Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0] po czy poznać ABT czy ABK

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Qzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 12:06
Lokalizacja: Czeladź

[B4 2.0] po czy poznać ABT czy ABK

Post autor: Qzi » 02 paź 2007, 10:03

Witam z zakupem b3 nie wyszło ale trafił się ładny egz. B4 2.0 w dobrej cenie. Ale jak rozpoznać czy to ABT czy ABK i który ma ile mocy 90 czy 110. Proszę o wyjaśnienie no chyba ze już był taki temat to przepraszam i proszę o link ;-) Zgóry dzięks za pomoc.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 paź 2007, 10:06

Auto z silnikiem ABT ma pod maską dużą, okrągłą, plastikową obudowę filtra powietrza.
W ABK charakterystyczny jest aluminiowy kolektor ssąsy z napisem Audi.

Awatar użytkownika
Qzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 12:06
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: Qzi » 02 paź 2007, 10:12

Czyli ABT ma jedno punktowy wtrysk i mniejszą moc a ABK wielopunkt i większą moc jeżeli dobrze cie zrozumiałem? :?:

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 02 paź 2007, 10:22

ABT jednopunkt 90 PS
ABK wielopunkt 115PS

do gazu teoretycznie lepszy jest ABT

Awatar użytkownika
Qzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 12:06
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: Qzi » 02 paź 2007, 11:14

Skuciok tzn do ABK przydałby się wtrysk gazu :-( :?: Jak tak to lipa ale cóż jak chce się jeździć taniej to trzeba zainwestować. :-|

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 02 paź 2007, 11:40

Jeśli obudowy filtrów są zmienione na inne , stożki itp , a układ wtryskowy to "magia" z reguły na osłonie rozrządu jest naklejka z podanym typem silnika

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 paź 2007, 11:59

Qzi pisze:Czyli ABT ma jedno punktowy wtrysk i mniejszą moc a ABK wielopunkt i większą moc jeżeli dobrze cie zrozumiałem? :?:
Dokładnie tak.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 02 paź 2007, 12:00

do ABK polecają sekwencję, ale zakładają i jeżdżą na różnych 1 gen., 2 gen. ale najlepiej sekwencje, i ten model ma przepływomierz który przy tanim gazie niesekwencyjnym przy wystrzale idzie sie paść, znaczy nie zawsze idzie ale kłopoty generalnie są, ABT znowu nie jest mocny ale prostszego silnika w budowie to chyba nie ma...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 paź 2007, 13:37

Skuciok pisze:do ABK polecają sekwencję, ale zakładają i jeżdżą na różnych 1 gen., 2 gen. ale najlepiej sekwencje, i ten model ma przepływomierz który przy tanim gazie niesekwencyjnym przy wystrzale idzie sie paść, znaczy nie zawsze idzie ale kłopoty generalnie są, ABT znowu nie jest mocny ale prostszego silnika w budowie to chyba nie ma...
Nic dodać nic ująć :-) . Może tylko tyle, żebyś nie oszczędzał na siłę.

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 02 paź 2007, 14:00

może ja mam jakiś pancerny przepływomierz, ale przeżył już jeden silnik i nic się nadal złego nie dzieje, a wystrzałów kilka miałem ostatnio nawet 3 w ciągu paru minut ale to była moja wina bo jechałem na totalnie wyczerpanym akumulatorze bez ładowania, w ogóle strzały to głównie wina użytkowników, trzeba przestrzegać kilku zasad i nie będzie strzelał, głównie nie można wciskać gazu raptownie do oporu przy niskich obrotach (poniżej 2000obr/min), przestrzegać terminów wymiany filtrów i przeglądu instalacji i będzie cacy, no i też trzeba sobie uzmysłowić że gaz zakładamy do oszczędzania na jeździe, więc "sportowy" styl raczej odpada. Mój ojcec nigdy nie miał strzału w naszej ABK ( na instalacji nadającej się do żuka jak to jeden mechanik powiedział), bo jeździ bardziej normalnie niż ja :lol:

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 02 paź 2007, 14:06

Sekwencja w ABK...w/g mnie to troszkę przesada , osobiście wybrałem 2 lata temu instalkę II gen BRC na Blitzu , przejechane jakieś 40-45 kkm i zero strzału czy kłopotów. Grunt to zmiana filtrów fazy ciekłej i utrzymywanie układu WN w odpowiedniej kondycji (ale to sie tyczy każdego silnika czy na sekwencji czy na zwężce).

Nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby blos , no ale dla ABK jest to raczej temat eksperymentów...
Ostatnio zmieniony 02 paź 2007, 14:10 przez szantis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 paź 2007, 14:09

pecet pisze:może ja mam jakiś pancerny przepływomierz, ale przeżył już jeden silnik i nic się nadal złego nie dzieje, a wystrzałów kilka miałem ostatnio nawet 3 w ciągu paru minu
To masz szczęście, oby Cię nie opuściło.
pecet pisze:w ogóle strzały to głównie wina użytkowników, trzeba przestrzegać kilku zasad
Owszem, ale po co igrać z losem :-) . No i gazownicy-magicy też mają w tym swój niebagatelny udział :-( .

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 02 paź 2007, 14:31

też mam nadzieje że mnie nie opuści, zwłaszcza że nie jeżdze już jak debil ;) pozatym są to autka za mniej niż 10tyś więc ja bym nie inwestował w sekwencje, a i tak następny samochód to będzie raczej TDi :D

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 paź 2007, 14:38

pecet pisze:pozatym są to autka za mniej niż 10tyś więc ja bym nie inwestował w sekwencje
A ja wychodzę z założenia, że wartość autka nie ma znaczenia w tym wypadku. Jak chcę autko użytkować dłużej niż rok czy dwa, albo robić rocznie ponad 40kkm to osobiście bym się nie nie zastanawiał. Inna sprawa, że jak ktoś jeździ tylko po mieście i robi krótkie odcinki (tak jak ja), a tylko od czasu do czasu dłuższy wypad, to sekwencja nie jest najtańszym wyjściem ze względu na konieczność rozgrzania reduktora zanim przejdziemy na LPG, a to trochę trwa (zwłaszcza zimą) i koszty eksploatacji zbliżają się niebezpiecznie do granicy opłacalności. Ale w takim wypadku lepiej poszukać ABT i zagazować go dobrą II generacją.

Awatar użytkownika
Qzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 12:06
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: Qzi » 02 paź 2007, 17:33

Panowie wielkie dzięki za wyczerpujące wytłumaczenie mam nadzieje że tym razem zakup sie powiedzie ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl