Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 b4 1.9 TDI 1Z] turbo przestalo dzialac

ODPOWIEDZ
Neo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 13 sie 2007, 13:15

[ 80 b4 1.9 TDI 1Z] turbo przestalo dzialac

Post autor: Neo » 04 lut 2012, 20:08

Witam. Przyszedl duzy mroz i turbina przestala mi dzialac. Jak bylo do -10 to wszystko ok a teraz nic nawet nie przechodzi w tryb awaryjny( zadnego palowania na zimnym nie bylo) przez ten mroz ciezko mi nawet sprawdzic czy waz robi sie twardy bo wszystko jest twarde i zmarzniete, zawór nie cyka ale znim to roznie bywa raz cyka raz nie czytalem ze tak juz jest moze ktos cos podpowie co zrobic

MichalxQ7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 460
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:41
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: MichalxQ7 » 04 lut 2012, 20:15

Zawór cyka zawsze na zimnym silniku to zauważyłem u siebie.
Może to nie poszła turbina może gdzieś waż jakiś strzelił może zimny silnik i coś nie trybi:)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 04 lut 2012, 20:17

To czy turbina działa trzeba sprawdzić manometrem lub logując dynamicznie grupę 010. Wtedy będzie widać doładowanie (lub jego brak). Ściskanie węży i gazowanie na jałowym to nie jest dobra metoda.
Co do cykania zaworu to jednym cyka, innym nie. Tym bym się nie sugerował.

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 04 lut 2012, 21:43

kolego opisz coś więcej. sprawdź na odpalonym i rozgrzanym silniku czy turbo się kręci.
Jeśli się kręci to sprawdź N75 i prze pływkę bo to najczęstsze mankamenty tdi.

Umie w pasku był podobny objaw co u ciebie i dopiero jak za czołem go dusić okazało się że walną mi N75 a pokazywało czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej. :-D

Neo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 13 sie 2007, 13:15

Post autor: Neo » 04 lut 2012, 22:14

Kompa niestety nie podlacze bo nie ma w audicy. Zobacze weze, zawor i dam znac. Pytanie tylko jak sprawdzic przeplywomierz ?

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 04 lut 2012, 23:04

Neo pisze:Pytanie tylko jak sprawdzic przeplywomierz ?
odpinając wtyczkę od niego (powinieneś wtedy odczuć brak mocy,jeśli jest sprawna)
Jeśli będzie tak samo to walnięta.
Neo pisze:Kompa niestety nie podlacze bo nie ma w audicy
kompa masz za schowkiem pasażera,a gniazdo do podłączenia vaga masz w skrzynce z bezpiecznikami.

MichalxQ7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 460
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:41
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: MichalxQ7 » 05 lut 2012, 00:02

Mi cyka na zimnym a czsem wcale zależy:)

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 05 lut 2012, 00:05

manometr Ci prawde powie:)

Neo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 13 sie 2007, 13:15

Post autor: Neo » 05 lut 2012, 16:40

Doszedlem jescze do jednej rzeczy mianowicie- przy dodaniu gazu magiczny zawor n75 zaczyna cykac (tak jak by sie zacinal) i to w inny sposob niz dotychczas. po zdjeciu nogi z gazu przestaje. kumpel ma zaworek od a4 18T nie wiem czy bedzie pasowal ale moge podmienic. moze ktos ma na wierzchu link do forum jak sprawdzic n75 pamietam ze sporo na ten temat bylo ale nie moge znalesc tego wlasciwego

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 05 lut 2012, 17:03

Jak podejrzewasz zaworek to zepnij niebieski przewód z czerwonym, tzw. bypass i wtedy doładowanie spadnie na 0.6 bara, ale wykluczysz zaworek. Jest to chyba najprostsza w tej chwili metoda. Czyli czerwony z turbo łączysz z niebieskim ze gruszki WG. Zobaczysz wtedy, czy jedzie z tobą turbinka.
kumpel ma zaworek od a4 18T nie wiem czy bedzie pasowal ale moge podmienic. moze ktos ma na wierzchu link do forum jak sprawdzic n75 pamietam ze sporo na ten temat bylo ale nie moge znalesc tego wlasciwego
Nie wiem jak jest w 1.8T, ale w a4 TDI były już trubiny sterowane podciśnieniowo (zwłaszcza ze zmienną geometrią) i te zaworki wyglądały trochę inaczej niż w B4 1z.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2012, 09:40 przez kojak85, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 06 lut 2012, 04:49

Neo, Gdyby turbo przestało pompować, to miałbyś czarną chmurę za autem podczas przyśpieszania.
Jaki dokładnie masz objaw... brak mocy na większych obrotach?
Może po prostu paliwko przymarza w filtrze.

Neo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 13 sie 2007, 13:15

Post autor: Neo » 06 lut 2012, 10:27

Auto zachowuje sie jak zwykly diesel...... pedal w podlodze nic nie kopci rowno pracuje tylko zero mocy,sprawdze zawor i napisze cy jest jakas reakcja

[ Dodano: 2012-02-07, 21:21 ]
Zawor sprawdzilem omomierzem-sprawny, rozgrzalem go podpiolem i zaczol normalnie chodzic tyle ze jak wyjechalem na mroz to znow sie zawiesil, wiedz znow go rozgrzalem przycisnolem nim troche i poczulem turbine jak przed awaria. Domyslam sie ze to wina mrozu ,poczekam i upewnie sie do konca

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 07 lut 2012, 21:29

andi77 pisze:Neo, Gdyby turbo przestało pompować, to miałbyś czarną chmurę za autem podczas przyśpieszania
nie w aucie wyposażonym w przepływomierz bo dawka jest naliczana nie po booscie tylko po wskazaniach przepływomierza.

jka dymi a auto nie ma siły to szukać albo nieszczelności albo problemu w turbinie, jak nie ma dymu to proponuję wziąć pod lupę przepływomierz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl