Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all]wolna odma - zamarżła

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

[all]wolna odma - zamarżła

Post autor: spiczi » 04 lut 2012, 12:57

Witać.

Są mrozy dość duże i w związku z tym mam pytanie czy komuś podobie jak mi zamarzła wolna odma?

Pierwszym razem było tak, że uszczelka pod deklem głowicy była nie uszczelniona silikonem i tam wypchało tam olej. Złożyłem uszczelke na hermetyku i po 2 dniach odma znowu zamarzła i wywaliło olej przez miarke oleju. Auto jeździ ok 60km dziennie.

Poszło z 1,5l oleju, jak otworzyłem maske to olej w miarce bulgotał. Cały silnik zarzygany olejem. Wróciłem do odmy tradycyjnej.

Czy ktoś miał podobny przypadek? Czym najlepiej umyć silnik z takiego oleju? Domyślam się że pewnie do wiosny będe musiał z takim silnikiem jeździć bo nie mam ogrzewanego garażu , a przy tej pogodzie wszystko zaraz zamarznie.

Uważajcie jeśłi macie wolna odme, bo można silnik wykończyć.

Z węża wybiłem korek lodowy o długości >5cm.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 04 lut 2012, 14:57

Zamarzanie odmy to zjawisko dosyć powszechne. Przerabiałem to w Ducato i Golfie 4. Przy wolnej odmie nie masz podciśnienia, które normalnie wytwarza turbina - ok 0.2 bara. Pomaga więc wysysać z odmy powietrze (z całym syfem niestety). W przypadku wolnej odmy tego luksusu już nie masz i odma może zamarznąć. Wtedy właśnie olej wyleci przez bagnet lub inną nieszczelnością.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 05 lut 2012, 11:38

Kolego, jakiej srednicy masz odmę przy wylocie ?

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 05 lut 2012, 13:19

tez mi kiedys zamarzla i wywalilo bagnetem teraz staram sie ja czesto czyscic.

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 05 lut 2012, 15:31

mi we wtorek wyzucilo olej w wydech turbo i lało sie z pod pokrywy zaworow, podobnie komora w oleju cała było, mało brakowało bym silnik zatar, myslałem ze wina oleju, a teraz przeczytałem wasze wypowiedzi i zrozumialem czemu tak sie stało, jutro odbieram z naprawy, musialem turbo zmieniac, sprawdzę co w odmie siedzi, bo mam pod samochodem ,

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 06 lut 2012, 10:35

Ross pisze:Kolego, jakiej srednicy masz odmę przy wylocie ?
średnica duża (18mm), taka grubość żeby weszła na wyjście z separatora oleju.

W ciągu dwóch dni po czyszczeniu zrobiło korek lodowy na długo >5cm.

Normalnie odma idzie po pokrywie zaworów co ją ogrzewa plus podcisnienie zasysa wszystko do turbiny, a luźno wiszący wąż (dł~1m) na konću podczas jazdy jest chłodny i opary się skraplają i zamarza.

Arteriusz pisze:... sprawdzę co w odmie siedzi, bo mam pod samochodem ,
raczej nic nie zobaczysz, bo jak auto postoi w ciepłym to korek lodowy sie rozmarznie.

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 06 lut 2012, 17:05

spiczi pisze:a luźno wiszący wąż (dł~1m) na konću podczas jazdy jest chłodny i opary się skraplają i zamarza.
Sam dzisiaj zerknąłem na wąż odmę (bo też sobie zrobiłem 2 miesiące temu),2m wąż puszczony wzdłuż auta,a że samochód stał w cieple 8 godz.,więc nadarzyła się okazja.
I powiem wam że jak odczepiłem koniec pod autem (bo mam przymocowany do przewodów hamulcowych),to wyleciała z węża woda (może nie duże ilości,ale wyleciała).
Zamontowałem z powrotem oryginalny wąż (tak jak fabryka dała),a po zimie zrobię znowu wolną odmę.

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 06 lut 2012, 17:22

ja mam wolna odme dlugosci ok 40cm musi byc dluzsza :roll:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 06 lut 2012, 18:08

Ja mam paska b4 i silnik jest poprzecznie więc i wąż inczej biegnie. Im dłuższy wąż tym chłodniej na końcu, ale krótki tez zły bo będzie do kabiny spalinami śmierdzieć.

Na wiosne znów wolna odma będzie, szkoda że po pierwszym razie zatkania nie założyłem orginalnej odmy, nie musiałbym jeżdzić teraz z osyfionym silnikiem. :-/

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 lut 2012, 18:16

Cale szczescie ze ja nie zrobilem wolnej odmy ;p A mialem taki zamiar. Moim zdaniem skoro poducent samochodusamochodu nie zrobil tego w fabryce to nie ma co "polepszac", bynajmniej w tym przypadku. Ewentualnie jesli juz ktos ma zrobiony taki patent to trzeba dosc czesto sprawdzac czy przewod jest drozny. Dl naszych silnikow utrata znacznej czesci oleju nie wplywa dobrze na jego eksploatacje.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 06 lut 2012, 18:24

Patrique pisze:Moim zdaniem skoro poducent samochodusamochodu nie zrobil tego w fabryce to nie ma co "polepszac"
To się zgadza, z tym że przy tym wieku aut ta odma wcale nie pomaga, a już na pewno nie turbinie i ickowi :-P
EGR-a też po coś zaprojektowali i co, tylko syf w dolocie powoduje ;-)
Ja mam rurę o długości 1,5m, drożna i nic nie zamarza :mrgreen:

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 06 lut 2012, 18:36

przy wolnej odmie średnica węża musi być identyczna lub większa jak jest w wersji ory nie powinna być prowadzona z tyłu silnika tylko z przodu lub boku i wszelkie łuki nie powinny być ostre tylko gładko poprowadzone i cały czas w dół i nie powinna być końcówka węża niżej jak połowa misy olejowej i musi być przy wolnej odmie osłona pod silnikiem i wąż odmy nie może być dłuższy jak około 1 metr i nic nie powinno zamarznąć.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 lut 2012, 18:40

ktoś tam śmiał się z mojej https://audi80.pl/audi-b4-avant-19-t ... 975,45.htm nic się nie dzieje wszystko jak najbardziej ok :mrgreen:

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 06 lut 2012, 18:49

mi w benzynie tez odma przymarzla, tzn silnik sie wygrzal ale odma nie... na zegarku bylo ok 90 st dalem w palnik na trasie, a jak postawilem auto na kanal to pod maska olej, prawdopodobnie bagnetem wyplulo bo wokolo mokro a uchwyt bagnetu suchy...

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 07 lut 2012, 20:02

Mam wolną odmę drugi sezon. Jazda prawie codziennie, mrozy srednio ok -10, do -15, max -22. Większość jazd dogrzewa silnik do 70stopni (ok 8 -10 km). Część jazd nie dogrzala silnika prawie wcale. Patrząc od przodu auta - prawą połowę chłodnicy mam zasłoniętą (ta część po której są węże od chlodnicy i zbiornik wyrównawczy) - termostat mam sprawny, ale sprawdziłem, że auto nagrzewa sie szybciej zwlaszcza, ze mam kilka dlugich odcinkow gdzie sie jedzie ok 60km/h - na 4 biegu temp potrafila nawet spadac, to samo przy postoju, a z osloną juz nie). W aucie mam ori osłonę pod silnikiem. Długość odmy to ok 170cm - wąż o grubych ściankach - ok 4-5 mm pociągnięty od separatora w ori kierunku dalej lekko w dół pod filtr powietrza, na dół nadkola i wyprowadzenie 1cm ponizej osłony silnika tuż za półosią.

Odma nigdy nie zamarzła.

wg mnie dlatego, ze
1. jest oslona pod silnikiem - wolniej sie schladza i moze wilgoc zdazy odparowac zanim zamarznie (?)
2. wąż ma grube ścianki (ok4-5mm tak, że ledwo wchodzi na króciec separatora bo leży na pokrywie zaworow) co izoluje i dłuzej trzyma cieplo wewnątrz
3. nie ma żadnych załamań po drodze
4. Im bliżej końca tym bardziej stromo odpada - nie wyobrażam sobie jak mogłby sie zrobic czop lodu.


Pytanie do kolegów którym zatkała się odma.

1. Jest oslona silnika?
2. czy ostatni odcinek odmy mial u was mocny opad?

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl