[ 80 b4 1.9 TDI 1Z] turbo przestalo dzialac
[ 80 b4 1.9 TDI 1Z] turbo przestalo dzialac
Witam. Przyszedl duzy mroz i turbina przestala mi dzialac. Jak bylo do -10 to wszystko ok a teraz nic nawet nie przechodzi w tryb awaryjny( zadnego palowania na zimnym nie bylo) przez ten mroz ciezko mi nawet sprawdzic czy waz robi sie twardy bo wszystko jest twarde i zmarzniete, zawór nie cyka ale znim to roznie bywa raz cyka raz nie czytalem ze tak juz jest moze ktos cos podpowie co zrobic
kolego opisz coś więcej. sprawdź na odpalonym i rozgrzanym silniku czy turbo się kręci.
Jeśli się kręci to sprawdź N75 i prze pływkę bo to najczęstsze mankamenty tdi.
Umie w pasku był podobny objaw co u ciebie i dopiero jak za czołem go dusić okazało się że walną mi N75 a pokazywało czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej.
Jeśli się kręci to sprawdź N75 i prze pływkę bo to najczęstsze mankamenty tdi.
Umie w pasku był podobny objaw co u ciebie i dopiero jak za czołem go dusić okazało się że walną mi N75 a pokazywało czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej.
odpinając wtyczkę od niego (powinieneś wtedy odczuć brak mocy,jeśli jest sprawna)Neo pisze:Pytanie tylko jak sprawdzic przeplywomierz ?
Jeśli będzie tak samo to walnięta.
kompa masz za schowkiem pasażera,a gniazdo do podłączenia vaga masz w skrzynce z bezpiecznikami.Neo pisze:Kompa niestety nie podlacze bo nie ma w audicy
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Doszedlem jescze do jednej rzeczy mianowicie- przy dodaniu gazu magiczny zawor n75 zaczyna cykac (tak jak by sie zacinal) i to w inny sposob niz dotychczas. po zdjeciu nogi z gazu przestaje. kumpel ma zaworek od a4 18T nie wiem czy bedzie pasowal ale moge podmienic. moze ktos ma na wierzchu link do forum jak sprawdzic n75 pamietam ze sporo na ten temat bylo ale nie moge znalesc tego wlasciwego
Jak podejrzewasz zaworek to zepnij niebieski przewód z czerwonym, tzw. bypass i wtedy doładowanie spadnie na 0.6 bara, ale wykluczysz zaworek. Jest to chyba najprostsza w tej chwili metoda. Czyli czerwony z turbo łączysz z niebieskim ze gruszki WG. Zobaczysz wtedy, czy jedzie z tobą turbinka.
Nie wiem jak jest w 1.8T, ale w a4 TDI były już trubiny sterowane podciśnieniowo (zwłaszcza ze zmienną geometrią) i te zaworki wyglądały trochę inaczej niż w B4 1z.kumpel ma zaworek od a4 18T nie wiem czy bedzie pasowal ale moge podmienic. moze ktos ma na wierzchu link do forum jak sprawdzic n75 pamietam ze sporo na ten temat bylo ale nie moge znalesc tego wlasciwego
Ostatnio zmieniony 06 lut 2012, 09:40 przez kojak85, łącznie zmieniany 1 raz.
Auto zachowuje sie jak zwykly diesel...... pedal w podlodze nic nie kopci rowno pracuje tylko zero mocy,sprawdze zawor i napisze cy jest jakas reakcja
[ Dodano: 2012-02-07, 21:21 ]
Zawor sprawdzilem omomierzem-sprawny, rozgrzalem go podpiolem i zaczol normalnie chodzic tyle ze jak wyjechalem na mroz to znow sie zawiesil, wiedz znow go rozgrzalem przycisnolem nim troche i poczulem turbine jak przed awaria. Domyslam sie ze to wina mrozu ,poczekam i upewnie sie do konca
[ Dodano: 2012-02-07, 21:21 ]
Zawor sprawdzilem omomierzem-sprawny, rozgrzalem go podpiolem i zaczol normalnie chodzic tyle ze jak wyjechalem na mroz to znow sie zawiesil, wiedz znow go rozgrzalem przycisnolem nim troche i poczulem turbine jak przed awaria. Domyslam sie ze to wina mrozu ,poczekam i upewnie sie do konca
nie w aucie wyposażonym w przepływomierz bo dawka jest naliczana nie po booscie tylko po wskazaniach przepływomierza.andi77 pisze:Neo, Gdyby turbo przestało pompować, to miałbyś czarną chmurę za autem podczas przyśpieszania
jka dymi a auto nie ma siły to szukać albo nieszczelności albo problemu w turbinie, jak nie ma dymu to proponuję wziąć pod lupę przepływomierz...