Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8] problem z mocą

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Sebk00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 lis 2011, 20:37

[1.8] problem z mocą

Post autor: Sebk00 » 01 lut 2012, 17:21

Witam! Od niedawna jestem w posiadaniu Audi 80 B3. silnik 1.8 bez gazu. Z tego co się dowiedziałem jest ona na wielopunktowym wtrysku. Ogolnie spala ok 10l. na 100km przy takie w miare spokojnej jeździe. I jej moc nie jest wcale powalacjąca... ; /
Co myślicie o tym silniku, opłaca sie robic przekładke na jakis inny?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lut 2012, 18:38

Sebk00 pisze:Ogolnie spala ok 10l. na 100km przy takie w miare spokojnej jeździe.
to całkiem dobrze
Sebk00 pisze:I jej moc nie jest wcale powalacjąca... ; /
nie wiem jaki silnik kolega ma albo JN 90 KM albo DZ 112 KM. Jeśli chodzi o JN to szatanem to on nie jest.

Sebk00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 lis 2011, 20:37

Post autor: Sebk00 » 01 lut 2012, 22:44

To jest ten 90 konny. I ogólnie denerwuje mnie takie urządzonko z kórym spotkałem się pierwszy raz a mianowicie spowalnia ono zwolnienie linki od gazu. I żeby normalnie jechać musze puścić gaz i dopiero po chwili sprzęgło wciskac ; / To tez jest normalne w tych silnikach? I czemu ma to służyć?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lut 2012, 16:41

Sebk00 pisze:I ogólnie denerwuje mnie takie urządzonko z kórym spotkałem się pierwszy raz a mianowicie spowalnia ono zwolnienie linki od gazu. I żeby normalnie jechać musze puścić gaz i dopiero po chwili sprzęgło wciskac ; / To tez jest normalne w tych silnikach?
u mnie nic takiego nie miało miejsca, a poza tym o ile dobrze pamiętam była tam taka śrubka do regulacji. Mój znajomy ma JN'a jak go będę widział to się przyjrzę bo już dokładnie nie pamiętam i dam znać.

[ Dodano: 2012-02-02, 16:41 ]
Sebk00 pisze:I czemu ma to służyć?
ma to służyć temu aby auto się szybciej wkręcało na obroty

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 03 lut 2012, 00:16

10 L /100 to nie jest dobrze tylko źle przy normalnej jeździe JN spala ok 8 litrów kolego
Wiem bo takim jeżdżę na co dzień i autko u nas jest od 6 lat bez gazu oczywiście.
Częstym powodem zamulenia JN-a jest źle działający czujnik temperatury silnika w króćcu od głowicy czujnik biały dwupinowy montowany od dołu. Odepnij kostkę i sprawdź czy nie ma tam zabrudzenia w niej czy nie zaśniedziała czy coś jest jak tak to przeczyść.
10-11 to spala przy ostrej jeździe JN wiem co mówię, o ile jest w dobrej kondycji.
Ten co w naszej jest jeszcze wyciąga licznikowe 220 i jak na 90 koni dobrze sobie radzi.
A to coś przy przepustnicy nie jest po to by silnik się wkręcał szybciej na obroty jest to po prostu podtrzymywać obroty silnika przy odejmowaniu gazu by silnik powoli spadał na wolne obroty nie gwałtownie powodując nieprzyjemne szarpanie. Jak Cię to kolego denerwuje to jest tam przy tym spowalniaczu śruba regulacji i moża sobie to ustawić by reagowało później.

Sebk00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 lis 2011, 20:37

Post autor: Sebk00 » 03 lut 2012, 22:48

O, wielkie dzięki. Nadszedł weekend wiec sie pobawie troche. To jest moje pierwsze auto wiec tak do konca jeszcze nie ogarniam wszystkiego. :]

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 03 lut 2012, 23:13

Też zgadzam się z 'karol89', że auto za dużo pali(10l) chyba że niezbyt dokładnie to wyliczyłeś... Odnośnie tego czujnika temp. to on szwankuje w wielu silnikach nie tylko w JN i dlatego warto go wymienić na zamiennik z 'górnej' półki... :-D

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 lut 2012, 10:29

A czy ktos wreszcie zapyta sie jakie odcinki ktos robi i czy w mieście czy na wsi , a nie gada takie głupoty 10l. za duzo mnie pali 8 itd. ? Przecież jak robi odcinki po 10km, stoi w korkach itd. to mu nawet 11l. spali. W JN za spalanie odpowiada tak wiele rzeczy ze nie da sie gadać ile to ma palić, KE-Jetronic mają po 20parę lat i jak ktos wie jak to działa to widzi ile elementów tam sie eksploatuje z biegiem czasu. Akurat w JN lejący wtryskiwacz rozruchowy moze spowodować wieksze spalanie niz jazda z walniętym czujnikiem temp.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 04 lut 2012, 16:59

Racja ja wiem ( bo rozbieraliśmy już nie raz cały rozdzielacz paliwa nie ruszając regulacji dawek paliwa oczywiście :mrgreen: )
Tak że spoko. Wtryskiwacz rozruchowy też ale czujnik temperatury również się do tego przyczynia że spala dużo dużo więcej niż normalnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl