[1.9 TDI] Rozmiar uszczelki pod glowica...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 286
- Rejestracja: 24 paź 2007, 20:03
- Lokalizacja: Sląsk
[1.9 TDI] Rozmiar uszczelki pod glowica...
Czy ktos moze mi odpowiedziec dlaczego po naprawie głowicy zakładaja ludzie grubszą uszczelke pod glowicę ???
Grubszą uszczelkę dajemy gdy głowicę planujemy, czyli wyrównujemy jej powierzchnię przylegania do bloku silnika. Gdy zeszlifujemy np 0,5 mm to głowica zbliża nam się ku tłokom, zmniejsza się objętość komory spalania a więc wzrasta stopień sprężania. Aby pozostawić stopień sprężania na niezmienionym poziomie potrzeba dać odpowiednio grubszą uszczelkę.
Ja idąc tym tokiem myślenia założyłem uszczelkę o oczko grubszą i mi kompresja spadła niestety i jak dwa latka temu mi odpalał w zimie od strzała to teraz muszę pojudłać. I na 100% jestem pewien że to wina grubszej uszczelkiGrubszą uszczelkę dajemy gdy głowicę planujemy, czyli wyrównujemy jej powierzchnię przylegania do bloku silnika. Gdy zeszlifujemy np 0,5 mm to głowica zbliża nam się ku tłokom, zmniejsza się objętość komory spalania a więc wzrasta stopień sprężania. Aby pozostawić stopień sprężania na niezmienionym poziomie potrzeba dać odpowiednio grubszą uszczelkę.
mellow_pak, spytaj speca od głowy ile Ci zdjął, jak w okolicach 0,3-0,4 to śmiało zakładaj taki sam rozmiar uszczelki <ok>
axell, zgadzam się z tobą. Jak nie dużo zeszlifujemy to wystarczy założyć standardową uszczelkę. Jak zbierzemy więcej to trzeba dobrać odpowiednią. Jest wiele typów silników i do każdego należy indywidualnie dobierać kierując się zaleceniami konstruktorów danego silnika. Teoretycznie można sobie też policzyć jaką uszczelkę należy dobrać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mylisz się ,większość własnie tak myśli jak ty ,co niektórzy "mechanicy "rownież ....głowica od tdi jest płaska i żadnej komory spalania nie zmniejszasz ,kiedy ją splanujesz ,bo nadal jest płaska ...to co piszesz dotyczy silników benzynowych gdzie głowica nie jest płaska i komora spalania faktycznie się minimalnie zmniejsza po planowaniu .Uszczelkę w tdi dobiera się na podstawie wystawania tłoków z bloku ,i zakłada sie dokładnie taką jak była ...o czym przekonał się axell Każdy dobry mechanik to potwierdzi ...a że jest ich jak na lekarstwo to raczej ciężko z tym będzierafal9h10 pisze:Grubszą uszczelkę dajemy gdy głowicę planujemy, czyli wyrównujemy jej powierzchnię przylegania do bloku silnika. Gdy zeszlifujemy np 0,5 mm to głowica zbliża nam się ku tłokom, zmniejsza się objętość komory spalania a więc wzrasta stopień sprężania. Aby pozostawić stopień sprężania na niezmienionym poziomie potrzeba dać odpowiednio grubszą uszczelkę