cokolwiek chodzilo, czy mogl spalic sie jakis bezpiecznik albo cos w tym stylu? bo ostatnio duzo razy byl zmieniany i ladowany akumulator i moze od tej ciaglej wymiany cos nie tak sie zrobilo?
co do wymiany tulejek i lacznikow, pisze po raz 3 wszystko jest wymienione co bylo tylko mozliwe oprocz amortyzatorow
[ Dodano: 2012-02-06, 17:11 ]
Panowie czy ktos mi pomoze z ta klima? ;/ teraz moze i nie potrzebna, ale zmartwilo mnie to jak zauwazylem ze nagle nie dziala...
te bezpieczniki termiczne to trzeba wymienic wszystkie? bo widzialem na forum w innym temacie ze sa 4 i kazdy odpowiada za swoj bieg nawiewu?
sprawdzilem skrzynie i mam jak pisal kolega wyzej tez CGT.
[ Dodano: 2012-02-06, 17:37 ]
ok juz wyczytalem z klima ze ponizej 5 stopni sie nie wlacza