Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI] pod góry nie przyspiesza, a po prostym idzie

ODPOWIEDZ
Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

[80 B4 1.9 TDI] pod góry nie przyspiesza, a po prostym idzie

Post autor: Pavlo! » 05 lut 2012, 19:13

Drodzy nieodżałowani koledzy!

Jako, że ostatnio nic nie było robione przy mojej Audiczce, od wymiany sprzęgła przed trzema miesiącami, nastąpił w końcu czas żeby znów się coś spieprzyło.
Z racji mrozów z gatunku "-30", zalałem pod korek - połowę zbiornika normalnego diesla, połowę V-powera. Z odpalaniem nie było problemów, auto w początkowej fazie także jechało normalnie, dobrze wkręcało się nawet na duże obroty (oczywiście nie deptałem go od początku). Z czasem, zacząłem odczuwać słabość samochodu pod górki i brak reakcji na redukcje - podczas nich kiedy automatycznie chciałem przyspieszyć auto wogóle nie reagowało na gaz. Gdy jakoś dowlokłem się do Rzeszowa (ok. 60 km. ode mnie) i przejechałem pierwszą krzyżówkę, auto zadymiło strasznie po ruszeniu spod świateł i zgasło. Po chwili normalnie odpaliło i trzymało obroty. W drodze powrotnej zaobserwowałem, że po prostej auto idzie normalnie, nie dymi ani trochę, ale pod góry znów się wlecze strasznie i nie reaguje na przyspieszanie.

Poradźcie co mam zrobić i od czego zacząć poszukiwania usterki. Dodam, że na filtrze paliwa jest zrobione niecałe dziesięć tysięcy i przez 60 km. w jedną stronę, 1,5 godz. postoju i 60 km. w drugą auto nie zagrzało się do 90 stopni.

Z góry wielkie dzięki za wszystkie porady. Pozdrawiam.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2012, 22:01

Są dwie opcje ,pierwsza to parafina zablokowała filtr .Druga dotyczy tylko silnika z nastawnikiem potencjometrycznym ,bo objawy typu brak reakcji na pedał gazu są typowe dla kończącego życie potencjometru.To że na filtrze zrobiłeś 5-czy 10 tysięcy nic nie znaczy ,parafina zablokuje nawet nowy i do widzenia ,jak nie wymienisz ,nie pojedziesz

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

Post autor: Pavlo! » 05 lut 2012, 23:05

MUNIOR pisze:Są dwie opcje ,pierwsza to parafina zablokowała filtr .Druga dotyczy tylko silnika z nastawnikiem potencjometrycznym ,bo objawy typu brak reakcji na pedał gazu są typowe dla kończącego życie potencjometru.To że na filtrze zrobiłeś 5-czy 10 tysięcy nic nie znaczy ,parafina zablokuje nawet nowy i do widzenia ,jak nie wymienisz ,nie pojedziesz
Ale jeśli parafina blokuje filtr to auto odpala i może jechać?

Być może to głupie pytanie, ale nie zdaje sobie z tego sprawy - jeszcze mi się to nigdy nie zdarzyło.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2012, 23:21

Pavlo! pisze:Ale jeśli parafina blokuje filtr to auto odpala i może jechać?
Taa ...jakby chciało a nie mogło :-P widać wtedy pełno powietrza w przezroczystym węzyku z filtra do pompy

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 lut 2012, 09:59

miałem podobnie https://audi80.pl/audi-b4-avant-19-t ... 75,135.htm wymień filtr paliwa i powinno być ok

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 lut 2012, 10:17

A najlepiej jeszcze taki zeby nie zapowietrzal sie na tym podgrzewaczu
http://www.autoczesci.biz/filtr-paliwa- ... ltron.html

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 lut 2012, 12:03

a ja mam taki http://www.autoczesci.biz/filtr-paliwa- ... ltron.html
akurat ma wejścia tak jak trzeba :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 lut 2012, 15:12

gibaj pisze:a ja mam taki http://www.autoczesci.biz/filtr-paliwa- ... ltron.html
akurat ma wejścia tak jak trzeba :mrgreen:

Ijeszcze 30 zl drozszy <cieszy>

W tamtym roku wymieniłem przewody i dalem tak porządnie zapasu to wystarcza mi ten 838 podłączyć :-D

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

Post autor: Pavlo! » 07 lut 2012, 11:38

Sprawa prawie rozwiązana. Olej dostał się do płynu chłodniczego...
Trwa sprawdzanie czy jest to uszczelka. Na 99 % tak.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 07 lut 2012, 12:13

Zależy ile go jest.
W 90% tych silnikach masz osad olejowy w zbiorniczku.

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

Post autor: Pavlo! » 07 lut 2012, 15:37

Masz rację, od kiedy kupiłem auto to miałem niewielki osad olejowy, ale teraz już jeden olej w zbiorniczku.

[ Dodano: 2012-02-10, 11:38 ]
Sorry za post pod postem, ale chciałem podbić temat. Z racji tego, że Audiczka jest w trakcie wymiany wspomnianej uszczelki, podpowiedzcie co i ile może mnie kosztować?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl