[B4 2.0] po czy poznać ABT czy ABK
[B4 2.0] po czy poznać ABT czy ABK
Witam z zakupem b3 nie wyszło ale trafił się ładny egz. B4 2.0 w dobrej cenie. Ale jak rozpoznać czy to ABT czy ABK i który ma ile mocy 90 czy 110. Proszę o wyjaśnienie no chyba ze już był taki temat to przepraszam i proszę o link Zgóry dzięks za pomoc.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
do ABK polecają sekwencję, ale zakładają i jeżdżą na różnych 1 gen., 2 gen. ale najlepiej sekwencje, i ten model ma przepływomierz który przy tanim gazie niesekwencyjnym przy wystrzale idzie sie paść, znaczy nie zawsze idzie ale kłopoty generalnie są, ABT znowu nie jest mocny ale prostszego silnika w budowie to chyba nie ma...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nic dodać nic ująć . Może tylko tyle, żebyś nie oszczędzał na siłę.Skuciok pisze:do ABK polecają sekwencję, ale zakładają i jeżdżą na różnych 1 gen., 2 gen. ale najlepiej sekwencje, i ten model ma przepływomierz który przy tanim gazie niesekwencyjnym przy wystrzale idzie sie paść, znaczy nie zawsze idzie ale kłopoty generalnie są, ABT znowu nie jest mocny ale prostszego silnika w budowie to chyba nie ma...
może ja mam jakiś pancerny przepływomierz, ale przeżył już jeden silnik i nic się nadal złego nie dzieje, a wystrzałów kilka miałem ostatnio nawet 3 w ciągu paru minut ale to była moja wina bo jechałem na totalnie wyczerpanym akumulatorze bez ładowania, w ogóle strzały to głównie wina użytkowników, trzeba przestrzegać kilku zasad i nie będzie strzelał, głównie nie można wciskać gazu raptownie do oporu przy niskich obrotach (poniżej 2000obr/min), przestrzegać terminów wymiany filtrów i przeglądu instalacji i będzie cacy, no i też trzeba sobie uzmysłowić że gaz zakładamy do oszczędzania na jeździe, więc "sportowy" styl raczej odpada. Mój ojcec nigdy nie miał strzału w naszej ABK ( na instalacji nadającej się do żuka jak to jeden mechanik powiedział), bo jeździ bardziej normalnie niż ja :lol:
Sekwencja w ABK...w/g mnie to troszkę przesada , osobiście wybrałem 2 lata temu instalkę II gen BRC na Blitzu , przejechane jakieś 40-45 kkm i zero strzału czy kłopotów. Grunt to zmiana filtrów fazy ciekłej i utrzymywanie układu WN w odpowiedniej kondycji (ale to sie tyczy każdego silnika czy na sekwencji czy na zwężce).
Nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby blos , no ale dla ABK jest to raczej temat eksperymentów...
Nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby blos , no ale dla ABK jest to raczej temat eksperymentów...
Ostatnio zmieniony 02 paź 2007, 14:10 przez szantis, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
To masz szczęście, oby Cię nie opuściło.pecet pisze:może ja mam jakiś pancerny przepływomierz, ale przeżył już jeden silnik i nic się nadal złego nie dzieje, a wystrzałów kilka miałem ostatnio nawet 3 w ciągu paru minu
Owszem, ale po co igrać z losem . No i gazownicy-magicy też mają w tym swój niebagatelny udział .pecet pisze:w ogóle strzały to głównie wina użytkowników, trzeba przestrzegać kilku zasad
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
A ja wychodzę z założenia, że wartość autka nie ma znaczenia w tym wypadku. Jak chcę autko użytkować dłużej niż rok czy dwa, albo robić rocznie ponad 40kkm to osobiście bym się nie nie zastanawiał. Inna sprawa, że jak ktoś jeździ tylko po mieście i robi krótkie odcinki (tak jak ja), a tylko od czasu do czasu dłuższy wypad, to sekwencja nie jest najtańszym wyjściem ze względu na konieczność rozgrzania reduktora zanim przejdziemy na LPG, a to trochę trwa (zwłaszcza zimą) i koszty eksploatacji zbliżają się niebezpiecznie do granicy opłacalności. Ale w takim wypadku lepiej poszukać ABT i zagazować go dobrą II generacją.pecet pisze:pozatym są to autka za mniej niż 10tyś więc ja bym nie inwestował w sekwencje