Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT LPG]Kilka problemow

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sandall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 03 lut 2012, 16:45
Lokalizacja: Małomice

[B4 2.0 ABT LPG]Kilka problemow

Post autor: sandall » 03 lut 2012, 17:10

Witam, jestem nowy i prosze o wyrozumialosc bo nie wiem czy w dobrym dziale bede opisywac swoj problem ;)
Zaczne od tego ze nie znam sie za dobrze na naprawie samochodow wiec prosilbym o w miare zrozumiale rozwiazanie mojego problemu ;) problemow mam kilka dlatego nie bede zakladac kilku tematow tylko opisze wszystkow w tym jednym.

Samochod to Audi 80 B4 2.0 90KM Sedan 1994r. ABT Benzyna + LPG

1. Wydaje mi sie ze auto zbyt duzo pali, kupilem je ze 2 miesiace temu, i od poczatku pali mniej wiecej tyle samo, poprzedni wlasciciel twierdzil ze pali okolo 10l/100km, z moich obliczen jednak wynika, auto na za tankowanej do pelna butli okolo 38L w trasie pali okolo 11l/100km tu niemam zastrzezen, ale uzywam go tez jezdzac do pracy trasa to 20km w jedna strone i tu jest jakas masakra, auto pali mi 16l/100km, wydaje mi sie ze to jest duzo, moj brat ma takie same audi tyle ze z 92r. i jego auto bierze 10l/100km na tej samej trasie, bylem u mechanika i on twierdzi ze wszystko jest ok, a mi sie wydaje ze poprostu mnie splawia.

2. Bardzo slaby ma nawiew cieplego powietrza, na 4 poziomie z wylotow ledwo co leci powietrze... auto na ostatnich mrozach dosc szybko sie grzeje powietrze, ale to z jaka sila dmucha przez wyloty to jakas porazka... tu znow dam porownanie z autem brata, u niego na 1 nie da sie wytrzymac po 15km jazdy, a u mnie po 20km na 4 dopiero zaczyna sie robic cieplo... nie wiem czy to ma jakies znaczenie, ale moje auto posiada klimatyzacje a brata nie.

3. A tu z kolei mam problem z zawieszeniem, zostalo wszystko z przodu wymienione doslownie wszystko poza amortyzatorami, i zastanawiam sie czy one moga jakos miec znaczny wplyw na stukanie/pukanie? bo przy kazdej dziurze w asfalcie dosc glosne jest to stukanie i wrecz czasem wkurzajace

4. Czy to normalne ze kontrolka AIRBAG pali mi sie przez okolo 3-4-5 minuty po odpaleniu auta? po czym gasnie i sie juz nie zapala, do nastepnego zgaszenia auta i odpalenia.

5. I jezcze pytanko takie, czy wskaznik temperatury wody na desce rozdzielczej nie powinien wskazywac okolo 90 stopni? bo u mnie ledwo co dochodzi do 60 i dalej nie idzie, czujnik byl wymieniony z tydzien temu.

to chyba wszystko, troche zasypalem pytaniami, ale niestety nie moge sobie z tym poradzic, a mechanicy zzeraja tylko moje pieniadze a nic z tego nie wynika, Dziekuje za wszelka pomoc z gory i pozdrawiam serdecznie ;-)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez sandall, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 lut 2012, 17:16

1. i 5. silnik niedogrzany więcej pali, wymień termostat.

2. bezpiecznik termiczny opornicy, http://allegro.pl/bezpiecznik-termiczny ... 46298.html też jestem jeszcze przed wymianą.

3. Wymieniłeś poduszki amortyzatorów z przodu? Jeśli nie to należy je sprawdzić.


I nazwij odpowiednio temat

https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napi ... vt9608.htm
Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 17:26 przez krisiun1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lut 2012, 17:21

sandall pisze:4. Czy to normalne ze kontrolka AIRBAG pali mi sie przez okolo 3-4-5 minut po odpaleniu auta? po czym gasnie i sie juz nie zapala, do nastepnego zgaszenia auta i odpalenia.
czy to dobrze to nie wiem ale u mnie pali się góra 5 sekund
sandall pisze:2. Bardzo slaby ma nawiew cieplego powietrza, na 4 poziomie z wylotow ledwo co leci powietrze... auto na ostatnich mrozach dosc szybko sie grzeje powietrze, ale to z jaka sila dmucha przez wyloty to jakas porazka... tu znow dam porownanie z autem brata, u niego na 1 nie da sie wytrzymac po 15km jazdy, a u mnie po 20km na 4 dopiero zaczyna sie robic cieplo... nie wiem czy to ma jakies znaczenie, ale moje auto posiada klimatyzacje a brata nie.
sprawdził bym też może zabrudzony jest filtr kabinowy ja u siebie ostatni wymieniałem i jest kolosalna różnica

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 lut 2012, 17:25

Witam, jestem nowy i prosze o wyrozumialosc
To nie zwalnia Cię ze stosowania się do regulaminu.
Jestem wyrozumiały więc
_uwaga
Kontrolka poduszki powinna gasnąć po kilku sekundach.
Na resztę pytań już odpowiedzieli koledzy.
Swoją drogą to ABT jest w miarę oszczędne tylko na trasie na krótkich odcinkach drogi potrafi wypić bardzo dużo paliwa.

sandall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 03 lut 2012, 16:45
Lokalizacja: Małomice

Post autor: sandall » 03 lut 2012, 17:39

Termostat jest nowy, bo zaraz po kupnie byl wymieniony.
Gdzie znajduje sie ten filtr kabinowy?
Poduszki amortyzatorow sa tez nowe, bo jak napisalem wczesniej, cale zawieszenie oprocz samych amortyzatorow zostalo wymienione.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 lut 2012, 17:42

Filtr jest na zewnątrz pod plastikowym zakończeniem szyby od strony pasażera.I przeczytaj temat o nazywaniu postów.

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 03 lut 2012, 17:42

1. Na krótkich trasach w zimie to normalne. U mnie jest tak samo. Instalacje mam dobrze wyregulowaną.

4. Kontrolka powinna się zapalić i zgasnąć po chwili. Trzeba podpiąć pod VAGa i sprawdzić jakie błędy pokaże.

5. Jak termostat był wymieniany to może źle odpowietrzony układ jest.

sandall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 03 lut 2012, 16:45
Lokalizacja: Małomice

Post autor: sandall » 03 lut 2012, 17:56

skoro normalne to dlaczego auto brata pali mniej? ;-) co to jest VAG? chodzi o to zeby podpiac pod komputer u mechanika czy co? a to czy zle uklad jest odpowietrzony to nie wiem, ja nie znam sie na tym, a mechanik ktory zaklada instalacje gazowe mowi ze wszystko jest OK wiec sam juz nie wiem...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lut 2012, 18:09

sandall pisze:chodzi o to zeby podpiac pod komputer u mechanika czy co?
tak

sandall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 03 lut 2012, 16:45
Lokalizacja: Małomice

Post autor: sandall » 03 lut 2012, 19:19

ok dziekuje za pomoc, jutro jak bede mial chwile zobacze z tym filtrem, a pozniej zabiore sie za ta kontrolke <eBrowar> dla Was ;-)

[ Dodano: 2012-02-03, 22:23 ]
a mam jeszcze pytanko, jak rozpoznacz czy mam skrzynie krotka czy dluga?

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 04 lut 2012, 11:10

Ad.2 wywal filtr pylkowy/ kabinowy!
Ad.3 czy wym.byly tulejki 2szt. na drazku stabilizacyjnym ewen. laczniki stabilizatora?
Ad.5 ja mam ten model b4 od 8lat i wskazania zegarow od zawsze byly nie na miejscu
raz dobrze raz zle a czesto po 20km. dopiero rusza ,90C* ZADKO MI WSKAZUJE A WIEM ZE JEST
Ps. wentylator na chlodnicy rusza w ok.97*C
[ Dodano: 2012-02-03, 22:23 ]
a mam jeszcze pytanko, jak rozpoznacz czy mam skrzynie krotka czy dluga?

Obok kola zapasowego po prawej stronie powinna byc naklejka nr. VIN itd. oraz nr.oznaczenia skrzyni *. OHA.*.COH....*cos w tym stylu a doklade dene sa gdzies na forum napewno.
SZUKAJKA...
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 04 lut 2012, 12:58

sandall pisze:
a mam jeszcze pytanko, jak rozpoznacz czy mam skrzynie krotka czy dluga?

Naklejka jest też w książce serwisowej.

Obrazek


CGT to akurat skrzynia krótka :-)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 lut 2012, 13:18

majekk pisze: CGT to akurat skrzynia krótka :-)
Więc na trasie bedzie paliło wiecej niz na długiej.

sandall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 03 lut 2012, 16:45
Lokalizacja: Małomice

Post autor: sandall » 04 lut 2012, 14:34

wyczyscilem ten filtr co pisal kolega wyzej i jest znaczna poprawa, ale mysle ze i tak jest do wymiany bo ze starosci to lamal mi sie w dloniach... co do skrzyni to zerkne pozniej ;-)

i mam kolejne pytanie, bo dzis po wyczysczeniu tego filtra chcialem uruchomic klime i zauwazylem ze nie dziala, a dzialala na pewno, nie zapala sie ta czerwona kontrolka w ogole na tym przycisku i nie slychac zeby cokolwiek chodzilo, czy mogl spalic sie jakis bezpiecznik albo cos w tym stylu? bo ostatnio duzo razy byl zmieniany i ladowany akumulator i moze od tej ciaglej wymiany cos nie tak sie zrobilo?

co do wymiany tulejek i lacznikow, pisze po raz 3 ;-) wszystko jest wymienione co bylo tylko mozliwe oprocz amortyzatorow ;-)

[ Dodano: 2012-02-06, 17:11 ]
Panowie czy ktos mi pomoze z ta klima? ;/ teraz moze i nie potrzebna, ale zmartwilo mnie to jak zauwazylem ze nagle nie dziala...

te bezpieczniki termiczne to trzeba wymienic wszystkie? bo widzialem na forum w innym temacie ze sa 4 i kazdy odpowiada za swoj bieg nawiewu?

sprawdzilem skrzynie i mam jak pisal kolega wyzej tez CGT.

[ Dodano: 2012-02-06, 17:37 ]
ok juz wyczytalem z klima ze ponizej 5 stopni sie nie wlacza ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl