[all]wolna odma - zamarżła
[all]wolna odma - zamarżła
Witać.
Są mrozy dość duże i w związku z tym mam pytanie czy komuś podobie jak mi zamarzła wolna odma?
Pierwszym razem było tak, że uszczelka pod deklem głowicy była nie uszczelniona silikonem i tam wypchało tam olej. Złożyłem uszczelke na hermetyku i po 2 dniach odma znowu zamarzła i wywaliło olej przez miarke oleju. Auto jeździ ok 60km dziennie.
Poszło z 1,5l oleju, jak otworzyłem maske to olej w miarce bulgotał. Cały silnik zarzygany olejem. Wróciłem do odmy tradycyjnej.
Czy ktoś miał podobny przypadek? Czym najlepiej umyć silnik z takiego oleju? Domyślam się że pewnie do wiosny będe musiał z takim silnikiem jeździć bo nie mam ogrzewanego garażu , a przy tej pogodzie wszystko zaraz zamarznie.
Uważajcie jeśłi macie wolna odme, bo można silnik wykończyć.
Z węża wybiłem korek lodowy o długości >5cm.
Są mrozy dość duże i w związku z tym mam pytanie czy komuś podobie jak mi zamarzła wolna odma?
Pierwszym razem było tak, że uszczelka pod deklem głowicy była nie uszczelniona silikonem i tam wypchało tam olej. Złożyłem uszczelke na hermetyku i po 2 dniach odma znowu zamarzła i wywaliło olej przez miarke oleju. Auto jeździ ok 60km dziennie.
Poszło z 1,5l oleju, jak otworzyłem maske to olej w miarce bulgotał. Cały silnik zarzygany olejem. Wróciłem do odmy tradycyjnej.
Czy ktoś miał podobny przypadek? Czym najlepiej umyć silnik z takiego oleju? Domyślam się że pewnie do wiosny będe musiał z takim silnikiem jeździć bo nie mam ogrzewanego garażu , a przy tej pogodzie wszystko zaraz zamarznie.
Uważajcie jeśłi macie wolna odme, bo można silnik wykończyć.
Z węża wybiłem korek lodowy o długości >5cm.
Zamarzanie odmy to zjawisko dosyć powszechne. Przerabiałem to w Ducato i Golfie 4. Przy wolnej odmie nie masz podciśnienia, które normalnie wytwarza turbina - ok 0.2 bara. Pomaga więc wysysać z odmy powietrze (z całym syfem niestety). W przypadku wolnej odmy tego luksusu już nie masz i odma może zamarznąć. Wtedy właśnie olej wyleci przez bagnet lub inną nieszczelnością.
mi we wtorek wyzucilo olej w wydech turbo i lało sie z pod pokrywy zaworow, podobnie komora w oleju cała było, mało brakowało bym silnik zatar, myslałem ze wina oleju, a teraz przeczytałem wasze wypowiedzi i zrozumialem czemu tak sie stało, jutro odbieram z naprawy, musialem turbo zmieniac, sprawdzę co w odmie siedzi, bo mam pod samochodem ,
średnica duża (18mm), taka grubość żeby weszła na wyjście z separatora oleju.Ross pisze:Kolego, jakiej srednicy masz odmę przy wylocie ?
W ciągu dwóch dni po czyszczeniu zrobiło korek lodowy na długo >5cm.
Normalnie odma idzie po pokrywie zaworów co ją ogrzewa plus podcisnienie zasysa wszystko do turbiny, a luźno wiszący wąż (dł~1m) na konću podczas jazdy jest chłodny i opary się skraplają i zamarza.
raczej nic nie zobaczysz, bo jak auto postoi w ciepłym to korek lodowy sie rozmarznie.Arteriusz pisze:... sprawdzę co w odmie siedzi, bo mam pod samochodem ,
Sam dzisiaj zerknąłem na wąż odmę (bo też sobie zrobiłem 2 miesiące temu),2m wąż puszczony wzdłuż auta,a że samochód stał w cieple 8 godz.,więc nadarzyła się okazja.spiczi pisze:a luźno wiszący wąż (dł~1m) na konću podczas jazdy jest chłodny i opary się skraplają i zamarza.
I powiem wam że jak odczepiłem koniec pod autem (bo mam przymocowany do przewodów hamulcowych),to wyleciała z węża woda (może nie duże ilości,ale wyleciała).
Zamontowałem z powrotem oryginalny wąż (tak jak fabryka dała),a po zimie zrobię znowu wolną odmę.
Ja mam paska b4 i silnik jest poprzecznie więc i wąż inczej biegnie. Im dłuższy wąż tym chłodniej na końcu, ale krótki tez zły bo będzie do kabiny spalinami śmierdzieć.
Na wiosne znów wolna odma będzie, szkoda że po pierwszym razie zatkania nie założyłem orginalnej odmy, nie musiałbym jeżdzić teraz z osyfionym silnikiem.
Na wiosne znów wolna odma będzie, szkoda że po pierwszym razie zatkania nie założyłem orginalnej odmy, nie musiałbym jeżdzić teraz z osyfionym silnikiem.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Cale szczescie ze ja nie zrobilem wolnej odmy ;p A mialem taki zamiar. Moim zdaniem skoro poducent samochodusamochodu nie zrobil tego w fabryce to nie ma co "polepszac", bynajmniej w tym przypadku. Ewentualnie jesli juz ktos ma zrobiony taki patent to trzeba dosc czesto sprawdzac czy przewod jest drozny. Dl naszych silnikow utrata znacznej czesci oleju nie wplywa dobrze na jego eksploatacje.
To się zgadza, z tym że przy tym wieku aut ta odma wcale nie pomaga, a już na pewno nie turbinie i ickowiPatrique pisze:Moim zdaniem skoro poducent samochodusamochodu nie zrobil tego w fabryce to nie ma co "polepszac"
EGR-a też po coś zaprojektowali i co, tylko syf w dolocie powoduje
Ja mam rurę o długości 1,5m, drożna i nic nie zamarza :mrgreen:
przy wolnej odmie średnica węża musi być identyczna lub większa jak jest w wersji ory nie powinna być prowadzona z tyłu silnika tylko z przodu lub boku i wszelkie łuki nie powinny być ostre tylko gładko poprowadzone i cały czas w dół i nie powinna być końcówka węża niżej jak połowa misy olejowej i musi być przy wolnej odmie osłona pod silnikiem i wąż odmy nie może być dłuższy jak około 1 metr i nic nie powinno zamarznąć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
ktoś tam śmiał się z mojej https://audi80.pl/audi-b4-avant-19-t ... 975,45.htm nic się nie dzieje wszystko jak najbardziej ok :mrgreen:
Mam wolną odmę drugi sezon. Jazda prawie codziennie, mrozy srednio ok -10, do -15, max -22. Większość jazd dogrzewa silnik do 70stopni (ok 8 -10 km). Część jazd nie dogrzala silnika prawie wcale. Patrząc od przodu auta - prawą połowę chłodnicy mam zasłoniętą (ta część po której są węże od chlodnicy i zbiornik wyrównawczy) - termostat mam sprawny, ale sprawdziłem, że auto nagrzewa sie szybciej zwlaszcza, ze mam kilka dlugich odcinkow gdzie sie jedzie ok 60km/h - na 4 biegu temp potrafila nawet spadac, to samo przy postoju, a z osloną juz nie). W aucie mam ori osłonę pod silnikiem. Długość odmy to ok 170cm - wąż o grubych ściankach - ok 4-5 mm pociągnięty od separatora w ori kierunku dalej lekko w dół pod filtr powietrza, na dół nadkola i wyprowadzenie 1cm ponizej osłony silnika tuż za półosią.
Odma nigdy nie zamarzła.
wg mnie dlatego, ze
1. jest oslona pod silnikiem - wolniej sie schladza i moze wilgoc zdazy odparowac zanim zamarznie (?)
2. wąż ma grube ścianki (ok4-5mm tak, że ledwo wchodzi na króciec separatora bo leży na pokrywie zaworow) co izoluje i dłuzej trzyma cieplo wewnątrz
3. nie ma żadnych załamań po drodze
4. Im bliżej końca tym bardziej stromo odpada - nie wyobrażam sobie jak mogłby sie zrobic czop lodu.
Pytanie do kolegów którym zatkała się odma.
1. Jest oslona silnika?
2. czy ostatni odcinek odmy mial u was mocny opad?
pozdrawiam
Odma nigdy nie zamarzła.
wg mnie dlatego, ze
1. jest oslona pod silnikiem - wolniej sie schladza i moze wilgoc zdazy odparowac zanim zamarznie (?)
2. wąż ma grube ścianki (ok4-5mm tak, że ledwo wchodzi na króciec separatora bo leży na pokrywie zaworow) co izoluje i dłuzej trzyma cieplo wewnątrz
3. nie ma żadnych załamań po drodze
4. Im bliżej końca tym bardziej stromo odpada - nie wyobrażam sobie jak mogłby sie zrobic czop lodu.
Pytanie do kolegów którym zatkała się odma.
1. Jest oslona silnika?
2. czy ostatni odcinek odmy mial u was mocny opad?
pozdrawiam